Toon posts:

Asus P2B Ratio multiplier

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn mainboard heeft allemaal jumpers voor het instellen van de ratio, maar wat ik ook doe met de jumpers, blijft mijn ratio op 4.5X staan.

Ik heb een Pentium3 600 Mhz op mijn mainboard geprikt d.m.v. een conferter zodat ie in mijn slot1 kan.

De processor loopt goed, maar dan wel op 450 Mhz. Als ik mijn bus snelheid op 100 Mhz zet.
(100X 4.5 = 450 Mhz)
Als ik mijn bus snelheid op 133 Mhz zet, dan werkt ie op 600 Mhz. Mijn geheugen is ook 133 Mhz.

Mijn mainboard kan eigelijk maar tot 100 Mhz bus snelheid dus klok ik hem over.
Maar als ik games speel waar de video kaart zwaar wordt belast, dan kan mijn agp bus of video kaart er niet meer tegen en kapt ie.

Ik wil dus eigelijk mijn bus snelheid op 100 Mhz, en re ratio op 6.0. -> 600 Mhz. Zo staat het ook op de site van asus.

Het probleem is: hoe krijg ik mijn mainboard zo gek dat ie een ratio van 6.0 heeft i.p.v. 4.5.

Waarom reageert mijn mainboard niet op mijn ratio jumpers. ik kan ze er net zo goed niet op zetten(heb ik weer wat losse jumpers)

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 21:04

talin

ES-MA

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Topicstarter
ok.ok.. zeg al niks meer

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 00:57

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
kijk daar heb ik iets aan :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57
Moved naar [forum=7].

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
m.a.w je kan de multiplier niet veranderen. Kan niet bij Intel (ja vroeger wel..).
Dus je zal je processor onder moeten clocken :(
Wat voor een videokaart heb je trouwens, want zo vaak is dat het probleem niet hoor. Misschien wordt de BX chip te heet?

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
*ZUCHT* Je kan je multiplier niet -veranderen- bij P3's. Alleen instellen. Dus wat je ook doet, die processor zal altijd op 4.5x blijven staan.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Weet iemand trouwens al wat er veranderd is met de 1014 bios??

Verwijderd

Topicstarter
http://www.hardwaremania.com/jen.html

Kijk het kan dus wel, maar dan moet ik gaan solderen op mijn mainboard, en dat doe ik liever niet

Verwijderd

Topicstarter
Dan maar op 4.5.

Ik kan mijn bus snelheid wel weer op 133 zetten. Hij doet het dan verder prima, maar dan kan ik geen games meer spelen waar 3d hardware accelleratie word gebruikt. ff een half uurtje quake3 spelen, en hij kapt er mee.
de hele dag divx compressen, terwijl het buiten 30 graden was, is geen probleem.

Ik heb ook al geprobeerd om een van op mijn Video kaart de monteren, maar dat helpt niet, die word ook niet zo heet.

Wat kan ik nog proberen?

Verwijderd

Topicstarter
whoops, nu heb ik een gehackte bios versie geprobeerd, en ehh, ik krijg hem er niet meer uit.

Hij zegt, ROM type: Unknown.

oops, iemand nog suggesties, of word dit een nieuw mainboard kopen.
Hij kent mijn 40 Gb hd niet meer, oude versie.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Pci-videokaart?

Systeem

• VlasBaard
Als je zou solderen, zou je de multiplier in het BIOS in kunnen stellen ja. Maar je kan nog steeds -niet- de multiplier VERANDEREN.

Maar goed. Ja het kunnen 2 dingen zijn: of je northbridge vind het niet helemaal leuk en heeft extra koeling nodig, of je videokaart vind het ook niet prettig. Ik denk niet dat extra koeling in het tweede geval iets gaat helpen, aangezien het de interface die je overclocked en niet de chip zelf.

Verwijderd

Topicstarter
jaja, maar ik zit nu ff met een ander probleem, ik krijg mijn oude bios er niet meer in,
hij zegt ROM type: Unknown

hij kent mijn 40 GB hd niet meer zo :(

• VlasBaard
Hotswap flash als je iemand kent met hetzelfde mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken iemand met het zelfde mainboad, die woont hier ook :)

maar wat is Hotswap?

• VlasBaard
Daar is deze pagina voor.

Verwijderd

Topicstarter
ja natuurlijk weet ik wel wat hotswap betekend. kan met harde schijven, hot swappeble,usb is hotplug.
maar wat moet ik daar nou mee

• VlasBaard
Als je nou hotswap bios invult krijg je genoeg results |:(

Pagina: 1