Vraag

• JustVictorNL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-03 17:39
Ik ben van plan om een nieuwe videokaart te kopen voor mijn computer, de (gigabyte) rx 580 8gb maar ik weet niet zeker of mijn antec bp430 (80 plus) voeding er genoeg voor is, de website zegt dat ik een 500w voeding nodig heb, maar andere mensen zeggen dat 350w weer genoeg is en daar raak ik helemaal in de war van. Ik zou graag een duidelijk antwoord willen hebben.

Alvast bedankt

Beste antwoord (via JustVictorNL op 21-10-2018 13:57)

• Gustinos
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-02 14:19
Uszka schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 13:54:
De BP430 heeft niet eens de aansluiting om een RX 580 te voeden dus daar houdt het al op. Komt nog bij dat de voeding van matige kwaliteit en minimaal 6 jaar oud is dus niet meer betrouwbaar.
Eventueel zou je nog met molex/sata naar 6/8 pin iets kunnen, maar zoala Uszka zegt lijkt me het een stuk beter plan om gelijk een nieuwe voeding te halen van een betrouwbaar merk. Denk hierbij aan Corsair, EVGA etc

Alle reacties

• Gustinos
Het ligt eraan wat je voor de rest allemaal in je systeem hebt hangen. Waarschijnlijk kan de voeding het aan, maar voor de toekomst zou ik je altijd een nieuwe betere voeding aanraden. Je zou het natuurlijk kunnen uittesten, mocht je de kaart kopen bij een winkel waar je een bedenktijd hebt, zodat je genoeg tijd hebt om de boel te testen.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
De BP430 heeft niet eens de aansluiting om een RX 580 te voeden dus daar houdt het al op. Komt nog bij dat de voeding van matige kwaliteit en minimaal 6 jaar oud is dus niet meer betrouwbaar.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Gustinos
Uszka schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 13:54:
Eventueel zou je nog met molex/sata naar 6/8 pin iets kunnen, maar zoala Uszka zegt lijkt me het een stuk beter plan om gelijk een nieuwe voeding te halen van een betrouwbaar merk. Denk hierbij aan Corsair, EVGA etc

• Uszka
  • Nu online
Gustinos schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 13:55:
[...]

Eventueel zou je nog met molex/sata naar 6/8 pin iets kunnen
Niet doen bij zo'n oude matige multirail voeding waarbij je niet weet hoe de rails verdeeld zijn.
, maar zoala Uszka zegt lijkt me het een stuk beter plan om gelijk een nieuwe voeding te halen van een betrouwbaar merk. Denk hierbij aan Corsair, EVGA etc
Merk zegt niets. Elk merk heeft goede en minder goede voedingen in het assortiment. Je kunt er niet vanuit gaan dat je met een Corsair een goede voeding koopt en al helemaal niet met EVGA.

• Gustinos
Uszka schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 14:05:
[...]

Niet doen bij zo'n oude matige multirail voeding waarbij je niet weet hoe de rails verdeeld zijn.

[...]

Merk zegt niets. Elk merk heeft goede en minder goede voedingen in het assortiment. Je kunt er niet vanuit gaan dat je met een Corsair een goede voeding koopt en al helemaal niet met EVGA.
Ik snap dat je punt ja. Maar ik zou bijvoorbeeld EVGA aanraden vanwege hun fantastische service. En Corsair omdat ik daar meerdere van heb die uitstekend werken.
Maar zoals je zegt moet je gewoon even goed kijken voor een nette voeding.

• JustVictorNL
Wat denken jullie van een Corsair CX450M?

• Uszka
  • Nu online
Een redelijke budget voeding. Persoonlijk zou ik iets bij leggen voor veel betere kwaliteit en prestaties en een Bitfenix Formula Gold 450w nemen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gustinos schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 14:12:
[...]

Ik snap dat je punt ja. Maar ik zou bijvoorbeeld EVGA aanraden vanwege hun fantastische service. En Corsair omdat ik daar meerdere van heb die uitstekend werken.
Maar zoals je zegt moet je gewoon even goed kijken voor een nette voeding.
Er zijn ook merken die een mindere serie hebben. Dus een merk voor goede videokaarten, hoeft geen goede voedingen te maken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
@JustVictorNL De CX450M is matig, maar wel oké.
Qua kwaliteit en geluid van de voeding ben je beter af met deze: pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W maar dan lever je weer in op garantie, maximale vermogen en deze is niet modulair.
Als het even kan zet je het liefst deze voeding erin: pricewatch: Corsair RM550x (2018) , maar die is dus een heel stuk duurder, alhoewel die wat mij betreft en zeker op lange termijn echt zijn prijs waard is.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• JustVictorNL
De pure power 10, is deze 400w voeding wel genoeg voor een 580?

[Voor 11% gewijzigd door JustVictorNL op 21-10-2018 16:12]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W

Dit is een prima voeding voor €65,-

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• JohanNL
  • Nu online
JustVictorNL schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:11:
De pure power 10, is deze 400w voeding wel genoeg voor een 580?
Ja, maar post voor de zekerheid ook even de specificaties van de andere onderdelen van je pc.

• JustVictorNL

[Voor 16% gewijzigd door JustVictorNL op 21-10-2018 16:25]

• JohanNL
  • Nu online
400 watt gaat voldoende zijn.

[Voor 38% gewijzigd door JohanNL op 21-10-2018 16:29]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee