[Chromecast] Instellen zonder Wifi verbinding?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-06 20:27
Hallo

Ik probeer een Chromecast ultra in te stellen, maar dat loopt niet van een leien dakje.
Chromecast Ultra kan geen verbinding maken met een enterprise Wifi netwerk (wat ik dus wel heb). Er zit een netwerkpoort in de adapter, dus die heb ik gewoon bedraad aangesloten.

Ik heb op mijn switch ingesteld dat de Chromecast op hetzelfde netwerk zit als mijn GSM op wifi. Ik vind de Chromecast en kan beginnen instellen, maar op een bepaald moment sprint mijn GSM over op het Wifi netwerk van de Chromecast en vraagt die alsnog om te verbinden met Wifi, ook al is de ethernet kabel aangesloten?

Hoe kan ik bijvoorbeeld de naam veranderen van die Chromecast zonder dat ik verbinding kan maken met Wifi (maar wel met kabel?)

Thanks!

Beste antwoord (via Carharttguy op 22-10-2018 15:44)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 12:41

job

Tijdelijk een guest netwerk opzetten waarmee zowel je chromecast als mobiel verbindt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 12:41

job

Tijdelijk een guest netwerk opzetten waarmee zowel je chromecast als mobiel verbindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
Ok, en als dat gedaan is, werkt de Chromecast dan wel gewoon via ethernet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Als je dat gewoon even probeert dan weet je dat het antwoord ”ja” is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-06 15:37

Emiel1984

Made in NL

Wat ik me afvraag is of je niet direct ging verbindinen met de chromecast.
Dus dat je nu automatisch connect met het chromecast netwerk maar je op het 'normale' netwerk verwacht te zien. Kan je het chromecast netwerk niet 'vergeten' onder je WiFi instellingen ?

Toen ik mij chromecast ging 'configureren' (groot woord want alles gebeurde vanzelf) heb ik geen directe verbinding gehad met de chromecast zelf. In ieder geval niet bewust handmatig verbonden. Dus dan moet dat in de achtergrond gebeurt zijn..

Stel voor eerst te proberen met (het opstellen van) een gastnetwerk zoals hierboven is gevraagd.

[ Voor 21% gewijzigd door Emiel1984 op 22-10-2018 14:47 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carharttguy
hcQd schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:35:
Als je dat gewoon even probeert dan weet je dat het antwoord ”ja” is.
Klopt, dat werkt gewoon.
Emiel1984 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:44:
Wat ik me afvraag is of je niet direct ging verbindinen met de chromecast.
Dus dat je nu automatisch connect met het chromecast netwerk maar je op het 'normale' netwerk verwacht te zien. Kan je het chromecast netwerk niet 'vergeten' onder je WiFi instellingen ?

Toen ik mij chromecast ging 'configureren' (groot woord want alles gebeurde vanzelf) heb ik geen directe verbinding gehad met de chromecast zelf. In ieder geval niet bewust handmatig verbonden. Dus dan moet dat in de achtergrond gebeurt zijn..

Stel voor eerst te proberen met (het opstellen van) een gastnetwerk zoals hierboven is gevraagd.
Mijn telefoon maakte inderdaad vanzelf verbinding met het Wifi netwerk van de Chromecast zelf tijdens het 'configureren'. De app gaf ook de melding "Tijdens het configureren kan uw Wifi verbinding uitvallen", dat deed die dan ook.

Maar met een aparte AP verbinden werkte 10 keer beter. We gaan toch voor een andere oplossing gaan, dit toestel is duidelijk niet bedoeld voor enterprise omgevingen.

Bedankt voor de hulp allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-06 23:28

Geronimous

化け猫

schopje naar MSH :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1