Toon posts:

GeForce Prophet II probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik mijn GF2 ontvangen en geinstalleerd. Nu heb ik het volgende probleem. Installatie was geen probleem alleen kan ik nu geen hoge resoluties draaien, zelfs in Windows niet. Als ik opstart in een hoge resolutie krijg ik alleen een zwart scherm. wat is hier aan de hand? Mijn voeding is volgens mij voldoende. 230V.

Verwijderd

Nou, dus niet :)

de voeding van 230 v kan een oorzaak zijn, vooral als je een snelle CPU (P3 >600, of nog erger athlon) en veel geheugen hebt.

Welke video-kaart draaide je eerst???

Drivers/software zou het eigenlijk niet zijn -> anders zou die het nooit moeten doen.

Veel success..

Pieter

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
230V direct op je GF2?!

komt er al rook uit je kast? >:)

als ik jou was zou ik even kijken, of je een 300W voeding hebt voor je comp

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vorige kaart was een V770 waar ik nooit problemen mee heb gehad. Een vriend van mij had het ook eens nagevraagd en die kwam met het volgende : bij de properties van je videokaart moet kijken welke
frequentie die verstuurd. Die komt waarschijnlijk niet overheen met die van
de monitor. Het is dus de monitor die de problemen veroorzaakt en niet de
videokaart. Kan dit kloppen?

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Vanaf welke resoluties heb je dit?
Wat voor monitor, welke refreshrate en max. resoluties?
Welke drivers?
Kun je toevallig ook geen 32 bits kleuren draaien?, zo ja, dan is je driver verkeerd geinstaleerd.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
Vanaf de laagste resolutie, ik heb een Hansol monitor. De refreshrate weet ik zo niet, ik zit nu op mijn werk. Met mijn vorige videokaart kon ik tot een hoge resolutie, ik weet uit mijn hoofd niet hoeveel(1024*??) Ik heb de standaard drivers geinstalleerd en ik kan niet op 32-bits kleuren draaien.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Aha, dan moet je ff de nieuwe drivers uitpakken naar een directory.
Dan in configuratiescherm->software de display drivers verwijderen.
Dan opnieuw opstarten en dan de drivers via een lijst, diskette-> bladeren, pad selecteren van de directory waar je ze uitgepakt hebt en installeren.
Opnieuw opstarten.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx ik ga het om straks proberen, om 23 uur ben ik afgewerkt en dan ga ik het proberen.

Greetz Pirm

Verwijderd

Topicstarter
He Edward,

Ik kan je niet bereiken via je mail adres.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Krijg jij m'n mailtjes wel binnen dan?
Het kan namelijk, dat als je het installproggie van Guillemot/herc. gebruik, er iets fout gaat bij de installatie.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
Thuis krijg ik al je mailtjes maar als ik reply krijg ik de mail terug met de melding dat je mail adres niet klopt.
Ik heb het net ook weer geprobeerd maar het lukt niet.

Moet ik de Detonator drivers installeren dan? 5.22 of die daarvoor. Ik meen dat die daarvoor beter zijn.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik gebruik zelf nu 5.22 dan heb je ook FSAA onder d3d, niet dat je er veel aan hebt, want het loopt nog steeds beroerd.
Op de Guillemot website staat 5.22 voor de Prophet, maar pak ze alleen uit en niet dat installproggie gebruiken, want gaat vaak (bij mij ieder geval)mis.
ps. heb je het ook al eens geprobeerd zonder reply om een e-mail te sturen, dus gewoon, nieuw bericht en dan schryver@bart.nl ?

Niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je "uitpakken maar niet het install proggie gebruiken". Ik ben een leek in die detonator drivers.

Ook zo een mail sturen naar je lukt niet.
Krijg je van anderen wel mail binnen?

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Drivers staan altijd in Zipformaat, die moet je uitpakken, bij die van de Prophet verschijnt, nadat je ze uitgepakt hebt, een tabblad om ze te installeren, dat is het installeringsprogrammatje, dat moet je cancelen, en dan via de hierboven geschreven manier je drivers verwijderen en installeren.

Wat mail betreft, ik krijg wel meeltjes binnen dus wat dat nou weer is?

Niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
thanx again. Ik ben niet echt bekend met dat soort drivers. Sinds een paar weken ben ik met een upgrade bezig en dan loop je tegen dat soort dingen aan.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Is het nou gelukt?

Niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
Edward, hij doet het, helemaal perfect. Thuis kan ik niet meer op Tweakers komen. Daarom deze late reply, maar het werkt perfect.

PS hebben meerdere mensen problemen met op tweakers komen?
Pagina: 1