Toon posts:

Smartians, ziet er geniaal uit

Pagina: 1
Acties:

• Rhaegar1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-04 14:43
http://frolicstudio.com/portfolio/smartians/

Iemand deze al gezien. Kent iemand al een gelijkwaardig product of is het echt zo geniaal als het er uit ziet? Met IFTTT integratie en alles. Ziet er echt uit als een leuk setje om te hebben

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-07-2022
Zo werkt vissen voeren niet....

Is geloof ik een ontwerpbureau en in het filmpje zit veel wat lekker "out of the box" is, maar op praktisch niveau niet werkbaar. Ik heb hier in de kamer zo'n 25 planten staan, en ga geen 175 balonnen met water vullen als ik een weekje met vakantie wil.

Toch vind ik het wel inspirerend om te zien.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:55
Volgens mij is dat filmpje uberhaupt wat optimistisch. Je luxaflex smart ophijsen lijkt mij wel praktisch, maar op die manier knapt dat motortje zo van de muur. En voor al die andere dingen (waterkoker aan, waarom zou je dat in vredesnaam 'smart' willen doen, je moet er toch eerst water in doen en dat water daarna ergens voor gebruiken?) zijn al betere Home Automation-oplossingen. Je gaat toch geen bestaande verlichting automatiseren met motortjes als je ook Wifi- of Zigbee lampen kunt kopen...

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-05 20:19
Vind je het echt geniaal er uit zien? Lijkt wel een projectje van 30 jaar geleden als voorloper van een smart home.

Zit me te bedenken waar ik het zou kunnen toepassen, maar tot nog toe zijn er ‘mooiere’ oplossingen, zonder motortjes aan de muur e.d. Laat staan dat de stroomvoorziening niet te zien is, kun je nog kabels gaan wegwerken, stopcontacten vrij maken, of nog erger: batterijen...

Leuk bedacht, maar ik betwijfel de toepasbaarheid.

[Voor 14% gewijzigd door Rgerr op 21-10-2018 07:30]

• Iruk1981
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-05 17:52
Ik vind het er ontzettend geinig uit zien. Vooral het bewateringssysteem :).

Echter vraag ik mij af wat de toepasbaarheid is. Voor een hoop "problemen" die worden opgelost zijn volgens mij al oplossingen met een betere WAF.

Waarom wil je overal deze doosjes plaatsen? Zoals op de radio, waarom niet ergens een IR zender plaatsen om je audio aan te sturen IPV een grote lelijke knop erbij. Ik heb zelf nog een jaren 60 radio staan, daar ga ik echt geen knop bij zetten, gewoon lekker met de hand bedienen.

Net zoals de waterkoker die kan je ook op een stopcontact met timer zetten. Is zo'n raar blokje op je keukenblad niet nodig.

Wellicht dat er specifieke gevallen zullen zijn waar de smartians een goede oplossingen is.

Ben dan ook benieuwd wanneer het de ontwerpfase komt. Immers is er dan weer keuze bij voor de domotica knutselaar. Moeten ze wel hass.io,domotica etc ondersteunen.

Edit:
Typos

[Voor 10% gewijzigd door Iruk1981 op 21-10-2018 08:45. Reden: Typos]

• Rhaegar1
Hmmm, hoop negatieve reacties. Volgens mij moet je het niet te serieus zien maar is het een behoorlijk flexibel speeltje die je voor bepaalde zaken net wat opties geeft. Gewoon leuk voor erbij in je smarthome.

Ik heb bijvoorbeeld een kattenluikje met chip die ik normaal als ik 6 uur thuis ben dicht draai. Zodat de kat alleen nog maar binnen kan en niet naar buiten.

Ik zou het echt wel ideaal vinden als ik die als ik en mijn vrouw laat thuis zijn incidenteel met zo een tooltje automatisch dicht kan laten draaien.

Er zijn veel apparaten die slim zijn maar er zijn ook zat apparaten die je al hebt of waarvoor echt voorlopig nog geen zicht is op het onderdeel maken van je smartphone. Dit lijkt me een leuke toevoeging

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:54
Wat ik er mooi aan vind is het feit dat je bestaande spullen (die je al hebt) kunt automatiseren.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:20

Pierre

Van nature lui!

Het enige leuke aan het filmpje is de muziek :+
Wat een onzin ding ;w

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Doet me hier aan denken:
YouTube: Useless Box with Surprises
;)

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

• Iruk1981
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-05 17:52
Rhaegar1 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 09:39:
Hmmm, hoop negatieve reacties. Volgens mij moet je het niet te serieus zien maar is het een behoorlijk flexibel speeltje die je voor bepaalde zaken net wat opties geeft. Gewoon leuk voor erbij in je smarthome.
Ja de echte toegevoegde waarde tov al bestaande meuk zie ik niet, maar we zijn Tweakers dus misschien dat we verder moeten kijken dan alleen het filmpje.

