Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

A420 chipset = het wachten waard?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• YAYgee
  • Registratie: februari 2018
  • Niet online
https://www.guru3d.com/ne...if-a420z490-and-x499.html

In addition, there is also an A420 chipset as heir to the entry-level model A320.

Gaan ze het dit jaar op de markt brengen? Of het eerste kwartaal van 2019? Er waren geruchten dat de verkoop in de afgelopen zomer zou beginnen maar ondertussen loopt oktober op zijn eind en nog steeds niets. Ten laatste rond maart 2019 zou ik willen bouwen maar ik begin ervoor te vrezen dat het nog steeds niets zal zijn en het de voorganger zal worden.

Wat verwachten jullie van de A420 mobos (als ze ooit uitkomen)? Gaan ze het wachten waard zijn? Voor mij is het belangrijkste dat ze zo'n 8j meekunnen (dat ze sowieso uit de doos werken met een ryzen 3 2200g/geen bios update is ook leuk). Voor een ouder mobo kiezen lijkt me dan niet aangewezen.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

8 jaar levensduur? En dan een "kleine" CPU als een 2200G willen aanschaffen? En een "glazen bol" vraagstelling voor produkten die je over 6 maanden pas wil kopen?

Geen idee wat je ermee wil maar gister een vergelijkbaar topic; zoek maar eens op welke CPU 8 jaar geleden mid-range was en bedenk dan maar eens of die NU nog voldoet voor jouw PC. Bijvoorbeeld een i5-760 met een Radeon 6850 als GPU erbij.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• YAYgee
  • Niet online
Mijn huidige systeem is 8 jaar geworden in de zomer en voor huis-tuin-en-kantoor gebruik is er geen probleem. Heb'm toen een SSD cadeau gedaan (die voor het nieuwe systeem zal dienen). AMD Athlon II X2 215 met slechts 2gb geheugen (uit de BBG van meer dan 8j geleden) heeft nog steeds genoeg hamsters om het wieltje te doen draaien. Ik heb meer dan genoeg "bang-for-the-buck" gehad. Die 2200G voor het nieuwe systeem is ook meer dan krachtig genoeg voor mijn gebruik.

Ik kan 6 maanden wachten (als het dat waard is), maar ik wil liever eerder kopen dan later. Als ik in de zomer een A420 mobo op de kop kon tikken had ik 'm toen al gekocht maar spijtig bleek er weinig waar te zijn van die geruchten. Op dit moment heb ik geen idee wanneer ze op de markt zullen verschijnen, zullen ze het wachten waard zijn, ... Met een beetje geluk is er iemand hier die beter op de hoogte is.

• Praetextatus
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19-06 18:49

Praetextatus

the dutch_paki

Wat denk je dat er anders zal zijn in de A420 chipset ten opzichte van de huidige serie? Heb je iets specifieks nodig wat je in de huidige mist waardoor je moet wachten op de A420?

Tenzij je een heavy user bent, wat niet zo lijkt, kun je zelfs met het huidige systeem wel even door nog? Kijk dus even of je nu perse moet upgraden of niet. Loop je nu tegen performance issues? Zo niet, dan wacht je toch paar maanden. Als er wel performance issues zijn of andere zaken waardoor je huidige systeem niet meer voldoet dan kun je meteen upgraden.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• rain2reign
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18-06 19:31
@YAYgee Het is maar hoe je het bekijkt van jou oogpunt. Verschil in performance zal je niet merken, tenzij je wilt overklokken dan moet je naar een B450 moederbord kijken. Zelf kan je ook anders een AMD Athlon 200GE systeem overwegen (met upgrade mogelijkheden achteraf) of zelfs een NUC/Deskmini zijn beide voor pure huis-tuin-en-kantoor gebruik best leuke opties.

Is je systeem nu aan vervanging toe?
Vervang dan hetgeen wat je kan of moet vervangen.

Kan je/ Wil je wachten?
Wacht dan maar af tot je hebt besloten wanneer je de upgrade precies wilt doen en wat de upgrade moet inhouden.

• YAYgee
  • Niet online
Mijn grote, mooie, stille kast doe ik niet weg dus voor mij geen NUC/Deskmini. B450 is niet nodig. Obv geruchten had ik besloten om te wachten op A420 bordjes. Ondertussen al enkele maanden maar de winkelschappen zijn nog steeds leeg. Hopelijk is het binnen enkele maanden zover. Ik kan nog even door en zo erg is wachten nu ook niet.

Als er weinig verschil is tussen A320 en A420 bordjes dan hoef ik niet noodzakelijk te wachten. StoreMI-ondersteuning, geen bios-flash vereist, goede geluidskwaliteit, ... zijn zaken die me kunnen smaken. Wellicht schaf ik me een hoofdtelefoonversterker/DAC aan omdat ik hoop daarmee een groot verschil in geluidskwaliteit te merken.

Binnen een maand zijn er black friday deals en wie weet kan ik aantrekkelijk geprijsd geheugen vinden (en enkele andere spullen zoals een 4K HDR monitor). In het verleden heb ik mensen horen klagen over geheugencompatibiliteit. Als A420 bordjes beterschap brengen is dat ook een pluspunt.

@Praetextatus @rain2reign

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
A420 zal 2 geheugensloten hebben net als goedkoper b450 borden. 4 geheugensloten is nauwelijks interessant met AM4 omdat de geheugensnelheid zakt als een baksteen met >2 modules. Waarom wachten als je voor nog geen €70 een goed b450 bord hebt. pricewatch: ASRock B450M-HDV Om wat toekomstbestendig te zijn zou ik bij gebruik van de igpu een moederbord met HDMI 2.0 of DP nemen zodat er een 4K monitor aangesloten kan worden. Deze aansluitingen zijn er niet op A320 en verwacht ik ook niet op A420. Daarvoor zal je een B450 als pricewatch: ASRock B450 Pro4 of pricewatch: MSI B450M Mortar moeten nemen.

• Praetextatus
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19-06 18:49

Praetextatus

the dutch_paki

Uszka schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 18:26:
. 4 geheugensloten is nauwelijks interessant met AM4 omdat de geheugensnelheid zakt als een baksteen met >2 modules.
Mag ik vragen hoe je hierbij komt? Wat heeft geheugensnelheid precies te maken met het aantal modules? Ik heb het niet eerder gehoord namelijk...

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• rain2reign
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18-06 19:31
Praetextatus schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:10:
[...]

Mag ik vragen hoe je hierbij komt? Wat heeft geheugensnelheid precies te maken met het aantal modules? Ik heb het niet eerder gehoord namelijk...
Hij doelt op het feit als je meerdere modules gebruikt de snelheid snel zakt van 2933Mhz stable bij twee modules naar 2666Mhz stable bij vier modules bijvoorbeeld (heb het lager zie gaan van 3400 en sneller naar 2666 en soms zelfs 2400). Ryzen gaat niet echt goed om met 4 modules, het heeft liever 2 snelle modules dan 4 minder snelle modules qua stabiliteit.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
Zoals hierboven vermeld heeft de geheugencontroller moeite met 4 modules. Bijvoorbeeld mijn eigen setup wat nu op 3200 MT/s draait met 2 modules. Doe ik er nog 2 dezelfde modules bij dan komt de geheugensnelheid maar tot maximaal 2133.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True