Toon posts:

Oplossing gezocht om een SaaS/CRM achtige site te bouwen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-05 09:56
Ik ben van huis uit .Net/Salesforce developer met wat Javascript kennis. Voor een hobbyprojectje ben ik op zoek naar de juiste (gratis) componenten om een site te bouwen die makkelijk in elkaar te klikken valt en geen lokale hosting nodig heeft. Ik ben geen web- maar een backoffice developer, dus waarschijnlijk stel ik niet de goede vraag; hear me out en vertel me eventueel wat wel de goede vragen zijn...

De site moet kunnen:
- Login; gebruikers (in de 10-tallen) moeten een account aan kunnen maken en er moeten user-specifieke zaken opgeslagen kunnen worden.
- Database; een paar globale tabellen en wat user-specifieke data. NoSQL of SQL maakt me niet uit, als het maar gratis is
- Formulieren en overzicht paginas; wat pagina's om data in te voeren en weer te geven. Rapportages zijn leuk maar niet super noodzakelijk.

Ik werk dagelijks met Salesforce (een CRM SaaS platform), dus ik zou zoiets prima kunnen bouwen, maar er is geen gratis salesforce licentie, en op een developer license draaien is niet erg scalable mocht er commerciële interesse zijn. Omdat dit mijn achtergrond is, zou een gratis CRM goed te doen zijn. Ik heb gekeken naar Bitrix24 en AgileCRM en ZOHO, waar AgileCRM een goede kandidaat is.

Maar ik vraag me af of er ook andere opties zijn in bijvoorbeeld de wordpress space, of op Heroku. Er zijn daar verschillende modules die samen van alles kunnen. Maar ik ben daar minder ervaren in (ik heb wel een NodeJS project op Heroku gedaan, maar dat is flink wat hands-on werk, en ik probeer dat hier te minimaliseren).

TL;DR;
Concrete vragen zijn dus:
Is er een term voor wat ik zoek, om het zoeken eenvoudiger te maken? (of zoek ik gewoon een CRM?)
Is er een pakket (of combinatie) waarin ik een simpele site met access-control en een database kan neerzetten?

Ik ben vast niet alleen in deze requirements, dus ik mis the blinding obvious waarschijnlijk, maar daar hebben we Tweakers voor :)

Bedankt voor uw tijd

Alle reacties

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tsjah wat je wil kan bijvoorbeeld vrij makkelijk in Django, dan krijg je automatisch bij het opzetten van je modellen een admin pagina voor CRUD operaties erbij. Echter moet je dat wel ergens neerzetten.

Maar wat bedoel je met geen lokale hosting? is daar een specifieke reden voor? je kan toch ook rustig wat in Azure opzetten?

Edit:
https://docs.microsoft.co...and-solution?view=vs-2017

kan nog in visual studio ook

[Voor 20% gewijzigd door pyrofielo op 22-10-2018 14:01]

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

• Angelus1753
Ik heb een NAS waar ik evt. wat op kan hosten, maar het is meer voor een community bedoeld, dus SaaS heeft de voorkeur.
Django zal ik eens bekijken, maar wel wat meer werk dan een out-of-the box oplossing die ik kan tweaken.
Wat betreft Azure, dat gaat meer om het hosten; Dan zou ik zelf eerder voor heroku gaan, maar dat maakt niet zoveel uit. Ik probeer echt iets kan en klaar te vinden.

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-06 18:17
Wat wil je uiteindelijk gaan bereiken? Gewoon dat jouw gebruikers klanten kunnen opslaan, of moeten er alleen maar formulieren worden ingevuld?

Je zoekt nu een oplossing, maar zonder dat wij het probleem kennen kunnen we waarschijnlijk weinig zeggen. Misschien kun je dan wel een hele andere kant uit gaan denken.

Als het doel wel in de topicstart stond, dan heb ik misschien niet goed gelezen

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

• Angelus1753
Mijn idee is de administratie van een spel (Warfighter, kaartspel) kunnen opslaan.
Bij warfighter speel je met een stel soldaten missies.
De soldaten hebben vaste gegevens (je kunt ze als Contacts zien) en iedere gebruiker met een login kan gegevens opslaan van een missie, waar in een soldaat XP en kills krijgt.
Dus globale data voor soldaten, user specifieke data voor missies, soldaten en campaigns.
Redelijk straightforward, waardoor ik denk dat er misschien iets op te gebruiken is wat ik alleen maar hoef aan te passen.

• Angelus1753
Ik heb nu Bubble gevonden. Een simpele interface met data storage; precies wat ik zoek. Uurtje werk en ik heb wat data in een database en een header met wat recordcount informatie. Cool.

[Voor 7% gewijzigd door Angelus1753 op 23-10-2018 13:20]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee