Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Mijn pc crasht na installatie van een rx570.

Pagina: 1
Acties:

• Gompie016
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 17-04 07:18
Specs:
2400g
Asus rx570
8gb 3200mhz (runt op 2133mhz om te testen)
Ga-ab350m-ds3h
Corsair rm550x gold

Deze zomervakantie heb ik op Amazon.de een nieuwe gpu gekocht. Hiervoor werkte alles prima met mijn 1050ti. Dus ik netjes DDU gebruiken en de laatste drivers van de AMD site installeren. Ik speelde toen alleen fortnite (niet haten). Twee dagen na installatie, terwijl ik FN speel, crasht mijn pc ineens. Dit vond ik raar dus ik zocht het op, en wat bleek de AMD drivers werkte niet meer met nieuwe FN update. Ik dacht jammer dat wordt wel gefixt, twee weken later was er een driverupdate die het voor andere mensen oplossen. Dus ik ga de volgende dag spelen, maar hij crasht weer. Vervolgens kaart er opnieuw in gedaan en alle draadjes los en weer vast maken, de volgende dag crash ie weer (de crash is trouwens, dat het scherm uitgaat uit het niets en alleen tijdens gamen, en er komt een zoemend geluid). Vervolgens alle drivers geprobeerd met geen succes. Dus ik posten reddit, en ze zeggen dat mijn voeding niet genoeg was (400w), ik dacht dat is wel raar want 150w(rx570)+65w(2400g)+90w(de rest) maakt lang geen 400w, maar ja ze zullen het wel weten. Dus nieuwe voeding gekocht, het ging 3 dagen goed en weer crash. Toen heb ik windows geherinstalleerd, maar na twee dagen weer een crash. Dus ik even googlen, en er staat dat ik event log zou moet checken, daar staat kernel power ‘critical’ en dcom als errors. Dus ik weer googlen op kernel power, en wat blijkt het betekent dat een onderdeel van je pc niet goed functioneert (verrassing). De meeste issues lagen aan de PSU bij die error, maar die had ik al vervangen. Ik zie nu eigenlijk geen andere optie dan, dat de gpu toch echt defect is, aangezien ik alles heb geprobeerd en mijn systeem het hiervoor gewoon deed.

Heeft iemand hier nog een idee?
Zo niet hoe goed is Asus RMA in nl? (Hoor horrorverhalen over RMA in USA)

Ik ga denk ik eerst gewoon amazon proberen om mijn geld terug te krijgen, en dan koop ik wel een 1060 6gb, want ik geen zin in nog een AMD kaart.

Alvast bedankt voor de hulp!

Amazon accepteert mijn retour en gaat mij een refund geven. Nu is er een nieuwe 1060 6gb onderweg.

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 08-04 10:01
Werkt het met een stresstest ook niet goed? Dan is het misschien gewoon de GPU.

• Uszka
  • Laatst online: 15:42
Speel je alleen FN of ook nog andere games?
Gebeurt het ook als je bijv. een Unigine benchmark draait? Heaven of Valley, maakt niet uit.

• Gompie016
Benchmarks heb ik niet vaak getest, maar het gebeurde wel een keer. Het is meerdere keren in CSGO gebeurd en twee keer in rocket league, maar ik speel meestal FN.
@johnkeates @Uszka

[Voor 6% gewijzigd door Gompie016 op 21-10-2018 18:45]

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

koop een moederbord met goede VRM's als B450 Tomahawk.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Nemesizz
  • Registratie: september 2004
  • Nu online

Nemesizz

Untouchable

Dus ik even googlen, en er staat dat ik event log zou moet checken, daar staat kernel power ‘critical’ en dcom als errors
Maar dus niks Ati/AMD gerelateerd?

Kernel Power is overigens een hele vage globale foutmelding dat je PC niet goed is afgesloten. Mep bijvoorbeeld op je reset knop dan krijg je waarschijnlijk die zelfde error in de lijst, hoeft dus helemaal niet te betekenen dat je voeding niet goed is.

Als je de kaart verdenkt, zou ik die eens in een andere PC proberen (als je daar de mogelijkheid toe hebt; bij vriend/familie, misschien lokale PC boer?). Zomaar RMA sturen krijg je vaak onderzoekskosten, kaart weer terug, en heb je het probleem nog steeds.
Helemaal omdat je (wat ik zo begrijp) geen AMD gerelateerde errors in je log krijgt (of de PC moet dusdanig hard crashen dat die geen tijd heeft om een log te schrijven...kan ook).

• Gompie016
@Hackus temp blijft onder de 80 graden, op de vrm’s (als er daar een sensor zit)

@Nemesizz Wat ik online lees is dat het wel degelijk aan de gpu kan liggen. Ook zoals in het verhaal staat (is behoorlijk lang), werkte alles prima met mijn 1050ti en het zou wel heel toevallig zijn als het niet lag aan de rx570, die ik er toen in deed. Ik heb ook geen idee meer wat het anders kan zijn. Ook wil ik amazon proberen, omdat die hem waarschijnlijk niet zullen testen, en dan krijg ik mijn geld terug inplaats van vervanging.

[Voor 14% gewijzigd door Gompie016 op 21-10-2018 19:15]

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 12:34
Hackus schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 18:51:
koop een moederbord met goede VRM's als B450 Tomahawk.
Dat maakt helemaal niets uit met een 2400g. Zelfs een zwakkere VRM kan een 2400G nog wel bijbenen. Ding verbruikt maar ongeveer 65W.

Het lijkt mij eigenlijk ook gewoon een probleem met de gpu. Inderdaad, heb je een ander systeem om in te testen?

De 1050TI verbruikt wel een stuk minder stroom. Maar aangezien je de voeding al vervangen hebt, lijkt me niet dat dat het probleem is.

[Voor 19% gewijzigd door WEBGAMING op 21-10-2018 19:50]

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 08-04 10:01
Draai prime95 of cinebench of whatever er maar hip is op het moment. Belast je CPU, je RAM en je GPU allemaal stuk voor stuk en tegelijkertijd en dan je sensors in de gaten houden.

• Gompie016
@johnkeates ben op dit moment op vakantie, maar het lijkt niet aan de consumptie te liggen, msi kombustor cpu burner met furmark lijkt niet veel vaker te crashen. Ook als ik OC, dan crasht het niet vaker dan als ik het niet doe (van 1250 naar 1400mhz), dus het lijkt echt een specifiek iets te zijn wat het triggert. Maar ik heb nog niet kunnen ontdekken wat het is, aangezien het vrij random lijkt te zijn.

Amazon accepteert mijn retour en gaat mij een refund geven. Nu is er een nieuwe 1060 6gb onderweg.

[Voor 11% gewijzigd door Gompie016 op 22-10-2018 16:28]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True