Toon posts:

Arduino RX werkt niet, meet 4v?

Pagina: 1
Acties:

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:18

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb een arduino pro mini die ik als ledstrip controller gebruik (hij stuurt 3 mosfets aan die een 12v rgb ledstrip aansturen.

Via serial hoort hij te bedienen te zijn. Dit werktte eerder wel. Nu helaas niet. De sketch werkt prima (want de rgb strip geeft het standaard regenboogpatroon zoals hij hoort te doen) maar alles wat ik stuur komt niet aan.

Ik krijg wel het welkomstbericht, dus TX werkt prima, maar de RX lijkt niet te werken. Hij hoort een reactie via serial te geven op elk commando wat je geeft, maar niks. Ook kan ik geen nieuwe sketch meer programmeren, krijg je een timeout.

Nu zie ik als ik meet dat de TX pin 5v meet (zal wel een interne pull-up op zitten?) en gek genoeg meet de RX pin 4v als ik hem verbonden heb met mijn FTDI.

Meet ik aan de kant van de FTDI zonder dat ik hem verbonden heb, dan meet hij 5v. hij zakt dus 1v wanneer verbonden.

Iemand enig idee wat er mis kan zijn? issie stuk? Maak ik ergens sluiting? Dan zou je toch of rook, of 0v verwachten? :(

Oost west, 127.0.0.1 best!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:54
Zou je het schema willen delen?

• Valen_76
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-08-2022
Zoals LittleKiller aangeeft. Je schakeling is onbekend.

Als de FTDI aangesloten is op de Arduino Pro mini (beide 5 volt versie neem ik aan?) meet je dan ook een spanningsverschil van 1 volt tussen TX van FTDI en RD van Arduino? Zo ja dan moeten er componenten tussen zitten. Zo niet, welke spanning? En ook even checken met de multimeter in serie in stroom modus. (in ampere schaal, dan is er zo min mogelijk toegevoegde weerstand in dat pad)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee