Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• g3x
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21-05 09:37
Beste mede tweakers,

Paar weekjes geleden een HTPC systeem gebouwd met de volgende specs:
  • AMD Ryzen 5 2400G Boxed
  • ASRock B450M-HDV
  • Antec VSK2000-U3
  • Noctua NH-L9a-AM4
  • Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/8
  • be quiet! TFX Power 2 300W Gold
  • Samsung 860 EVO 250GB
Hierop draai ik Kodi v17.6 "Krypton" binnen een Windows 10 pro 64bit omgeving. In principe werkt alles naar behoren, behalve voor x265 (HEVC265) bestanden. Deze lijken te freezen na een x periode (dit varieert van 45 min tot ongeveer 60 min in het bestand). Core drivers voor de APU zijn de meest recente AMD APU drivers (Adrenalin Edition 18.10.1 Optional).

Heeft iemand enig idee wat deze problemen zou kunnen veroorzaken? Hebben al verschillende reinstalls van drivers geprobeerd maar het lijkt (na internet wat te hebben afgestruind) wellicht in de APU te zitten.

Ben bijna geneigd om een losse GPU te kopen om het euvel te verhelpen, maar dat is wellicht nog een stap te ver. Thanks alvast voor de tips!

*edit: losse GPU weggehaald, die zit er dus niet in maar is alternatieve optie*

g3x wijzigde deze reactie 22-10-2018 13:51 (5%)

Cheers, g3x

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Probeer het eens met Kodi 18 of VLC3.0. Dan kunnen we uitsluiten of het aan Kodi 17.6 ligt.

Als het wel aan Kodi ligt, advies om een debug.log te posten (in het grote Kodi topic of op de forums van Kodi zelf).

OnePlus 5 8/128 te koop!!

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

g3x schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:33:
[knip]

Ben bijna geneigd om een losse GPU te kopen om het euvel te verhelpen, maar dat is wellicht nog een stap te ver. Thanks alvast voor de tips!
Je hebt een aparte GPU in je overzichtje staan, dat is dan onjuist?

Wat is je CPU belasting binnen Kodi 17.x tijdens het afspelen?
Krijg je het probleem ook als je de "eigen" W10 mediaspeler gebruikt?
Deze ook geïnstalleerd? https://www.microsoft.com/store/productId/9NMZLZ57R3T7

A smile a day....

• g3x
MAX3400 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:41:
Probeer het eens met Kodi 18 of VLC3.0. Dan kunnen we uitsluiten of het aan Kodi 17.6 ligt.

Als het wel aan Kodi ligt, advies om een debug.log te posten (in het grote Kodi topic of op de forums van Kodi zelf).
Thanks, gaan we eens proberen. Moet zeggen dat ik een ander systeem draai met een aparte GPU van nvidia en een intel CPU die geen problemen heeft met dezelfde files.

Cheers, g3x

• g3x
hardware-lover schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:47:
[...]

Je hebt een aparte GPU in je overzichtje staan, dat is dan onjuist?

Wat is je CPU belasting binnen Kodi 17.x tijdens het afspelen?
Krijg je het probleem ook als je de "eigen" W10 mediaspeler gebruikt?
Deze ook geïnstalleerd? https://www.microsoft.com/store/productId/9NMZLZ57R3T7
Woops, scherp. Dat is de aparte GPU die ik als optie heb achtergehouden. Aangepast.

Re vraagjes:
Maximaal 50% overall
Moet zeggen dat ik dat niet heb geprobeerd, gaan we even doen.
Nee, heb deze niet installed. Is volgens mij ook niet noodzakelijk gezien ik een andere htpc heb staan die dezelfde files als een zonnetje draait.

Cheers, g3x

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Maximaal 50% overall
Dat is best heel veel; een i3-7xxx CPU doet minder dan 15% in Kodi 17.6 HEVC 2160p60.

Klinkt toch meer alsof de codecs binnen / van Kodi jouw CPU toch niet heel goed/effectief aansturen.

OnePlus 5 8/128 te koop!!

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True