Het is denk zeker leuk speelgoed. In het filmpje is een voorbeeld van het bedienen van een "dumb" geluidsinstallatie. Je kan dit natuurlijk ook gebruiken om je "dumb" oven te bedienen. Dan is de oven warm als je thuis komt of je lasagne al klaar.

Ja kan je lichten bedienen zonder dat je schakelaars en/of lampen hoeft te vervangen voor slimme exemplaren.

Je kan ze inzetten op alles met toetsbediening telefoons, toetsenborden, magnetron etc.

Je kan het denk allemaal met dit spul, maar ik blijf me afvragen wat dit systeem toevoegt aan de bestaande oplossingen. Is het de prijs? Flexibiliteit? Vult het een bestaand gat?

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Doet mij denken aan die slimme radiatorkoppen. Ik vraag mij af of het uberhaupt gaat verkopen. Ik heb meer het gevoel dat het een gimmick is dan een serieus product. Net zoals de slimme radiatorkoppen. Vaak te duur, gebrekkige ondersteuning, moeilijke montage etc.

• borbit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-06 17:41

Ik heb bijvoorbeeld een kattenluikje met chip die ik normaal als ik 6 uur thuis ben dicht draai. Zodat de kat alleen nog maar binnen kan en niet naar buiten.

Ik zou het echt wel ideaal vinden als ik die als ik en mijn vrouw laat thuis zijn incidenteel met zo een tooltje automatisch dicht kan laten draaien.

Er zijn veel apparaten die slim zijn maar er zijn ook zat apparaten die je al hebt of waarvoor echt voorlopig nog geen zicht is op het onderdeel maken van je smartphone. Dit lijkt me een leuke toevoeging
Waarom mag je kat na 6en niet naar buiten?

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik kan me wel voorstellen dat het nuttig is, wanneer je iets zelf maakt, maar niet met Arduino bijvoorbeeld wil kloten. Of als je iets hebt wat in principe eenvoudig is te automatiseren, maar als je het kant en klaar koopt idioot duur is.

Echter het blijft een enorm niche product. Als eerste omdat het simpelweg lelijk is. Wie gaat zo'n ding op zijn platenspeler zetten? Of op zijn oven, zoals iemand hier oppert. Je gaat toch niet zo'n plastic ding op je oven plakken?
Volgende probleem is dat het voor veel toepassingen simpelweg niet werkt, of niet fatsoenlijk werkt. Die vissen voeren bijvoorbeeld. Dit zal vast een stuk goedkoper zijn dan een automatische vissenvoerder. Maar die zal het tenminste wel consistent goed doen. Even het bakje draaien gaat echt niet fatsoenlijk werken. En je luxaflex met zo'n motortje omhoog en naar beneden doen? Ik eet mijn smarthome op als dat werkt.
Of wat dacht je van hun voorbeeld van thermostaat aanpassen? Hoe gaat hij hem netjes op de juiste temperatuur draaien? Koop dan gewoon een slimme thermostaat. Je bureaulamp slim maken? Even los van de vraag waarom je dat zou willen, maar zet gewoon een slimme plug in serie met de lamp, een stuk nettere oplossing.

• borbit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-06 17:41
Sissors schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 12:39:
[...]

Ik kan me wel voorstellen dat het nuttig is, wanneer je iets zelf maakt, maar niet met Arduino bijvoorbeeld wil kloten. Of als je iets hebt wat in principe eenvoudig is te automatiseren, maar als je het kant en klaar koopt idioot duur is.

Echter het blijft een enorm niche product. Als eerste omdat het simpelweg lelijk is. Wie gaat zo'n ding op zijn platenspeler zetten? Of op zijn oven, zoals iemand hier oppert. Je gaat toch niet zo'n plastic ding op je oven plakken?
Volgende probleem is dat het voor veel toepassingen simpelweg niet werkt, of niet fatsoenlijk werkt. Die vissen voeren bijvoorbeeld. Dit zal vast een stuk goedkoper zijn dan een automatische vissenvoerder. Maar die zal het tenminste wel consistent goed doen. Even het bakje draaien gaat echt niet fatsoenlijk werken. En je luxaflex met zo'n motortje omhoog en naar beneden doen? Ik eet mijn smarthome op als dat werkt.
Of wat dacht je van hun voorbeeld van thermostaat aanpassen? Hoe gaat hij hem netjes op de juiste temperatuur draaien? Koop dan gewoon een slimme thermostaat. Je bureaulamp slim maken? Even los van de vraag waarom je dat zou willen, maar zet gewoon een slimme plug in serie met de lamp, een stuk nettere oplossing.
Ik zie zeker wel het nut van zo'n setje. Als je dat hebt liggen en je wil je oven op afstand bedienen heb je het zo in elkaar geprutst. Tuurlijk kun je ook een slimme oven gaan kopen. Maar dat kost meer tijd. En waar is de lol?

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:59
Werk je toevallig voor dat bedrijf?
Zeer weinig info in start post behalve dan het concept, geen concrete vragen/bedenkingen verder.
Alles voelt wat als verkapte marketing o.a. je verhaal over de kat etc
Men proberen warm te krijgen voor....

Als dat zo is, best maar wees dan openlijk erover dat je animo probeert te peilen voor zoiets.

• Rhaegar1
osmosis schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 14:48:
Werk je toevallig voor dat bedrijf?
Zeer weinig info in start post behalve dan het concept, geen concrete vragen/bedenkingen verder.
Alles voelt wat als verkapte marketing o.a. je verhaal over de kat etc
Men proberen warm te krijgen voor....

Als dat zo is, best maar wees dan openlijk erover dat je animo probeert te peilen voor zoiets.
Wat een onzin reactie zeg.

Denk je niet dat ik dan wat meer info er bij had gedaan? Ik kwam het tegen op LinkedIn en vond het een leuk speeltje en vroeg me af of iemand al eerder zoiets had gezien. Sorry als dat verboden is.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:31
Ziet er best leuk uit, al denk ik niet dat het voor de gemiddelde Tweaker een interessant product is. Voornamelijk omdat er betere en mooiere oplossingen te bedenken zijn.

Echter vind ik het concept wel leuk gedaan, en zo slecht vind ik het er niet uitzien. Het ziet er misschien simpel uit, maar het is dan ook kinderlijk eenvoudig. Die oplossing voor de thermostaat of voor de platenspeler zou ik wel overwegen als de prijs niet al te hoog zou zijn.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Voor platenspeler is het hetzelfde verhaal als voor een lamp: Zet hem permanent aan, zet er een smart plug tussen. Natuurlijk blijft het heel beperkt wat je daarmee kan doen (aan/uit zetten, naald verplaatsen is een dingetje nog bijvoorbeeld), maar datzelfde is waar voor deze oplossing. En het ziet er eenvoudig uit omdat het puur concept is, en niet praktisch zal werken.

Mijn thermostaat ziet er zo ook niet uit. Met wat lijm zou ik met zoiets vast hem kunnen instellen. Of nou ja instellen, een stukje naar links of naar rechts draaien. Het is niet meer normaal handmatig instelbaar (zelfde verhaal met de oven dus).

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 21:56
Hmm, neuh,

Die luxaflex is leuk ... omlaag ... Nu ook weer omhoog })

Repareren doe je zo.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:54
MoldyInko schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 11:28:
Doet mij denken aan die slimme radiatorkoppen. Ik vraag mij af of het uberhaupt gaat verkopen. Ik heb meer het gevoel dat het een gimmick is dan een serieus product. Net zoals de slimme radiatorkoppen. Vaak te duur, gebrekkige ondersteuning, moeilijke montage etc.
Ik ben tevreden over mij slimme radiatorknoppen. Eenvoudig te monteren en kan nu per kamer de temperatuur aanpassen.

Bv kinderkamers 21 graden tussen 7 en 19. Vroeger moest ik elke ochtend en avond de knoppen draaien, nu gaat het vanzelf. Ideaal.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:57

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

We kunnen vaststellen dat dit product onder Tweakers geen gretige afzetmarkt zal vinden :) Ik denk ook niet zozeer dat dit als een echte hardloper is bedacht; het lijkt een product te zijn van een meeromvattende designstudio en de prijs van een starterset (twee motors, een hub en wat opzetstukjes a € 200,00) wijst ook in die richting. Helaas te duur voor een gadget (wat het imho is).

Laten we wel wezen: twee high torque servo's, drivers en ESP32's heb je voor nog geen € 20,00 en dat laat een hele hoop financiële ruimte over om lekker te 3d-printen :Y) Then again: wellicht zijn wij een te technisch publiek en vindt de Amsterdamse grachtengordel dit een geweldig product om alles "lekker simpel slim te maken" ;)

Solis2mqtt: cloud-loze oplossing om je Solis wifi-stick uit te lezen.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Rhaegar1 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 21:54:
http://frolicstudio.com/portfolio/smartians/

Iemand deze al gezien. Kent iemand al een gelijkwaardig product of is het echt zo geniaal als het er uit ziet? Met IFTTT integratie en alles. Ziet er echt uit als een leuk setje om te hebben
Hah dit doet me denken aan ITAPPMONROBOT!!!

• Willie Wortel
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Het gaat om de diepe gedachte achter de gatgets, en die zijn echt yuppenachtig te noemen. Ben zelf ook bijna dagelijks bezig met IoT toepassingen. De 200 euro wat hier genoemd is voor zo een toepassing...duur.... geef het altijd als tip als we uit eten gaan. 8) en is wisselgeld voor het winkelende publiek in de pc hooft straat. voor mij een 10+
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee