Gezien ik voor plan ben mij computer een upgrade te geven (doordat nieuwe games slechter speelbaar worden) heb ik de onderstaande setup gemaakt als upgrade/gedeeltelijke vervanging van mijn huidige configuratie.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Primair voor zwaardere applicaties en gaming, voor kantoorwerkzaamheden gebruik ik mijn Apple MacBook Pro 13" waar deze computer dus gaat dienen voor o.a. Photoshop (fotografie als hobby) en Gaming (zo nu en dan probeer ik daarvoor tijd te maken, geen dagelijkse bezigheid). Toevallig wel vandaag Black Ops 4 aangeschaft waar er dus een streven is dit fatsoenlijk te kunnen spelen, vandaag al 3x vastgeslagen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is € 800 - € 1200, dit mag exclusief assemblage e.d. zijn. Huidige setup is ook zelf in elkaar gezet waar ik in de IT werk, dat mag geen enkel probleem zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Indien mogelijk alle overige randapparatuur om zo een goede upgrade te kunnen doen zonder "overbodig" geld uit te geven.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een krachtige videokaart is in mijn ogen het basisprincipe, opslag is een te verwaarlozen item gezien hiervoor bestemde server(s) draaien. Enkel en alleen gaming en photoshoppen is het doel.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen Asrock i.v.m. slechte ervaringen, goede ervaringen met o.a. ASUS, Gigabyte, MSI, Samsung. Verder niet direct merkgebonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Enkel eerder besproken eisen/wensen.
Ga je overklokken?
Gezien een computer gegarandeerd niet stabieler wordt van overklokken is dit geen wens.
Artikelen voor upgrade:
Huidige setup:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Primair voor zwaardere applicaties en gaming, voor kantoorwerkzaamheden gebruik ik mijn Apple MacBook Pro 13" waar deze computer dus gaat dienen voor o.a. Photoshop (fotografie als hobby) en Gaming (zo nu en dan probeer ik daarvoor tijd te maken, geen dagelijkse bezigheid). Toevallig wel vandaag Black Ops 4 aangeschaft waar er dus een streven is dit fatsoenlijk te kunnen spelen, vandaag al 3x vastgeslagen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is € 800 - € 1200, dit mag exclusief assemblage e.d. zijn. Huidige setup is ook zelf in elkaar gezet waar ik in de IT werk, dat mag geen enkel probleem zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Indien mogelijk alle overige randapparatuur om zo een goede upgrade te kunnen doen zonder "overbodig" geld uit te geven.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een krachtige videokaart is in mijn ogen het basisprincipe, opslag is een te verwaarlozen item gezien hiervoor bestemde server(s) draaien. Enkel en alleen gaming en photoshoppen is het doel.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen Asrock i.v.m. slechte ervaringen, goede ervaringen met o.a. ASUS, Gigabyte, MSI, Samsung. Verder niet direct merkgebonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Enkel eerder besproken eisen/wensen.
Ga je overklokken?
Gezien een computer gegarandeerd niet stabieler wordt van overklokken is dit geen wens.
Artikelen voor upgrade:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 214,50 | € 214,50 |
1 | Asus Prime X370-Pro | € 110,50 | € 110,50 |
1 | MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G | € 457,- | € 457,- |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16 | € 124,95 | € 124,95 |
1 | Samsung 970 Evo 500GB | € 131,50 | € 131,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.038,45 |
Huidige setup:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD FX-8350 Black Edition | € 73,- | € 73,- |
1 | Asus M5A99FX Pro R2.0 | € 0,- | € 0,- |