Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385594

Topicstarter
In een appartement is vloerverwarming als enige aanwezig. Oppervlakte is 120 M2 en er zijn 12 circuits aangelegd. Voor elk circuit zit een regelknop op de verdeler. In de woonkamer is een thermostaat aanwezig welke de ketel aanstuurt..

Nu wil ik in 1 kamer de temperatuur beduidend hoger zien te krijgen. Dus bijv. 21 graden in het hele huid en in die ene kamer 25 graden. Dit vanwege zieke in die kamer.

Is dit mogelijk door de knoppen van de overige circuits bijna dicht te draaien (stroomt er minder water door, denk ik) en het circuit naar die ene kamer volledig open?

Of hoe kan ik dit anders regelen?

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 385594 op 22-10-2018 13:16 . Reden: Aanvullen thermostaat. ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waar zit de thermostaat? Geldt die thermostaat voor alle 12 de circuits? Ik denk dat daar je uitdaging zit.

Maar ik denk dat het dan makkelijker is om voor die kamer een extra verwarming te plaatsen, met zijn eigen thermostaat. Anders krijg je het niet stabiel, vrees ik.

En beterschap gewenst, trouwens!

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 22-10-2018 13:05 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Is iets als een evohome nog een optie?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385594

Topicstarter
Evohome is (dacht ik) voor complete systemen. Ik wil maar 1 kamer apart te regelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05:43
De beste oplossing is de knoppen van de circuits vervangen door een servomotor en de servomotor laten bedienen door een kastje(Zone/hoofdregelaar) waarop je draadloze thermostaten koppelt zodat je per ruimte de temperatuur kan regelen.

Zoiets:
https://wifithermostaten.nl/mt4-230-nc-servomotor.html
en:
https://www.warmteservice...gangen-CF-MC-5/p/37701000