Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Game pc met af en toe een video rendering - max. 2000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dibbuz
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23:15
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is tijd voor nieuw systeem voor het spelen van games in high settings, af en toe een video verwerken en verder normaal gebruik.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen absolute max maar veel meer dan 2000 euro is niet de bedoeling

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
LG Widescreen 1080p scherm voor nu, toetsenbord/muis en Logitech 5500 speakerset en wat Samsung SSD's 500gb/stuk

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk alleen de kast met inhoud natuurlijk, verder geen randapparatuur en extra harde schijven.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd al Intel gehad m.u.v. een uitstapje naar een Cyrix 150+ in een ver verleden. Gezien de AMD Ryzen een betere prijs/kwaliteitsverhouding heeft denk ik dat op dit moment voor mij de beste keuze is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt, Ik wil gewoon lekker kunnen gamen op high settings. Niet nodig om alles op Ultra te zetten maar we gewoon dat ik de komende 3 jaar goed mee kom.

Ga je overklokken?
Nee, staat niet op de planning maar wie weet.

Wat verwacht je van ons?
Graag een check of er geen overbodige of niet compatible producten tussen zetten. Betere alternatieven in geheugen/mobo/PSU bijvoorbeeld. Gezien Ryzen picky is met het geheugen heb ik volgens mij een kitje die perfect samen gaat.

Ik wil een zwart/rode setup gaan maken en eigenlijk past deze mobo met groen er dan niet bij maar er is zoveel keuze in de bordjes dat ik niet zeker ben van een goed alternatief met rood/zwart. Alle tips zijn welkom en wordt zeer gewaardeerd.

Alternate heeft nu een 1080 GTX Ti voor een mooie prijs volgens mij. Mocht deze niet meer verkrijgbaar zijn als ik de boel aan wil schaffen dan wordt het een RTX 2070.

Alvast bedankt!

Mijn lijstje die ik had samengesteld na het lezen van vele topics die al gemaakt zijn:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 315,88€ 315,88
1MSI X470 Gaming PRO CARBON€ 160,99€ 160,99
1Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC BLACK 11G€ 669,-€ 669,-
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 61,-€ 61,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 148,50€ 148,50
1be quiet! Power Zone 650W€ 98,-€ 98,-
1Samsung 970 Evo 500GB€ 131,50€ 131,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.584,87

Waar vui zit, zit geen glans!

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@Dibbuz Voor €98,- zijn er wel betere voedingen pricewatch: BitFenix Whisper BWG650M pricewatch: Corsair RM650x (2018) Wat is de reden van X470 ipv B450 versie ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Dibbuz
@Hackus Bedankt voor je reactie en de tips. De BitFenix kon ik niet vinden bij Alternate dus vandaar de keuze voor de be Quiet!

Geen specifieke reden voor de X470. Deze kwam ik tegen in een van de topics. Er was ook een goedkoper versie maar die is niet leverbaar. Deze had ook 2x een M2 slot wat me wel prettig leek als ik er later nog eentje bij wil zetten.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lees ook even de reviews over Alternate https://tweakers.net/shop...nate-punt-nl/shopreviews/
(wil er niks mee suggereren, maar wil je er wel op wijzen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Dibbuz
@Hackus Bedankt voor de tip! Ik dacht eerst aan Azerty maar als er wat is dan is deze shop voor mij zo'n eind weg. Maar aan de andere kant, een shop dichtbij die geen service wil verlenen schiet ook niet op. Daar ga ik even goed over nadenken waar ik verstandiger aan doe.

Welk B450 moederbord zou je adviseren voor mijn setup? Voorkeur voor een bord met 4 sleuven voor DRAM mocht ik uit willen breiden.

Ik had deze gezien maar ik weet niet of deze met mijn gekozen DRAM samen gaat. Ik heb 3200mhz geheugen op mijn wensenlijstje staan bij het ondersteunend geheugen van dit mobo staat:
Busklok
2400 MHz, 2133 MHz, 2667 MHz, 2933 MHz, 3200 MHz (O.C.)

Geen idee of O.C. van toepassing is op het geheugen wat op mijn lijstje staat.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0)€ 109,-€ 109,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 109,-

• Hackus
  • Niet online

Hackus

B450 Tomahawk. Maar als je de m.2 slots nodig hebt, is een X470 goed. Gigabite moet je vergeten in B450. in X470 is er een goede, maar rond die prijs zijn er ook betere.

• Dibbuz
Thanks! Het geheugen is verder geen probleem met een X470 bord?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Dibbuz schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 13:30:
Thanks! Het geheugen is verder geen probleem met een X470 bord?
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15

Deze kun je sowieso op 2933 klokken

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True