Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kali niet zichtbaar in bootmenu | triple boot

Pagina: 1
Acties:

• gas0line
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 21-06 22:43
Heb Kali geinstalleerd naast W10 & Fedora.

Normaal zag ik bootmenu met fedora & W10 zodat Fedora als eerste opstarte.

Na instalkl van Kali ziet ie Kali niet in dat startupmenu. Als ik dan in de Bios Klai als eerste zet krijg ik booitmenu van Kali (Kali / Fedora /W10).

Maar ik wil dat mijn systeem standard opstart in Fedora en ik eventueel Kali of W10 kan kiezen in startupmenu als gewenst.

He me rotgegoogled maar krijg het niet voor elkaar. Iemand enig idee?

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• True
  • Registratie: april 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

GPT of MBR
BIOS of UEFI

Dit is nogal warrig, ik neem aan dat je GRUB gebruikt?

Trackers of betalen...⛔ check het standpunt van de Nederlandse techsite Tweakers over JOUW privacy in de link.

• gas0line
UEFI GRUB

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• True
  • Registratie: april 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Dan zoek je toch op hoe Kali in GRUB hoort te staan en voeg je die middels GRUB-update toe tijdens een een Fedora sessie. Als autodidact zou je dit verder zelf wel moeten kunnen vinden en oplossing ;) Verder is je UEFI direct naar de GRUB bootloaded partitie en je zult altijd tussen Fedora, Kali en W10 kunnen kiezen.

Trackers of betalen...⛔ check het standpunt van de Nederlandse techsite Tweakers over JOUW privacy in de link.

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 08:06

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

^^ Dat, je voegt Kali toe aan je Fedora Grub configuratie of je stelt de Kali Grub configuratie zo in dat 'ie standaard Fedora selecteert. Zat oplossingen voor, wat je voor grub-pc vindt aan tips hiervoor werkt ook voor grub-uefi. De configuratie is effectief hetzelfde namelijk.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• gas0line
Dank voor de reacties, ben er al uit maar verder werkt die Kali niet goed in triple boot dus toch maar ff draaien in een VM. Draait voor nu goed genoeg. Is alleen voor wat testwerk e.d.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True