Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Windows PC start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Martine33
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 23-10-2018
Mijn vraag
De PC van mijn ouders start niet meer op. Ik heb allerlei manieren geprobeerd om op te starten; veilige modus, via opdrachtprompt maar niets werkt.
Als ik kies via opstarten met opdrachtprompt dan blijf ik steken bij windows\system32\drivers\aswbidshx.sys

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12:43
AVG als virusscanner? Zo ja verwijder hem dan via onderstaande stappen in de link.

https://support.avg.com/S...gin=null&supportType=home

https://support.avg.com/answers?id=906b0000000D4bAAAS

[Voor 27% gewijzigd door HKLM_ op 20-10-2018 21:21]

⛔Trackers of betalen...⛔

• Martine33
Dit had ik al gevonden maar als ik op rescue disk klik, dan kom ik op een pagina die niet gevonden kan worden en ik kan eigenlijk niet vinden op de site van AVG waar ik de rescue disk kan maken

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

http://m.majorgeeks.com/m..._(for_cd_creation),2.html -> directe start van de rescue ISO.

Daarna kan je de instructies van https://support.avg.com/S...=How+to+use+AVG+Rescue+CD volgen.

[Voor 44% gewijzigd door MAX3400 op 20-10-2018 21:48]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Martine33
Ik heb inmiddels een rescuedisk gemaakt en in de pc gedaan. Ik heb ook gekeken of ik de avg files qua extensie kon wijzigen in old ipv sys, maar er staan helemaal geen avg files tussen.
En bij het opstarten blijft de pc wederom hangen op de windows\system32\drivers\aswbidshx.sys. Iemand nog een andere tip?

• MAX3400

MAX3400

Ja, Googlen...?

Die aswbidshx hernoemen want er zijn zat andere sites waarin die ook aan Avast gerelateerd lijkt te zijn.

• HKLM_
Kan je in de CMD box die je krijgt wel naar andere directory's gaan? via cd zo ja kan je dan ook naar C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\ en avgmfapx.exe" /Appmode=Setup /uninstall /uilevel=Silent /dontrestart uitvoeren?

*Waarbij AVG2012 misschien anders is i.v.m de versie die je hebt draaien

[Voor 106% gewijzigd door HKLM_ op 21-10-2018 14:39]

⛔Trackers of betalen...⛔

• Martine33
@MAX3400 , ik heb me suf gegoogled de afgelopen dagen, ik kom niet hier vragen wanneer ik zelf niet gezocht heb ;-)

@HKLM_ , het is me gelukt om de aswb files over te slaan door de extensie te veranderen in .old

Alleen nu blijft hij hangen tijdens het opstarten bij crcdisk.sys

Iemand nog een idee hoe dit op te lossen?

• MAX3400

MAX3400

Martine33 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:00:

... Ook al geGoogled?

Sorry, maar het blijft een beetje open deuren intrappen op deze manier. Het bestand waar je het nu over hebt komt (wederom) op honderden andere sites terug. Onder andere als (mogelijke) oorzaak: defecte disk, defecte kabel, corrupte files, en nog wat opties.

Vaak wordt een fixboot & fixmbr aangeraden om als eerste te proberen. En anders booten vanaf een Windows rescue/recovery. Afhankelijk van je Windows versie, kan je ook booten vanaf de installatie-media.

• HKLM_
Martine33 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:00:
@MAX3400 , ik heb me suf gegoogled de afgelopen dagen, ik kom niet hier vragen wanneer ik zelf niet gezocht heb ;-)

@HKLM_ , het is me gelukt om de aswb files over te slaan door de extensie te veranderen in .old

Als ik daar op google kom ik harddisk problemen tegen met een mogelijke fix:

I changed the harddisk setting from AHCI to ATA and it worked for me.

⛔Trackers of betalen...⛔

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Probeer anders eens je SMART uit te lezen van je HDD.

Als het om een HDD gaat en geen SSD kun je de harde schijf ook testen met sea tools.

Kans is aanwezig dat deze defect is en dat je daarom tegen corrupte bestanden aan loopt.

Tweakers Discord

• ThaBilly
  • Registratie: februari 2013
  • Nu online
Heb je al je pc opgestart zonder driver signatures?

• Martine33
Ik heb weinig verstand van computers dus het meeste is abracadabra voor mij, geen idee hoe ik een pc moet starten zonder driver signatures..

• Martine33
De pc werkt weer!!Ik heb chkdsk uitgevoerd en volumes ontgrendeld en nu werkt het weer. Ik ben geen expert en heb geen flauw idee wat ik daadwerkelijk gedaan heb, maar ben blij dat ie weer werkt!

Bedankt allemaal voor jullie advies!

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Dan was er dus een fout in het bestandssysteem.

Check voor de zekerheid de gezondheid van je harde schijf met crystaldisk. Als dat goed is, zal er waarschijnlijk niet meer aan de hand zijn.

Tweakers Discord

• Martine33
Ik heb CrystalDiskInfo gedownload en krijg een waarschuwing mbt heringedeelde sectoren.Moet/kan ik hier iets mee?

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Zorgen voor een goede en complete backup waardoor de paniek volgende keer stukken minder is. Leg ook meteen een reserveschijf klaar voor het geval die het gaat begeven, een moment wat steeds dichterbij komt.

• Martine33
Hartelijk dank voor deze bruikbare tip
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True