In an age that prizes truth our greatest obstacle may be the very mind that seeks it.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Heel soms krijg ik er nog een ietsiepietsie geluid uit, maar bijna altijd is het alleen een soort brom/krakend geluid.arbraxas schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 21:56:
Alleen een brom, of kun je wel geluid afspelen (eventueel met brom).
Heb ik niet, maar ik zou zoiets eens kunnen proberen. Maar een pioneer versterker en een onkyo receiver doen het wel.jeroen3 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 21:58:
Zit alles netjes op een geaard stopcontact, of heb je dat niet?
In an age that prizes truth our greatest obstacle may be the very mind that seeks it.
Als ik naar dat snoertje kijk is die stekker een platte versie zonder aarde. Dus wel of geen geaard stopcontact is geen issue.
Wat wel kan is dat die dvd speler / harddiskrecorder wel geaard zijn en je daarmee dus die 50hz brom importeerd in je versterker.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Alle apparatuur heeft platte stekkers en is niet geaard. Wel zie ik een GND-aansluiting op de versterker.arbraxas schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 22:05:
https://www.fein-hifi.de/...8tpje65kfg1516hofcjprtsb7
Als ik naar dat snoertje kijk is die stekker een platte versie zonder aarde. Dus wel of geen geaard stopcontact is geen issue.
Wat wel kan is dat die dvd speler / harddiskrecorder wel geaard zijn en je daarmee dus die 50hz brom importeerd in je versterker.
kan ik het ook aan de verwarming aansluiten?arbraxas schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 22:09:
En als je die eens aansluit op de aardpennen van een stopcontact met een losse draad?
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Ook wordt het brommen sterker als er bijv. bas-geluiden of harde geluiden in de film voorkomen, en is het brommen onregelmatig.
Ik heb de indruk dat er toch iets kapot is hier.
Dat het brommen niet aanwezig is bij het aansluiten van een koptelefoon aansluiting naar de line in, zou kunnen doordat een koptelefoon aansluiting vaak een lager/kleiner signaal doorgeeft dan een uitgang op een CD/dvd-speler.
OK, maakt op zich niet veel uit, de GND aansluiting staat zo te zien in contact met de behuizing.sven5010 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:30:
Die GND aansluiting op je versterker is enkel en alleen bedoeld om je platenspeler geaard aan te sluiten in combinatie met gebruik van de phono ingang. Deze mag op geen enkele andere wijze gebruikt worden (zoals vermeld in de gebruiksaanwijzing).
Dat kan inderdaad, maar ook als ik het volume van de DVD speler heel laag instel bromt de versterker, maar de brom is dan wel heel zacht. Hoe harder het geluid hoe harder de brom, hoe zachter het geluid, hoe zachter de brom. En als er geen geluid is is er ook geen brom. (of knetterend geluid).Dat het brommen niet aanwezig is bij het aansluiten van een koptelefoon aansluiting naar de line in, zou kunnen doordat een koptelefoon aansluiting vaak een lager/kleiner signaal doorgeeft dan een uitgang op een CD/dvd-speler.
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Ik had hem gekocht in 2010 via marktplaats. Echter denk ik dat het apparaat waarschijnlijk al uit 2002-2003 komt oid, aangezien deze zo te zien op de markt kwam in 2002.Lip schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 18:42:
Hoe oud is de receiver?
Nee, dat heb ik niet gedaan en ik heb ook geen perslucht apparaat.Lip schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:30:
Heb je weleens met perslucht en een niet-statische kwast de binnenkant schoongemaakt? Je kan er namelijk van alles in terug vinden (honden haren, katten haren, en je oude flipp's.).
------
Echter heb ik inmiddels waarschijnlijk de oplossing gevonden: blijkbaar moet je een paar knopjes indrukken waardoor de versterker op 2 channel stereo analoog staat en dan lijkt hij het goed te doen. Eerst stond hij op Dolby en dan krijg je een krakend geluid. Helaas heb ik inmiddels wel een nieuwe versterker gekocht omdat ik dacht dat deze kapot was. LOL
Een nieuwe versterker is dus toch nodig omdat mijn tv geen digitale audio uitgangen heeft, waardoor de chromecast via HDMI het geluid moet weergeven, en deze tv heeft geen HDMI.
Nee, het is af en toe gekraak wanneer het geluid hard is. Ook 'clipped' het geluid wanneer ik de receiver aansluit op de TV. Daarnaast doet m'n andere receiver het wel goed. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dit een probleem is met de aarding.blissard schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 18:48:
Die brom is vrijwel zeker een aardlus zoals @Lip ook al aangaf. Heeft te maken met de manier van aansluiten van de gehele installatie en niets met de versterker dus.
Een brom die door een gebrek aan aarding komt is volgens mij een regelmatig geluid, een een lage toon.