Ik ben van plan een krachtig nieuw AMD desktop systeem te bouwen dat uiteindelijk zeker 7+ jaar mee kan gaan. AMD vanwege prijs/kwaliteit, en persoonlijke voorkeur. Met krachtig bedoel ik: als ik 'm nu definitief zou samenstellen zou het waarschijnlijk 2700x worden, i.v.m. toekomstbestendigheid, VMs draaien, en casual gaming ook in de toekomst. Maar voorlopig heb ik die brute rekenkracht niet direct nodig, ik heb nog genoeg oudere games liggen, dus wil ik Zen2 afwachten en ook de aankoop van een krachtige videokaart (bijv. een 1080, al dan niet 2e hands?) nog even uitstellen. Maar mijn huidige systeem voldoet niet meer en wil ik ook niet meer upgraden, dus de rest van het systeem wil ik wel alvast gaan bouwen.
Mijn vraag is nu: wat is de beste optie voor een CPU voor de komende 8-12 maanden? In eerste instantie wilde ik de goedkoopste optie doen, Ryzen 3 1200, en overklokken. Maar ik ga er nog wel bijna een jaar op werken, dus als andere opties relatief betere prestaties bieden hebben ik er wel wat extra voor over. De Ryzen 1400 i.v.m. hyperthreading? Of geeft een 2200G misschien betere geheugen ondersteuning? Of is zelfs de 2600 de moeite waard? (misschien beter verder te verkopen over een jaar?).
Ik zoek een?
Een Ryzen processor die in elk geval beter is dan de AMD FX-4100 in mijn huidige desktop (Bij hoofdzakelijk office-taken, maar ook wat VM-gebruik en casual gaming).
Wat is je budget?
Voor de processor op dit moment, € 80-165.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD Ryzen
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gepland:
Mijn vraag is nu: wat is de beste optie voor een CPU voor de komende 8-12 maanden? In eerste instantie wilde ik de goedkoopste optie doen, Ryzen 3 1200, en overklokken. Maar ik ga er nog wel bijna een jaar op werken, dus als andere opties relatief betere prestaties bieden hebben ik er wel wat extra voor over. De Ryzen 1400 i.v.m. hyperthreading? Of geeft een 2200G misschien betere geheugen ondersteuning? Of is zelfs de 2600 de moeite waard? (misschien beter verder te verkopen over een jaar?).
Ik zoek een?
Een Ryzen processor die in elk geval beter is dan de AMD FX-4100 in mijn huidige desktop (Bij hoofdzakelijk office-taken, maar ook wat VM-gebruik en casual gaming).
Wat is je budget?
Voor de processor op dit moment, € 80-165.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD Ryzen
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gepland:
- Moederbord: Asus ROG Strix X470-F GAMING (i.v.m. fijne BIOS software, optie tot overclocking, en goede audio)
- Geheugen: 2x8GB (3200 MHz?)
- Videokaart: MSI GeForce GT 710 2GD3H (voorlopig, hergebruikt uit mijn huidige systeem, en later te vervangen door een krachtiger kaart)
- Voeding: Corsair RM550x