Toon posts:

Spielerij - Discordservers

Pagina: 1
Acties:

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Zoals velen wel weten is Discord een manier om VoIP, chat en community bij elkaar te brengen met een simpele klik, het joinen van een server welke overeenkomt met jouw interesses, mits de URL bekend is.

Nu vraag ik mij af of het niet slim is om hier een bepaalde richtlijn voor op te stellen of regels voor te maken (en te handhaven). Bij nieuwe games is het altijd weer de vraag wanneer er een Discord gemaakt wordt, of er wordt voortgeborduurd op een oude server met nieuwe channels. Ook is de vraag of de titel 'Tweakers' of zelfs 'GoT / Gathering of Tweakers' wel of niet gebruikt kan en mag worden, wellicht dat @Ginz hier wat over kan zeggen.

Ik denk dat het wellicht een toevoeging zal zijn om bijvoorbeeld in Spielerij - Problemen & Vragen een lijst bij te houden welke toegankelijk is voor iedereen om hun server in te adverteren. Zodoende zullen topics niet weer uitlopen in nodeloze discussies over wiens, welke of wat voor Discord server handig is voor welke game, kunnen we weer lekker doorpraten over het afschieten van elkaar in plaats van het afschieten van elkaars idee over Discord in de topics.

Mijn idee is dat hoewel Discord zeker een (nodige) toevoeging kan zijn aan het ad-hoc gamen anno 2018, het vrijwel nooit en te nimmer de discussie op een positieve manier beïnvloedt.
Zodoende rijst mijn vraag, wat is het standpunt van Tweakers jegens Discord en het praten over Discord in de topics over de games?

edit: ik vergeet bijna de stoeipartijen die ontstaan wanneer een Discordserver niet meer werkt of niet meer onderhouden wordt, maar er wel met deze Discordserver 'geadverteerd' wordt in bijvoorbeeld de topicwarning of TS van een gamethematopic.

[Voor 7% gewijzigd door True op 22-10-2018 08:10]

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 20:08

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Deze vraag is inderdaad al vaker langsgekomen.... En we hebben hier zelf al kort naar gekeken.

Het probleem wat wij hebben, is dat wij natuurlijk het liefste de communicatie op het forum willen houden. Maar als dat echt niet mogelijk is, of als het andere medium (Discord in dit geval) betere mogelijkheden biedt, dan moeten wij daar niet onze ogen voor sluiten.

Ik heb aan de Spielerij crew gevraagd of we intern (in een crew-forum) een topic kunnen starten om te gaan kijken naar de mogelijkheden en obstakels. Als we iets gaan doen op Discord wat officieel de naam "Tweakers", "GoT" of "Gathering of Tweakers" gaat dragen, dan moeten we dat natuurlijk wel goed regelen. Wie is de 'owner'?, welke regels gelden? Wie gaan de mods zijn, etc.. etc..

Dus we gaan er naar kijken. Alleen verwacht niet dat dat dit jaar nog live gaat komen. En als wel, dan tof.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-03 13:05

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee