Dag allen,
Voor het samenstellen van m'n pc rest er me enkel nog de keuze van de gpu.
Ik heb een 144hz 1080p monitor zonder gsync of freesync.
Ik had 1 van onderstaande 4 in gedachten.
Na wat rondsnuffelen op het net vind ik iets betere prijzen:
De msi armor rtx 2070: +-€540
rog strix rtx 2070:+-€650
De sapphire vega 64 + 3games: €480.
Tot slot is de MSI gaming gtx 1080: €499.
De msi gtx 1080 & sapphire vega 64 koos ik omdat ze koel en stil draaien en de build quality ook goed lijkt. Gepaard met een deftige prijs.
De vega 64 gebruikt wel meer stroom, is dit iets dat in overweging genomen moet worden? of is dit te verwaarlozen.
De RTX 2070 series is nog weinig van gekend, ik koos er deze 2 uit omdat de 10series strix een van de beste is en de koeling er dezelfde uitziet. De msi armor lijkt volgens de eerste reviews ook goed te performen voor entry level kaart.
Is een duurdere kaart als de strix te opteren over een entry level kaart als msi armor? Kennen higher end kaarten over het algemeen een langere levensduur?
Momenteel lijkt het me interessanter om voor een rtx2070 te gaan over een gtx 1080 (iets betere performance en potentieel in raytracing en dlss) voor een kleine meerprijs.
Maar dan is er ook nog het aanbod van amd met hun sapphire vega 64 & een leuke bonus van 3 games voor 480 euro.
Alvast bedankt voor de hulp.
Mochten er een kaart zijn die ik over het hoofd zie mag deze uiteraard aangeraden worden
Voor het samenstellen van m'n pc rest er me enkel nog de keuze van de gpu.
Ik heb een 144hz 1080p monitor zonder gsync of freesync.
Ik had 1 van onderstaande 4 in gedachten.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asus ROG Strix GeForce RTX 2070 | € 0,- | € 0,- |
1 | MSI GeForce GTX 1080 GAMING 8G | € 554,46 | € 554,46 |
1 | MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G | € 529,- | € 529,- |
1 | Sapphire NITRO+ Radeon RX Vega64 8G HBM2 | € 525,03 | € 525,03 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.608,49 |
Na wat rondsnuffelen op het net vind ik iets betere prijzen:
De msi armor rtx 2070: +-€540
rog strix rtx 2070:+-€650
De sapphire vega 64 + 3games: €480.
Tot slot is de MSI gaming gtx 1080: €499.
De msi gtx 1080 & sapphire vega 64 koos ik omdat ze koel en stil draaien en de build quality ook goed lijkt. Gepaard met een deftige prijs.
De vega 64 gebruikt wel meer stroom, is dit iets dat in overweging genomen moet worden? of is dit te verwaarlozen.
De RTX 2070 series is nog weinig van gekend, ik koos er deze 2 uit omdat de 10series strix een van de beste is en de koeling er dezelfde uitziet. De msi armor lijkt volgens de eerste reviews ook goed te performen voor entry level kaart.
Is een duurdere kaart als de strix te opteren over een entry level kaart als msi armor? Kennen higher end kaarten over het algemeen een langere levensduur?
Momenteel lijkt het me interessanter om voor een rtx2070 te gaan over een gtx 1080 (iets betere performance en potentieel in raytracing en dlss) voor een kleine meerprijs.
Maar dan is er ook nog het aanbod van amd met hun sapphire vega 64 & een leuke bonus van 3 games voor 480 euro.
Alvast bedankt voor de hulp.
Mochten er een kaart zijn die ik over het hoofd zie mag deze uiteraard aangeraden worden