Toon posts:

Geluid foetsie Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dardo
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-03 18:31
Ik heb laatst even gpu's (nVidia) gewisseld en getest en daarna had ik in eens geen geluid meer. Het enige wat ik gedaan heb is de drivers voor de kaarten installeren en heb daar normaal nooit problemen mee gehad. Ik heb van alles geprobeerd en kom er nog steeds niet uit. Googelen geeft inmiddels allemaal dezelfde antwoorden. Wat ik geprobeerd heb is: drivers van realtek updaten, ipv realtek HD audio apparaat gebruiken, speakers en realtek verwijderen uit apparaatbeheer en dan opnieuw opstarten, speakers zitten sowieso in de goede aansluiting en ze werken met een ander apparaat ook gewoon, staan als standaard ingesteld en vast wel meer, maar daar kom ik even niet op |:(

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Er staat vast in eens iets verkeerd waar ik niet op kom/kan komen.

Edit:
Even een update: geluid via een usb adapter werkt wel om een of andere reden. Dus via de normale 3.5mm ingangen geen geluid met de speakers en via usb wel :?

[Voor 9% gewijzigd door Dardo op 22-10-2018 13:30]

Alle reacties

• Anoniem: 320788
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Er was iets met een update die het geluid verpeste.
Welke windows versie draai je momenteel?

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Anoniem: 320788 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 02:16:
Er was iets met een update die het geluid verpeste.
Onzin, dat is niet meer dan de privacy settings nalopen in het nieuwe configuratiescherm.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:30

St@m

@ Your Service

Lip schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 02:35:
[...]

Onzin, dat is niet meer dan de privacy settings nalopen in het nieuwe configuratiescherm.
Onzin..
https://www.nu.nl/tech/55...-geluid-nieuwe-update.amp

Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Nu neem ik niet serieus als Tech site

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:30

St@m

@ Your Service

Lip schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 08:19:
Nu neem ik niet serieus als Tech site
:D dus dan is het probleem er niet?
Je zit gewoon fout, maar met een beetje google skills had je dat zelf al wel ontdekt.

Dus @Dardo, heb je Windows 10? Zo ja, ga dan eerst eens na of het te maken heeft met de update.

Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Instellingen, systeem, geluid, problemen oplossen?

• Dardo
Anoniem: 320788 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 02:16:
1803 en build 17134.345
St@m schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 08:29:
[...]
Dus @Dardo, heb je Windows 10? Zo ja, ga dan eerst eens na of het te maken heeft met de update.
Ik heb bij privacy gekeken, maar ik kan niet echt iets vinden wat daar met mijn geluid te maken moet hebben.
Nuccie schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 11:00:
Instellingen, systeem, geluid, problemen oplossen?
De probleem oplosser van Windows heeft echt nog nooit met iets geholpen, heb het wel geprobeerd, maar uiteraard zonder resultaat.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom? Je loopt maar een maandje of 3 achter qua build en maar 7 maanden qua major?

Draai je wel een WindowsUpdates

@St@m had dus niks te maken met de bugged 1809 release.

[Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 21-10-2018 14:22. Reden: Ook de aanleiding voor opmaat naar mogelijke flamewar maar weg ;)]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Dardo
MAX3400 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 11:52:
[...]

Waarom? Je loopt maar een maandje of 3 achter qua build en maar 7 maanden qua major?

Draai je wel een WindowsUpdates of not bothered?

Hierom: https://imgur.com/a/PhEjkNc

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

MAX3400 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 11:52:
[...]

Draai je wel een WindowsUpdates of not bothered?

Dat is gewoon de laatste public release van Windows 10 van 9 oktober: Wikipedia: Windows 10 version history
Je hebt gewoon de laatste build voor 1803.

[Voor 17% gewijzigd door JohanKupers op 21-10-2018 12:24]

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Dardo
*Knip* Op de man spelen is nooit handig, zeker niet als topicstarter.
JohanKupers schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 12:20:

Je hebt gewoon de laatste build voor 1803.
Ik kijk even of ik naar 1809 kan gaan. Tot nu toe nog niet iets kunnen vinden wat mij niet naar de normale windows update knop brengt.

[Voor 48% gewijzigd door F_J_K op 21-10-2018 13:49. Reden: ook als iemand ten onrechte denkt dat iedereen op een nieuwere tak zit]

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:01

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Dardo

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

De Media Creation Tool is nog steeds build 1803. 1809 is alleen beschikbaar als Slow Ring/Release Preview , nog geen Public release (de versie die Public Release was, is weer ingetrokken vanwege problemen).

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Dardo
Hier heb ik wel downloadbare versies gevonden. Op deze microsft site kan ik geen versies downloaden en als ik update now doe, krijg ik te zien dat ik up to date ben.
Maar dan kan een Windows update nu dus uitgesloten worden als oplossing? Aangezien er problemen zijn met de 1809 versie.
Ik wil toch wel erg graag weer geluid krijgen, beetje saai zo zonder geluid :P

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Installers van 'random sites' zou ik niet nemen als er nog andere opties kunnen zijn.

Wat deed de audio troubleshooter?(edit: oeps, ik had gemist dat je later aangaf dat al wel te hebben geprobeerd)
Dardo schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 01:35:
Ik heb laatst even gpu's (nVidia) gewisseld en getest en
Kan je hier iets meer over zeggen?
ipv realtek HD audio apparaat gebruiken.
En ook wat je hier me bedoelt? Ik neem aan: andere output device selecteren. Zo niet, alsnog proberen. Check voor de zekerheid ook de speaker properties en schakel als test zoveel mogelijk "optimalisatie" uit. Probeer voor de zekerheid ook even fysiek de kabels elders in te steken als je meer hebt dan 1 3.5mm-uitgang (ondanks dat ze goed zouden moeten zitten). Check ook of/dat alle relevante services draaien.

Je zegt tenslotte niet of/wat er aan relevante gegevens in het event log staan en of er iets in device management te zien is. Niets relevants te zien?

Je zegt van alles te hebben geprobeerd, dus zult die zaken ook langs hebben zien komen. Misschien kan je er alsnog feedback op geven, Zo niet, graag alsnog proberen ;)

-
'Worst case': is Windows terugzetten naar vlak voor die actie, geen optie? (Zoals altijd: na maken van een nieuwe backup, natuurlijk).

[Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 21-10-2018 14:20]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Dardo
F_J_K schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 14:08:
Installers van 'random sites' zou ik niet nemen als er nog andere opties kunnen zijn.
Is goed, sluiten we dat voorlopig uit. Heb al wel een bestand van daar gedownload en omgezet naar iso.
Wat deed de audio troubleshooter?
Dit krijg ik met de troubleshooter
Kan je hier iets meer over zeggen? (de gpu wissel)
Ik ben van een 1080 ti gewisseld naar een 980 ti en heb benchmarks gedaan en toen de 1080 ti weer terug gedaan en toen had ik geen geluid meer. Simpel gezegd.
En ook wat je hier me bedoelt? (ipv realtek HD audio apparaat gebruiken.) Ik neem aan: andere output device selecteren. Zo niet, alsnog proberen.
In dit schermpje het veranderen. Want dan krijg je ipv Realtek dus dat er te staan. Ik had verwacht dat dat wel iets zou doen, maar helaas.
Check voor de zekerheid ook de speaker properties en schakel als test zoveel mogelijk "optimalisatie" uit. Probeer voor de zekerheid ook even fysiek de kabels elders in te steken als je meer hebt dan 1 3.5mm-uitgang (ondanks dat ze goed zouden moeten zitten). Check ook of/dat alle relevante services draaien.
Ik heb optimalisatie proberen te vinden voor mijn speakers, maar ik kan daar niet een venster voor vinden.
Het front panel heb ik geprobeerd, maar krijg via daar ook geen geluid.
En met relevate services bedoel je of de Realtek driver werkt? Zoiets? Die werkt volgens de computer wel gewoon. Als ik de volume mixer open, zie ik onder mijn speakers ook wel wat heen en weer gaan in het balkje (als dit wat aantoont). Dacht: "ok, er speelt in ieder geval wel ergens geluid af"
Je zegt tenslotte niet of/wat er aan relevante gegevens in het event log staan en of er iets in device management te zien is. Niets relevants te zien?
Bedoel je dit? Hier staat dat ik telkens dat ik het stuurprogramma verwijderd heb en dat het dan weer geïnstalleerd is etc.
Je zegt van alles te hebben geprobeerd, dus zult die zaken ook langs hebben zien komen. Misschien kan je er alsnog feedback op geven, Zo niet, graag alsnog proberen ;)
Klopt, maar ik weet niet meer wat ik kan doen, dus volg sowieso alles wat jullie mij aanraden.
'Worst case': is Windows terugzetten naar vlak voor die actie, geen optie? (Zoals altijd: na maken van een nieuwe backup, natuurlijk).
Zou inderdaad ook kunnen, hopelijk is dit niet nodig.

