Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

ATX extension cable welke moet ik hebben ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BetaTrass
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 21-06-2019
Mijn vraag

-Mijn ATX voedings kabel is niet lang genoeg dus heb ik een extension cable gekocht. Alleen nu past deze niet op mijn moederbord. Weet iemand welke ik moet hebben?

Relevante software en hardware die ik gebruik

-Voeding : HP DPS-240MB-1 A REV
-Moederbord : https://gyazo.com/c3dc70d2db41c870b3ea4287d5bd9f64

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

-Ik heb een ATX extension cable 24 pin male > female kocht. Maar die past niet

Alle reacties

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:46

heuveltje

KoelkastFilosoof

Waarom past die dan niet ?
zou de goede moeten zijn , tenzij hp zwaar afwijkt

You cant build a better world for people.
Only people can build a better world for people.
Otherwise its just a fancy cage. T. Pratchett

• TommyboyNL
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Betreft het wel een ATX conenctor? Op die postzegel is de connector in elk geval niet te identificeren.

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16-06 07:38
Het is volgens deze pagina in elk geval geen standaard ATX model, maar volgens de vragen/antwoorden die er daar gesteld worden zou het wel een standaard ATX connector moeten zijn - en dan zou een ATX verlengkabel gewoon moeten passen.

Maar als 'ie echt niet past, dan heb je niet echt veel opties, denk ik - anders dan de 24 pinnetjes in de connector losmaken, zelf verlengen en pinnetjes weer vastmaken.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

vanaalten schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:15:
Het is volgens deze pagina in elk geval geen standaard ATX model, maar volgens de vragen/antwoorden die er daar gesteld worden zou het wel een standaard ATX connector moeten zijn - en dan zou een ATX verlengkabel gewoon moeten passen.

Maar als 'ie echt niet past, dan heb je niet echt veel opties, denk ik - anders dan de 24 pinnetjes in de connector losmaken, zelf verlengen en pinnetjes weer vastmaken.
Snoer naar de stekker doorknippen, en verlengen is meestal makkelijker dan die pinnen loskrijgen en weer vastzetten. Kan zelfs met kroonsteentjes.

• BetaTrass
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 21-06-2019
Dit is de voeding kabel https://gyazo.com/5fd5c59bd39cf99ca67fa44a5b20419b

En dit is die moederbord poort https://gyazo.com/d8c7245bb4ecd530a8f4e7936c2ee652

Wat voor extensions cable heb ik hier voor nodig ?

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18:07
Het lijkt erop dat HP geen standaard ATX connector gebruiken. De draadkleuren komen niet overeen.
In het midden aan de zijde bij het clipje moeten 3 zwarte draden zitten. Die zitten er niet.

Pech dus. Tenzij je zelf kabels gaat maken.

Waarom heb je eigenlijk een extension nodig?

[Voor 6% gewijzigd door jeroen3 op 23-10-2018 13:06]

• TommyboyNL
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Maak nou eens een fatsoenlijke foto van die poort op je moederbord, een andere cut-out van dezelfde foto hebben we niet zo veel aan.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

jeroen3 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:04:
Het lijkt erop dat HP geen standaard ATX connector gebruiken. De draadkleuren komen niet overeen.
In het midden aan de zijde bij het clipje moeten 3 zwarte draden zitten. Die zitten er niet.

Pech dus. Tenzij je zelf kabels gaat maken.

Waarom heb je eigenlijk een extension nodig?
Een (atx) verlengkabel zet alles 1 op 1 door.
Dus zolang de stekker maar past, maakt het niet uit welke kleur de kabels hebben.

Ik kan uit de foto echter niet opmaken of/welke standaard stekker het zou zijn

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18:07
@heuveltje De versie ATX stekker van HP heeft dus (gelukkig) afwijkende fysieke codering.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True