Prestaties na dicht doen van deksel laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanKM
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-03 09:37
Beste Tweakers,

Op dit moment gebruik ik mijn laptop voor mijn monitor. (laptop heb ik nodig voor opleiding en werk )
Nu vind ik het lang niet altijd nodig om met 2 beeldschermen te werken en kan ik dus mijn deksel gewoon sluiten en blijft alles nog gewoon werken.
Echter merk ik wel dat mijn prestaties plots erg achteruit gaan als ik dit doe.
Is er iets in de instellingen wat ik kan veranderen of zou dit niet moeten gebeuren?

Groet,
Stan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-05 09:37
Tja, ik kan me voorstellen dat de laptop zijn koeling minder goed kwijt kan als je deze dichtklapt.

Zou je misschien kunnen aangeven om welke laptop het gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zich best logisch dat er een ingebouwde beveiliging in zit. Normaal gesproken kan je laptop ook via het toetsenbord het een en ander wegkoelen...

Even een andere gekke oplossing: je scherm open laten staan, met WIN-toets+P kiezen dat je alleen het externe scherm aan wilt hebben en vervolgens de helderheid van het interne scherm zo laag mogelijk zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:38

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kijk eens naar je powerplan en dan met name de aangepaste/geavanceerde instellingen.

Grote kans dat "laptop dicht = batterij besparen" aanstaat, om het maar even plastisch te zeggen.

Natuurlijk is dit afhankelijk van je OS maar ongetwijfeld heb je de betreffende setting met een minuutje of 10 gevonden.

@sypie grote kans dat een Macbook of anderszins niet reageert op Win+P ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 22-10-2018 12:39 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Toxic_Dreams schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:28:
Tja, ik kan me voorstellen dat de laptop zijn koeling minder goed kwijt kan als je deze dichtklapt.

Het heeft niets te maken met een (gesloten) laptop. de koeling gaat via roosters aan de zij of onderkant van een laptop. het scherm gaat uit, dus daar komt ook geen warmte af. het kleine beetje wat via toetsenbord komt is niet veel. er zit ook beetje ruimte tussen. (tenminste als het scherm niet aanblijft in de instellingen van TS)

@StanKM Je moet even in de instellingen je wens aangeven, bij oa energiebeheer. in veel gevallen gaat de laptop op spaarstand zeg maar of slaapmodus. net wat je zelf instelt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:35:
@sypie grote kans dat een Macbook of anderszins niet reageert op Win+P ;)
Nee, dan is het CMD-Spatie -> Syst -> Enter -> bee -> pijltje naar onderen -> Enter -> En daar iets zoeken met "synchrone weergave". Vervolgens druk je op F1 om de schermhelderheid van het interne scherm naar beneden of uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:36
Hackus schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:35:
[...]

Het heeft niets te maken met een (gesloten) laptop. de koeling gaat via roosters aan de zij of onderkant van een laptop. het scherm gaat uit, dus daar komt ook geen warmte af. het kleine beetje wat via toetsenbord komt is niet veel. er zit ook beetje ruimte tussen. (tenminste als het scherm niet aanblijft in de instellingen van TS)
Ik heb hier een Macbook voor me, de uitgaande fan(s) is de gehele breedte van de laptop onder het scherm. Als je de klep sluit blokkeer je die uitgang dus volledig/aanzienlijk, tuurlijk heeft dat wel invloed.....

Nu weet ik niet of het hier om een Macbook gaat, maar zomaar stellen dat het niet uitmaakt lijkt me veel te simpel gesteld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

eric.1 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:53:
[...]

Ik heb hier een Macbook voor me, de uitgaande fan(s) is de gehele breedte van de laptop onder het scherm. Als je de klep sluit blokkeer je die uitgang dus volledig/aanzienlijk, tuurlijk heeft dat wel invloed.....

Nu weet ik niet of het hier om een Macbook gaat, maar zomaar stellen dat het niet uitmaakt lijkt me veel te simpel gesteld.
in 99 van de 100 gevallen, zegt iemand die Apple gear heeft wel MacBook ipv 'mijn laptop' :>

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanKM
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-03 09:37
Het gaat over de Dell Inspiron 15r
Ik dacht zelf ook dat het aan mijn energiebeheer lag maar daar ligt het niet aan.
Ik heb alles standaard op maximaal staan mits ik aangeef van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

StanKM schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:34:
Ik dacht zelf ook dat het aan mijn energiebeheer lag maar daar ligt het niet aan.
Offtopic maar ik moet hier toch even op inhaken. Het is TENZIJ, niet MITS.

Ik zie dat steeds vaker en het irriteert me enorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Toxic_Dreams schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:28:
De laptop dicht klappen wil nog wel eens de energiebesparingsstand inschakelen. Dit doet zo'n beetje 99,5% van alle laptops namelijk. Logisch dat de prestaties achteruit gaan. ;)
Dat maakt an sich niet heel veel uit, belangrijker is het besturingssysteem. Als dat Windows is, is in Windows gewoon in te stellen wat te doen als het scherm dicht geklapt is.
StanKM schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:34:
Ben benieuwd waar je dat uit opmaakt dan. :) Standaard doet elke laptop dat namelijk, lijkt mij namelijk ook volstrekt logisch.

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 23-10-2018 12:42 ]

Pagina: 1