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
De laatste driver (R2.82) van Realtek website installeren misschien?
http://www.realtek.com.tw/downloads/

• Dardo
Nuccie schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 15:23:
De laatste driver (R2.82) van Realtek website installeren misschien?
http://www.realtek.com.tw/downloads/
De installatie verloopt niet helemaal zoals het zou moeten; verwijderen doet hij wel, maar na het opnieuw opstarten begint de installatie weer overnieuw met het verwijderen (van de al verwijderde driver) in plaats van het installeren van de nieuwe driver 8)7
Edit: ik heb geprobeerd de driver up te daten door zelf het bestand te selecteren in plaats van dat windows zelf zoekt via internet, maar krijg dan wederom te horen dat het up to date is.

[Voor 18% gewijzigd door Dardo op 21-10-2018 15:45]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Geluid gaat nu waarschijnlijk over de HDMI uitgang voor de monitor. En die heeft geen speakers.

Ik weet even niet waar je dat kan veranderen, maar ik heb er iig lang naar gezocht omdat ik na een update ook opeens geen geluid meer had.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• verjager
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
In de systemtray linksklikken op het volumeicoon. Bovenaan staat een regel, bijvoorbeeld Realtek oid, met het apparaat waarop het geluid wordt afgespeeld. Rechts hiernaast is een klein driehoekje aanwezig als je meerdere afspeelapparaten hebt. Door hierop te klikken kun je dan een andere kiezen.

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:14
De Nvidia heeft een eigen geluidskaart over hdmi, die staat nu aan, zonder dat er speakers aan hangen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Resistor schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 15:47:
Geluid gaat nu waarschijnlijk over de HDMI uitgang voor de monitor. En die heeft geen speakers.

Ik weet even niet waar je dat kan veranderen, maar ik heb er iig lang naar gezocht omdat ik na een update ook opeens geen geluid meer had.
Oeh dat zou ook kunnen ja. Indedaad system tray (rechtsonder) -> speaker -> settings -> output device wijzigen. (Vertalen naar wens)

Mocht het nog nodig zijn:
Dardo schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 15:04:
Is goed, sluiten we dat voorlopig uit. Heb al wel een bestand van daar gedownload en omgezet naar iso.
Je zou overigens kunnen kijken of je op een officiele (!) site de checksum van de download kunt vinden. Als die identiek is, lijkt het OK. Let welk op de taal: Engels.
Dit krijg ik met de troubleshooter
Lijkt OK.
In dit schermpje het veranderen. Want dan krijg je ipv Realtek dus dat er te staan. Ik had verwacht dat dat wel iets zou doen, maar helaas.
Ah dat is de driver, ik bedoelde de actieve device. 'Geluidskaart' is zo te zien al actief. Nu ook de juiste 'box': zie boven.
Ik heb optimalisatie proberen te vinden voor mijn speakers, maar ik kan daar niet een venster voor vinden.
Ah die zie ik bij jou inderdaad niet. De mijne heeft wat extra tabbladen. (Aanname: je hebt niet ook een los tool actief voor de audio)
En met relevate services bedoel je of de Realtek driver werkt? Zoiets?
Services: start - uitvoeren - services.msc -> kijken naar wat wel/niet actief is. De Windows Audio service bijvoorbeeld. Maar de rest lijkt nu te suggereren dat dat wel OK zit.
Event log: dat en andere typen events. Zoek vooral op uitroeptekens.
Die werkt volgens de computer wel gewoon. Als ik de volume mixer open, zie ik onder mijn speakers ook wel wat heen en weer gaan in het balkje (als dit wat aantoont). Dacht: "ok, er speelt in ieder geval wel ergens geluid af"
Dat duidt wel op sturen naar de 'verkeerde boxen'. Hopelijk dus opgelost door te sturen naar 3.5mm ipv HDMI.

Maar goed, zie boven :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Dardo
Resistor schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 15:47:

NimRod1337 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 15:56:
De Nvidia heeft een eigen geluidskaart over hdmi, die staat nu aan, zonder dat er speakers aan hangen.
Ik denk onderaan bij waar je de aparaten kan selecteren? Dan stond hij waarschijnlijk op Nvidia bij jou denk ik? Bij mij staan in ieder geval mijn speaker geselecteerd: https://imgur.com/a/mfKziY6
NimRod1337 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 15:56:
Nvidia heeft inderdaad ook spul voor geluid, maar dat heb ik allemaal uitgezet (was irritant om daar doorheen te moeten scrollen).
Heb het nu weer aangezet, maar ook zonder resultaat.

• NimRod1337
Rechtsklik op speaker in tray, geluidinstellingen openen, uw uitvoerapparaat kiezen.

Anders via oude configuratiescherm, windows toets - pause break.

• Dardo
NimRod1337 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:11:
Rechtsklik op speaker in tray, geluidinstellingen openen, uw uitvoerapparaat kiezen.

Anders via oude configuratiescherm, windows toets - pause break.
Ah dat kan inderdaad ook: https://imgur.com/a/yFqUMFV
Speakers staan gewoon geselecteerd.

• NimRod1337
Alle kabels al nagelopen? Koptelefoon in groene speaker uitgang geprobeerd? Juiste uitgang gepakt?

• Dardo
NimRod1337 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:23:
Alle kabels al nagelopen? Koptelefoon in groene speaker uitgang geprobeerd? Juiste uitgang gepakt?
Ja, allemaal gedaan.

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Dardo schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:08:
[...]

[...]

Ik denk onderaan bij waar je de aparaten kan selecteren? Dan stond hij waarschijnlijk op Nvidia bij jou denk ik? Bij mij staan in ieder geval mijn speaker geselecteerd: https://imgur.com/a/mfKziY6

[...]

Nvidia heeft inderdaad ook spul voor geluid, maar dat heb ik allemaal uitgezet (was irritant om daar doorheen te moeten scrollen).
Heb het nu weer aangezet, maar ook zonder resultaat.
Weet je heel zeker dat de Realtek het ook over de goede lijn gooit? Ik heb hier namelijk de keuze uit analoog, digitaal, en digitaal-optisch. 2 van de 3 opties bij mij doen ook geen geluid geven. (juiste keuze bij mij is de optische uitgang)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Check ook de mixer (via de system tray). Volume kan bv. per applicatie op 0 staan.

• Dardo
F_J_K schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:06:
[...]

Oeh dat zou ook kunnen ja. Indedaad system tray (rechtsonder) -> speaker -> settings -> output device wijzigen. (Vertalen naar wens)
Is ook niet het geval
Mocht het nog nodig zijn:
Je zou overigens kunnen kijken of je op een officiele (!) site de checksum van de download kunt vinden. Als die identiek is, lijkt het OK. Let welk op de taal: Engels.
Nog nooit van zoiets gehoord, ben daar nu even naar aan het speuren.
Edit: hier kom ik nog niet uit. Moet een pad maken naar de fciv map, maar de command pakt hij niet (set path=%path%;c:\windows\fciv)
Ah die zie ik bij jou inderdaad niet. De mijne heeft wat extra tabbladen. (Aanname: je hebt niet ook een los tool actief voor de audio)
Ik heb alleen een Logitech programma, maar mijn speakers staan daar niet in, dus ik neem aan dat die daar nog steeds van afblijft (zie ze overigens daar ook niet in voorkomen).
Services: start - uitvoeren - services.msc -> kijken naar wat wel/niet actief is. De Windows Audio service bijvoorbeeld. Maar de rest lijkt nu te suggereren dat dat wel OK zit.
Event log: dat en andere typen events. Zoek vooral op uitroeptekens.
Ohja, daar heb ik inderdaad ook eens gekeken, dan moest Windows Audio op Automatisch staan en dat stond het bij mij al. Verder staat alles van Windows aan en geen uitroeptekens of wat dan ook.
Dat duidt wel op sturen naar de 'verkeerde boxen'. Hopelijk dus opgelost door te sturen naar 3.5mm ipv HDMI.
Het via HDMI sturen (ik heb DisplayPort, maar zelfde idee) is dat via Nvidia denk ik? Dat kan ik sowieso niet meer per ongeluk aan hebben staan.
F_J_K schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:37:
Check ook de mixer (via de system tray). Volume kan bv. per applicatie op 0 staan.
Klopt, maar die staan ook gewoon goed.

[Voor 9% gewijzigd door Dardo op 22-10-2018 13:34]

• Dardo
Resistor schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:36:
[...]

Weet je heel zeker dat de Realtek het ook over de goede lijn gooit? Ik heb hier namelijk de keuze uit analoog, digitaal, en digitaal-optisch. 2 van de 3 opties bij mij doen ook geen geluid geven. (juiste keuze bij mij is de optische uitgang)
Uhm, waar vind jij die opties? Ik heb dat volgens mij nog niet ergens handmatig kunnen wijzigen.
Als ik bij de eigenschappen van de speakers kijk is de aansluiting gewoon van het achterpaneel en de 3.5mm plug. Dus hij geeft het wel goed aan. Als ik wissel naar het voorpaneel geeft hij dat ook netjes aan.

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06 15:07

HMC

Pluviophile

Niet alles gelezen hier nog, maar toen ik AMD driver tijdje geleden geupdate had, toen waren ook HDMI drivers voor geluid via monitor geïnstalleerd en had Windows doodleuk de monitor/HDMI als primaire geluidsbron aangewezen. Ik heb me toen dood lopen zoeken. :F

Is dat het misschien?
In je geluidssettings even de playback devices checken. :)
(rechtermuisknop op speakersymbooltje in je tray)

Edit:
Spuit11 dus. :P

[Voor 3% gewijzigd door HMC op 21-10-2018 19:59]

Eat the bugs, live in a pod

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Dardo schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:48:
[...]

Uhm, waar vind jij die opties? Ik heb dat volgens mij nog niet ergens handmatig kunnen wijzigen.
Als ik bij de eigenschappen van de speakers kijk is de aansluiting gewoon van het achterpaneel en de 3.5mm plug. Dus hij geeft het wel goed aan. Als ik wissel naar het voorpaneel geeft hij dat ook netjes aan.
Was even flink graven voor mij.

Ik heb een Asus moederbord, en hier zijn dus de 3 keuzes waar ik het over had. De 'Digital Output (Optical)' is de enige werkende keuze bij mij, of ik moet andere kabels aan gaan sluiten (analoog of coaxial) op mijn ouwe trouwe Z5500.

De mogelijkheden in nVidia Control Panel, dus niet de GeForce Experience.
Zoals je ziet 'denkt' nVidia dat mijn monitor speakers heeft. Scherm heeft alleen heel veel pixels (4K) voor een tweetal 780ti kaarten :P

De Windows Sound settings, met wederom de monitor als keuzemogelijkheid.

En nog een keer de Windows Sound Settings, nu bereikt via de 'Open Windows Sound Settings' knop in het nVidia Control Panel. Met weer een hele lijst met (voor mij) maar 1 goede keuze.

-edit-
Ik bedenk mij net dat ik de andere kabels ook heb aangesloten. Ik kijk niet zo vaak achter de computer :P
Vandaar dat 'Luidsprekers' en de gewone 'Digital' ook te selecteren zijn.

[Voor 6% gewijzigd door Resistor op 21-10-2018 21:33]

• Dardo
Ten eerste leuk dat je er screenshots bij doet, dat zorgt voor een duidelijk beeld! :)
Resistor schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 21:30:
[...]

Was even flink graven voor mij.
[Afbeelding]
Ik heb een Asus moederbord, en hier zijn dus de 3 keuzes waar ik het over had. De 'Digital Output (Optical)' is de enige werkende keuze bij mij, of ik moet andere kabels aan gaan sluiten (analoog of coaxial) op mijn ouwe trouwe Z5500.
Aha, vandaar dat ik dat dus niet heb. Ik heb ook nog wel even snel in mijn MSI bios gekeken, maar ik kan daar alleen de 3.5mm poort uit of aanzetten en dat is alles volgens mij.
[Afbeelding]
De mogelijkheden in nVidia Control Panel, dus niet de GeForce Experience.
Zoals je ziet 'denkt' nVidia dat mijn monitor speakers heeft. Scherm heeft alleen heel veel pixels (4K) voor een tweetal 780ti kaarten :P
Bij mij hetzelfde, alleen heb ik 1 gpu :p Op mijn beeldscherm kan ik ook geluid harder en zachter zetten, terwijl ik ook geen eens speakers erin heb (Dell S2417DG) 8)7
[Afbeelding]
De Windows Sound settings, met wederom de monitor als keuzemogelijkheid.
[Afbeelding]
En nog een keer de Windows Sound Settings, nu bereikt via de 'Open Windows Sound Settings' knop in het nVidia Control Panel. Met weer een hele lijst met (voor mij) maar 1 goede keuze.
Ik heb daar alleen maar mijn speakers en headset staan, de rest heb ik uitgezet en heb ook ingesteld dat wat ik uit heb gezet niet meer zie. Om een of andere reden kan ik dat nu niet meer terugzetten, maar ok :/

Edit:
Ik heb nu ook een sfc scan gedaan in cmd, er waren wel wat fouten, maar die zijn hersteld. Tevens nog steeds geen geluid door mijn speakers. Dacht ook slim te zijn en te kijken of ik in safe mode misschien geluid heb, maar blijkbaar staat het geluid daar standaard uit |:(

Edit 2:
Geluid via een usb adapter werkt wel om een of andere reden. Heel apart dit.. :?

[Voor 9% gewijzigd door Dardo op 22-10-2018 13:31]

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 08:46
Is het je gelukt? Ik heb inmiddels alles ook in dit topic geprobeerd en geen oplossing kunnen vinden. Services en alles werken prima.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee