Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

De juiste monitor voor een nieuwe game pc.

Pagina: 1
Acties:

• Randyve
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 22-12-2018
Hallo tweakers,
Na jarenlang gamen op consoles heb ik eindelijk het budget om een fatsoenlijke game-pc aan te schaffen. Via via kan ik een desktop overnemen voor een relatief zachte prijs :) die ziet er als volgt uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 300,75€ 300,75
1MSI Z370 Gaming Pro Carbon€ 183,95€ 183,95
1MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X Trio€ 899,-€ 899,-
1Phanteks Eclipse P350X Zwart€ 66,-€ 66,-
1Cooler Master MasterLiquid 240€ 69,95€ 69,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 138,50€ 138,50
1Cooler Master MWE Bronze 650€ 56,-€ 56,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 83,95€ 83,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.798,10

Nu wil ik hierbij ook een monitor aanschaffen aangezien ik verder alleen een oude tv heb staan en ben ik opzoek naar wat advies.

Ik zoek een?

Een 1440p monitor die voornamelijk voor gamen gebruikt gaat worden en daarnaast ook voor netflix/films. Qua grootte minstens 27", het liefst een refresh rate van meer dan 60ghz en gsync vanwege de geforce kaart. Ik heb mezelf een beetje ingelezen over de verschillende panelen en denk dat ik betere kleuren en kijkhoeken belangrijker vind dan een supersnelle reactietijd (speel weinig shooters en sowieso niet competitief) dus liever geen TN paneel.

Wat is je budget?

Rond de 600 euro kan ik er wel aan uitgeven, mag natuurlijk minder zijn of als ik er veel voordeel uit kan halen ook iets meer.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Nope, nooit eerder een goede monitor gehad dus heb geen specifieke voorkeur voor een merk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Denk dat de meeste info hierboven al staat. Het uiterlijk van de monitor zelf maakt me niet bijzonder veel uit, het gaat mij om de prestaties. Ik zoek dus een monitor die aansluit bij het bovenstaande systeem en er het maximale uit kan halen. Zat zelf naar deze te kijken:

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart€ 604,50€ 604,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 604,50

Maar vraag me af of er nog betere opties zijn en of dit de juiste monitor is voor dit systeem.
Ben zelf ook nog verder aan het onderzoeken maar alle info is welkom!

• tollo71
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Als ik via de Pricewatch de juiste filters kies is de door jouw geselecteerde monitor de enige < 640 euro. Bij de buren van HWI komt deze erg goed uit de test. Lijkt me dus een prima keuze!

• NoTimeRemains
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18:59
ik heb dezelfde monitor en ben er erg tevreden over de 144Hz G-Sync is gewoon top. Lekker doen en genieten.

This is the Way.

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15-06 20:37

Arfman

Drome!

Ik heb de pricewatch: Acer XF270HUA Zwart besteld.

1440p, 144hz, ips en 200 euro goedkoper.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• NoTimeRemains
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18:59
Arfman schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:40:
Ik heb de pricewatch: Acer XF270HUA Zwart besteld.

1440p, 144hz, ips en 200 euro goedkoper.
Deze is FreeSync ipv GSync

This is the Way.

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15-06 20:37

Arfman

Drome!

Ah ja, dat klopt. Ik heb me echter laten vertellen dat dat bij 144Hz monitoren niet zo heel veel uitmaakt, vandaar.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Randyve
Wil toch wel graag een g-sync monitor, is nu misschien nog niet altijd nodig maar maakt het wel meer future proof denk ik.
Zit nu alleen nog tussen de XB271HU te twijfelen en deze:

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Predator X34A Zwart€ 699,-€ 699,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 699,-

Een iets lagere refreshrate maar wel een ultra wide ^^ lijkt me heel vet voor de extra immersion en denk niet dat ik de refresh rate ga missen aangezien ik niet competitief speel en niet veel shooters, maar weet niet of het genoeg gesupport word.. lees er verschillende verhalen over. Iemand hier een idee over of ervaring met ultra wide?

[Voor 46% gewijzigd door Randyve op 24-10-2018 01:15]

• Zanamama
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 09-05 23:23
Randyve schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 01:13:
Wil toch wel graag een g-sync monitor, is nu misschien nog niet altijd nodig maar maakt het wel meer future proof denk ik.
Zit nu alleen nog tussen de XB271HU te twijfelen en deze:

#~Product~Prijs~Subtotaal~
1~Acer Predator X34A Zwart~€ 699,-~€ 699,-~
Bekijk collectie
Importeer producten~
Totaal~€ 699,-~

Een iets lagere refreshrate maar wel een ultra wide ^^ lijkt me heel vet voor de extra immersion en denk niet dat ik de refresh rate ga missen aangezien ik niet competitief speel en niet veel shooters, maar weet niet of het genoeg gesupport word.. lees er verschillende verhalen over. Iemand hier een idee over of ervaring met ultra wide?
Ik gebruik onderstaande ultrawide.
#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Alienware AW3418DW Zwart€ 998,-€ 998,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 998,-

Zeker voor de beleving is het echt wel nice en zou ik het aanraden.
Wel even rekening houden dat er hier en daar spellen zijn die ultrawide niet ondersteunen. Ben er nog niet veel tegengekomen maar bethesda games houden niet van ultrawide. Zijn wat workarounds voor maar geven weer nieuwe problemen.

Weet niet of je streamt of gameplay opneemt. Maar met ultrawide zitten hier ook nog wat haken en ogen aan. 3440x1440 scaled niet fijn naar 1920x1080 :P

Dus daar zul je even rekening mee moeten houden. Zijn dit zaken die niet bij jou van toepassing zijn. Dan zou ik zeker voor ultrawide gaan!

• Randyve
Ja die van jou heb ik ook naar gekeken en is heel vet maar helaas net buiten m'n prijsrange :(
Ben zeker geen streamer dus dat is geen probleem, heb besloten dat ik de x34a gewoon ga bestellen om het uit te proberen. Thnx voor de reactie man!

• Zanamama
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 09-05 23:23
Randyve schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 17:43:
Ja die van jou heb ik ook naar gekeken en is heel vet maar helaas net buiten m'n prijsrange :(
Ben zeker geen streamer dus dat is geen probleem, heb besloten dat ik de x34a gewoon ga bestellen om het uit te proberen. Thnx voor de reactie man!
De prijs was voor mij ook even slikken :P
Maar ben er zeer tevreden over en verwacht het scherm nog een behoorlijke tijd te kunnen gebruiken.

De acer zal je zeer waarschijnlijk net zo goed bevallen, dus veel plezier ermee !! :)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True