Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

CSV opmaak

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Xaveer13
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 22-10-2018
Mijn vraag
Graag wil ik de opmaak van een cel in een CSV bestand verwijderen.
Ik heb bv een IMEI nummer, bestaande uit 15 cijfers, in een CSV bestand ziet dit er als volgt uit 3,53798E+14
Hoe kan ik hier een gewoon 15 cijferig getal van maken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel

Alvast dank voor eventuele reactie

Alle reacties

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Zorgen dat het getal als tekst wordt weergegeven voordat je het exporteert naar een CSV?

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:15
Rechtermuisknop op betreffende cel - Celeigenschappen
Daar kun je uit standaard categorieën kiezen. In dit geval kun je voor Standaard of Getal

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 19:55

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Opmaak aanpassen en opslaan als .xlsx-bestand.

We salute the rank, not the man.

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:28

CurlyMo

www.pilight.org

Wat hierboven wordt gezegd is allemaal waar, mits je beschikking hebt over de originele IMEI nummers. Je kunt deze cellen niet achteraf repareren.

Dus bovenstaande tips volgen voor de originele spreadsheet en hem dan weer opnieuw opslaan als CSV.

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 04:10
Dit getal staat (zeer waarschijnlijk) goed in je CSV. Open het bestand eens in bijvoorbeeld Notepad ;)

Echter, het is een te lang getal om te tonen in de cel in Excel. Daardoor wordt het ingekort. De oplossing is om de cel breder te maken.
Maar: een CSV is een heel simpel bestandsformaat waarbij je geen mogelijkheid hebt om een celbreedte op te geven. Je kan de opmaak van een cel dus niet wijzigen met CSV. Dat moet de gebruiker altijd handmatig daarna doen.

Oplossingen:
- Een ander programma gebruiken om je CSV te openen
- Een ander bestandsformaat gebruiken (eg .xlsx)

[Voor 9% gewijzigd door Richh op 22-10-2018 10:50]

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:37

heuveltje

KoelkastFilosoof

Excel behandeld alles standaard als getal.
Bekend iets, ook heel handig als je regelmatig een lijst telefoonnr's moet importeren...
Tijdens het importeren van de csv krijg je de mogelijkheid om aan te geven wat elke cel is.
Daar moet je die cel op tekst zetten.

Btw dit moet je dus doen tijdens het importeren, als je dat e14 Gebeuren ziet is het al te laat :P

[Voor 51% gewijzigd door heuveltje op 22-10-2018 11:14]

You cant build a better world for people.
Only people can build a better world for people.
Otherwise its just a fancy cage. T. Pratchett

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True