Vraag

• xBastiaan
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07-05-2022
Ik zoek een?
Ik zoek een toetsenbord en een muis voor mijn aankomende game pc. Ik ben er nog niet over uit of het draadloos of bedraad moet gaan worden. Ik heb in ieder geval geen belangstelling naar een toetsenbord met RGB. Ik zie het nut hier niet zo van in, daarnaast betaal je ook vaak meer voor RGB. Ik zou wel graag mechanische toetsen willen hebben met switch-type Logitech Romer-G. Ik hoor hier veel positieve geluiden over. Door grondig speuren op het internet is mijn oog op twee setjes gevallen. Ik kan alleen keuze maken tussen deze twee, ook qua prijs/kwaliteit. Ik hoop dat dit met jullie advies wel gaat lukken. Bij voorbaat dank hiervoor!

Ik ben al in het bezit van?
Door een impulsieve aankoop heb ik Logitech G403 muis al in bezit. Ik las hier veel positieve reacties over. Ik heb deze nog niet gebruikt aangezien de pc er nog niet is en kan deze nog altijd terugsturen. Hiervoor heb ik altijd een draadloze muis gehad. Ik twijfel nu alleen of ik me niet ga storen aan het draad, ook tijdens het gamen. Aan de andere kant is deze muis weer lichter omdat het geen accu/batterijen heeft wat weer ten goede moet komen tijdens het gamen. Vooral in multiplayers. Keuzes keuze keuzes...

Polssteun echt fijn tijdens het gamen?
De G613 toetsenbord heeft een polssteun. Heb je bij het gamen hier echt baat bij? Zo ja, dan zou dit zeker een pluspuntje zijn van dit toetsenbord.

Wat is je budget?
Niet meer dan €193,80. Bij Alternate krijg je € 20,- korting op het draadloze setje i.v.m. combinatiekorting waardoor dit setje geen € 203,39 kost, maar € 193,80. Vandaar ook gekozen voor dit setje.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Logitech, vanwege de Logitech Romer-G switches. Muis en toetsenbord het liefst ook van hetzelfde merk zodat het met één programma te bedienen is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik combineer het met een pc waarbij ik voornamelijk single player games ga spelen zoals the witcher 3, maar ook multiplayers zoals Overwatch. Alle lijstjes zijn hieronder weergegeven. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen zodat ik een goed overwogen beslissing kan nemen!

Bedraad:

#ProductPrijsSubtotaal
1Logitech G413 (Qwerty US) Zwart€ 74,90€ 74,90
1Logitech G403 Prodigy Gaming Mouse€ 47,99€ 47,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 122,89

Draadloos:

#ProductPrijsSubtotaal
1Logitech G613 (Qwerty US)€ 118,99€ 118,99
1Logitech G703€ 84,40€ 84,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 203,39

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 315,88€ 315,88
1Asus PRIME X470-PRO€ 169,-€ 169,-
1Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G€ 749,-€ 749,-
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Dell S2417DG Zwart€ 445,04€ 445,04
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 73,78€ 73,78
1be quiet! Dark Rock Pro 4€ 74,-€ 74,-
1Fractal Design Dynamic GP-14 White blades, 140mm€ 18,-€ 18,-
1Kingston HyperX Predator HX436C17PB3K2/16€ 181,58€ 181,58
1Corsair RM750x (2018)€ 109,90€ 109,90
1Samsung 970 Evo 500GB€ 131,50€ 131,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.337,58

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hou je er rekening mee dat de keycaps relatief snel(ler) slijten en vies worden dan van de tegenhangende Cherry-keyboards? Dit omdat Logitech de briljante zet heeft gedaan om de karakters erop te printen ipv te graveren. Ik heb (nog) geen replacement caps kunnen vinden maar als je het geen probleem vindt om over een jaar ofzo de meestgebruikte toesten niet meer te kunnen lezen, is een Logitech zeker geen gekke keuze.

Daartegenover staan trouwens meerdere keyboards met Cherry MX Brown of Blue switches die in dezelfde prijsklasse zitten en waar men minstens zo tevreden over is in de reviews.

Heb zelf een G403 muis en een Coolermaster MasterKeys (artikelnummer SGK-4035-KKCM1-US) voor zowel snel tikken als af en toe een spelletje.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06 17:02

Deathchant

Don't intend. Do!

Die G403 Prodigy is wat mij betreft de beste gamingmuis die ik ooit heb gehad (met de MX518 op de 2e plaats). Niet te zwaar, hoog genoeg in de handpalm voor grote handen, een DPI knop, 2 duimknoppen en geen fratsen. Gewoon zoals het hoort!

Een polssteun....Daar zijn de meningen over verdeeld. Laten we sowieso vooropstellen dat je toetsenbord gewoon plat hoort te liggen, zonder de pootjes omhoog, want anders moeten je spieren in je onderarmen je handen steeds in een bepaalde hoek omhoog doen. Een polssteun wordt vaak gebruikt als handpalm-rustplek. Als je het écht als polssteun zou gebruiken dan moet je een vrij hoge steun hebben om je handen eigenlijk in een natuurlijke, rechte houding te laten rusten boven je toetsenbord, en dat soort ergonomie heb je bij gamingtoetsenborden sowieso niet. Dus ik zou er zelf niet al teveel waarde aan hechten.

Ik heb de Corsair K95 Platinum en ik maak gewoon gebruik van de "pols"steun door mijn handpalmen erop te laten rusten.

Hoeveel waarde hecht je er echt aan om het met 1 programma te bedienen? Ik heb de Logitech en Corsair software gewoon geinstalleerd, to my liking aangepast en eenmaal ingesteld doe ik er verder niks meer mee....
Overigens is Kingston wel een goed merk geheugen, maar ik geloof dat Corsair en G.Skill gebruik maken van Samsung geheugenchips en die worden vaker gezien als de betere/stabielere dan de Hynix chips van Kingston. Just my 2 cents :)

[Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 21-10-2018 19:10]

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR

• MAX3400

MAX3400

@Deathchant het hele systeem is al gekocht vorige maand. Dit enorme topic is puur voor muis en/of keyboard. ;) Geen idee of @xBastiaan het geheugen nog wil/kan ruilen.

• xBastiaan
@MAX3400 bedankt voor je reactie. In dat geval ben ik niet meer zo zeker van een Logitech toetsenbord. Ik heb gekeken naar Coolermaster MasterKeys. Dit vind ik ook een heel subtiel toetsenbord met witte achtergrond verlichting. Dit is ook wat ik zoek waardoor ik me in dit toetsenbord nog verder zal verdiepen. De Cherry MX Brown versie is alleen wat lastiger te krijgen dan de cherry MX Red. Ik game voornamelijk en typ niet veel waardoor ik denk dat een cherry MX Red in mijn geval misschien wel beter is. Klopt deze argumentering?

@Deathchant Bedankt voor je reactie. Goed om te horen dat die impulsieve aankoop dus nog niet zo slecht was wat betreft de muis. Ik heb ook gekeken naar de Corsair K95 Platinum, deze ligt helaas iets boven m'n budget maar ik zal die polssteun vergeten en daar mijn keuze sowieso niet meer van af laten hangen. Aangezien het waarschijnlijk toch geen toetsenbord van Logitech meer wordt, is het niet anders dan meerdere programma's te gebruiken om het spul te bedienen. Daarom hecht ik ook niet enorm veel waarde hieraan, het zou leuk zijn als het kon, maar ik ga niet een toetsenbord van minder kwaliteit hiervoor aanschaffen.

@MAX3400 @Deathchant Wat betreft het geheugen. Ik kan zeker nog aanpassingen aanbrengen bij Alternate. Vorige maand is mij door @DaniëlWW2 aanbevolen om de Kingston aan te schaffen aangezien de G.Skill Ripjaws V F4-3400C16D-16GVK niet meer verkrijgbaar was en de Kingston HyperX Predator HX436C17PB3K2/16 dezelfde geheugenchips heeft als de G-skill en beschikt over hetzelfde speciale geheugen: Samsung B-die. Maar als blijkt dat ik toch beter voor een ander setje moet gaan hoor ik het graag. Dan kan ik dit gauw laten aanpassen bij Alternate voordat ze beginnen aan de bouw. Ik wil natuurlijk wel het beste mogelijke hebben voor m'n pc. Ik ben niet van plan in de komende jaren veel aan te passen. Tenzij het echt nodig is.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06 17:02

Deathchant

Don't intend. Do!

Ah ok, ik wist niet dat Kingston ook samsung chips had. Excuses. Ik dacht echt dat ze voornamelijk Hynix chips hadden. Dan zit je in ieder geval goed ;)

En ja die Prodigy is gewoon een retegoeie muis. Ik zou geen andere meer willen.

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR

• MAX3400

MAX3400

xBastiaan schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:28:
Ik zoek een?
[i]Ik zoek een toetsenbord en een muis voor mijn aankomende game pc.
+
xBastiaan schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 21:21:
...Ik kan zeker nog aanpassingen aanbrengen bij Alternate.
+
xBastiaan schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:13:
Bedankt voor al jullie reacties. Dat waardeer ik enorm! :)

Ik heb gister een Game PC gekocht. Naar aanleiding van het bericht van DaniëlWW2 in "Gaming PC voor ongeveer 2000 euro" heb ik gekozen voor een iets goedkopere processor van AMD en een duurdere videokaart.
Zou je het heel vervelend vinden om links (en rechts) actuele info te posten? ;)

• xBastiaan
@MAX3400 hoe bedoel je precies? In deze post geef ik actuele info. De pc is nog niet geleverd aangezien ik nog wacht op de extra fan. Die was helaas nog niet op voorraad. Misschien dat ik dat nog even had kunnen vermelden
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee