Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hoe afhandelen (financiele) gevolgen renovatie sociale huur

Pagina: 1
Acties:
  • 2.630 views

Vraag

• compy14
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 31-10-2018
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 99% gewijzigd door compy14 op 23-10-2018 03:58]

Alle reacties

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 17:36
Members only:

[Voor 54% gewijzigd door Sethro op 22-10-2018 10:15]

• compy14
Members only:

[Voor 133% gewijzigd door compy14 op 23-10-2018 04:01]

• fo0
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 28-09-2020
Members only:

[Voor 4% gewijzigd door fo0 op 22-10-2018 10:26]

• compy14
Members only:

[Voor 98% gewijzigd door compy14 op 23-10-2018 04:01]

• fo0
Members only:

[Voor 5% gewijzigd door fo0 op 22-10-2018 10:55]

• compy14
Members only:

[Voor 98% gewijzigd door compy14 op 23-10-2018 04:02]

• Hielko
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:20
Om je een heel simpel antwoord te geven: Ik denk dat je nergens recht op heb omdat het allemaal voortvloeit uit je eigen keuzes.

1. Ga je niet krijgen, want je bent niet gedwongen te verhuizen. Daarom dat de beneden buren die vergoeding wel hebben gekregen, want die konden niet terug na afloop van de renovatie. Jij wel.

2. Misschien sta je hier voor een deel wel in je recht, maar dan moet je wel kunnen aantonen dat in de periode dat je er woonde je ook daadwerkelijk ernstige overlast had van de renovatie. Dus waarschijnlijk wat kansloos als je hier mee aankomst als de renovatie al lang achter de rug is.

3. Je hebt er zelf voor gekozen om naar een andere woning te verhuizen.

4. Je hebt er zelf voor gekozen om naar een andere woning te verhuizen.

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 22:44
Members only:

Als het zo erg was dat het opgeknapt moest worden had het jou toch geen geld hoeven kosten? Dus was dit een eigen keuze?
Members only:

Wederom zie ik niet geheel in waar de "moeten" vandaan komt. Sure, iemand bezorgt je overlast...alleen heb je op je eigen houtje alles geregeld om dus daarvoor (een vervelende buurman) te verhuizen? Ook de relevantie met de GGZ en een rechtzaak (tegen je buurman...) ontgaat mij volledig.

• compy14
Members only:

[Voor 155% gewijzigd door compy14 op 23-10-2018 04:02]

• pyrofielo
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Ik geef je erg weinig kans..

Om aanspraak te kunnen maken op iets moet je eigenlijk meteen aangeven wat er mis is. Dus gelijk had je de woningbouw moeten informeren over de kosten die je moet maken. Achteraf claimen is gewoon heel erg lastig.

De buurman idem, om dat te laten slagen moet je een erg moeizaam en lang proces in. Zelf gaan verhuizen is de snelle methode maar daar kom je nu ook achter, wel de duurdere optie.

Je hebt zelf veel initiatief genomen en daarmee heb je de problemen snel opgelost. Keerzijde is dat je daarmee waarschijnlijk geen aanspraak meer kan maken.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

• joke_name
  • Laatst online: 21-06 20:11
Over punt 5:

Zonnepanelen op een collectief dak zijn altijd voor het reduceren van de elektrische tijdskosten van de gemeenschappelijke ruimtes.

Je kan namelijk de zonnepanelen niet verdelen tussen de woningen, want het is 1 installatie.

Je hebt hier ook voordeel van, want hierdoor zijn de servicekosten lager die je betaald, anders zouden de servicekosten nog hoger zijn.

• compy14
Members only:

[Voor 110% gewijzigd door compy14 op 23-10-2018 04:03]

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2020

3x3

Als je zelf kiest om te verhuizen zitten daar kosten aan.

Als je accepteert dat ze je woning verbeteren kan het zijn dat je daaraan zelf optisch herstelwerkzaamheden of optische verbeteringen aan vast zitten. Natuurlijk moet je die zelf betalen.

Kortom: tijd om eigen verantwoordelijkheid te nemen voor de gekozen veranderingen in je leven, en niet om je handje op te houden.

[Voor 3% gewijzigd door 3x3 op 22-10-2018 13:26]

| live and give like no one else |

• compy14
Members only:

[Voor 98% gewijzigd door compy14 op 23-10-2018 04:04]

• fo0
compy14 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:26:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Zelf verhuizen is volgens mij de enige keuze als je geen jaren in overlast wilt zitten. Bij mijn moeder hebben we het ook gezien, je bent jaren bezig en het aantonen is erg moeilijk. Zelf was ik door renovatie uitgeput en dan kan je weinig meer.
Is een eigen woning niet een optie?

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21:50
compy14 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:26:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Zelf verhuizen is volgens mij de enige keuze als je geen jaren in overlast wilt zitten. Bij mijn moeder hebben we het ook gezien, je bent jaren bezig en het aantonen is erg moeilijk. Zelf was ik door renovatie uitgeput en dan kan je weinig meer.
Je hebt het probleem zelf opgelost (meestal het beste idee) en daarmee een ander probleem gecreeerd, de woningbouw heeft geen kans gehad om het op te lossen.

Daardoor sta je juridisch erg zwak.

Je verhaal met een heleboel maar-als-wellicht over de buurman helpt overigens niet. Als dit anders als dat anders: het was niet anders, en daar moet je het mee doen. Aantonen dat de buurman zich anders gedragen had als er geen verbouwing was geweest? Ik zie het niet gebeuren.

Woont in Helsinki

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:07
Ik plak even een link naar het Huurrecht:

http://www.woninghuur-bed...-Huurrecht-7.215-226.html

Voor wat de door jou uitgevoerde renovatie: ik lees het alsof je ten alle tijde de weg naar de rechter moet bewandelen om de vordering te kunnen maken. Dat is vervelend, en je zult de noodzakelijkheid van de renovatie moeten aantonen. Dat is een lastige vraag, daarbij zal je op zijn minst het oordeel van een expert moeten hebben gok ik. Kun je hier meer over zeggen?

Voor wat je verhuizing is me nu iets onduidelijk: waarom heb je dit moeten accepteren? Je bedoelt wegens de buurman? Ik heb in het schuitje van de werkloze, luidruchtige buurman gezeten: helaas is dit niet moeten, maar je eigen keuze. Totdat je een rechtsbevel in handen zou hebben, en volgens mijn buurtbemiddelaar duurt dat gemiddeld zo'n 10 jaar (oftewel: voordat jij je recht haalt, ben je als je een beetje slim bent al lang en breed weg). Alles tengevolge van deze beslissing is dus op jouw konto, en vergoedingen kun je vergeten. Of ik begrijp dus niet wat je met moeten bedoelt.
fo0 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:34:
[...]

Is een eigen woning niet een optie?
Gezien de 'sociale' huur denk ik dat dat nvt is.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• compy14
Members only:

[Voor 97% gewijzigd door compy14 op 23-10-2018 04:03]

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:07
compy14 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:10:

Wat betreft het huurrecht. De woningbouw heeft de renovatie uitgevoerd. Ik zat er aan te denk om e verhuisvergoeding van punt 1 per brief te vragen aan de woningbouw. Als het niets vinden kan ik altijd nog naar de rechter denk ik?
Ah, je bericht kun je lezen alsof dat je na de renovatie zelf door hebt gerenoveerd (badkamer vervangen ed), maar je bedoelt denk ik specifiek het herstellen van schade (vloeren, niet badkamer!) tgv de renovatie. Zeker als je dat gedocumenteerd hebt met foto's, sta je daar denk ik sterk.
De verhuizing is niet moeten maar meer door omstandigheden gedwongen doel je. Voor m'n gezondheid moest ik wel, maar dat juridisch anders waarschijnlijk.
Zoals gezegd, ik ben een eindje dat pad opgegaan. Juridisch is het simpel: er is een rechterlijke uitspraak nodig als jij er iets aan wil ontlenen. Tot die tijd is het jouw woord tegen het zijne. Zo'n geluidsonderzoek kwam er bij mij ook nooit: de bewoner nam gewoon de telefoon niet op, deed de deur niet open, etc etc. De verhuurder mag niet zonder instemming de drempel over, en die krijg je slechts van de rechter (en dan is er nog niets bewezen!). Geluidshinder is heel vervelend, maar zoals de buurtbemiddelaar mij zij: ik heb nog nooit van andere eindoplossingen gehoord dan dat mensen gewoon verhuizen. Alle andere wegen duren heel lang, en kosten nog meer energie. Conclusie: geluidsoverlast is in praktijk (buiten extreme en daardoor makkelijk meetbare gevallen (120dB+)) zonder consequenties.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2020

3x3

Members only:

Een gezonde instelling begint met volledig ownership nemen van je eigen beslissingen.

Je woonde naast een buurman die jij vervelend vond en die aantoonbaar negatieve impact had op je (toekomstige) levensgeluk.

Je hebt daarop zelf actie ondernomen door te verhuizen. Daar zitten consequenties aan, die volledig voor jou zelf zijn. Aan je nieuwe woning is niet zo mooi geklust als je oude. Je hebt gekozen om je maandlast is iets omhoog te laten gaan... Dit zijn consequenties die bijna iedere verhuizer heeft, en het is heel gek om wel de lusten van een nieuwere woning te nemen (een hoogwaardigere woning, fijnere buren, lagere lasten voor de VVE) maar geen enkele eigen verantwoordelijkheid voor de nadelen van verhuizen, het een is namelijk verbonden aan een ander.

In deze heb je meer aan een mindset coach, dan aan de juridische agressie die je voorstelt. Dit is het moment om niet meer je omgeving van alles de schuld te geven, maar zelfs controle over je eigen leven, financiën en woongenot te nemen.

[Voor 8% gewijzigd door 3x3 op 24-10-2018 10:00]

| live and give like no one else |

• Fr33z
  • Laatst online: 23:01
beste TS, het verhaal is mij na 2x lezen niet heel duidelijk geworden. Ik sluit me op basis van de inhoud van het topic aan bij @3x3 hierboven, juridisch ga je hier weinig tot niks uit krijgen (en tegen welke kosten qua tijd/energie/geld...). Het gaat echt om een stukje instelling/eigen keuzes etc.

Als ik het goed begrijp is het als volgt:

- Je woonde in een huis/appartement van een woningbouwvereniging
- voorjaar 2017 krijg je het bericht dat er renovatie van je woning plaatsvind en dat je tijdelijk ergens anders moet wonen
- je woont in 2017 een aantal maanden in een tijdelijke woning?
- bij terugkomst in gerenoveerde woning zijn de vloeren slecht en de muren niet mooi, gordijnen etc, weg. Deel hiervan is door aannemer vergoed, deel niet.
- je hebt toen zelf dingen aangepakt zoals nieuwe vloer erin, muren geverfd etc?
- Je buurman blijkt weer veel herrie te maken, bemiddeling heb je ingeschakeld maar geeft geen resultaat
- je besluit in mei 2018 te verhuizen en vindt een nieuwe woning, die iets duurder is maar wel veel hogere kwaliteit heeft (nieuwbouw)
- nieuwe woning per juli 2018, welke ook weer een vloer nodig heeft/verf dus weer kosten.

Klopt dit plaatje?

Zo ja, dan ga je niks krijgen vanwege "moeten verhuizen", er is geen moeten. Verder voor dubbele kosten woning mooi maken, daar had je na terugkomst in oude woning hard op moeten zijn tegen de woningbouw/aannemer.

• BiLLY_daKid
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:46
Jammer dat TS zijn teksten heeft verwijderd.

• Fr33z
  • Laatst online: 23:01
Inderdaad jammer. Misschieb voelde TS zich aangevallen, de lijn van replies was behoorlijk anders dan de gedachten van TS blijkbaar.
@TS ik hoop dat je nieuwe woning rustiger is en dat je voorlopig geen renovaties of luidruchtige buurmannen tegenkomt (zonder /s, geen sarcasme)

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23:19

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Nu er niks meer te bespreken valt: slotje.

Note to self: being good is often more important than being right.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True