Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:14

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Mijn vraag
een goed middel om een m43 camera wat lensen en reserve batterij.en zo..mee te nemen op dag tripjes en vakantie

Relevante software en hardware die ik gebruik
G80 dlsrstyle
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nu een samsonite trekkng classic
Past alles in maar lastig omdat ik meestal ook een rugzak draag met dingen voor de dag.
Heb nu een schoudertas en rugzak er overheen of stop in mn rugtas de dingen die ik mee wil en laat de Samsonite achter in de auto.

Wat me handig lijkt: slingshot bag
Vraag me af of er voldoende ruimte is voor drinkwater eten andere persoonlijke spullen. om het cameravak heen.
Fotocamera rugtassen zijn te gefocust op opbergen van camera spullen en te weinig op rest van spullen die je mee wilt of je moet zo'n 300plus rugzak nemen voor serieuze travellers. meestal ook te grote camera/lenzenvak voor wat ik mee draag.

Nadeel meeste "normale"rugzakken is goede seperatie van je cameraspullen: camera met lens, 1 of 2 extra lenzen, extra batterij, schoonmaak spullen, filters, misschien tweede camera.(al zit die in een aparte v-shape tas,) Vaak is het netjes mee nemen van een statief ook lastig en gooi je die in een aparte tas los over je schouder. Heeft wel de flexibelste indeling en minder "duur per liter" maar lens wissel of snelle toegang tot je gear is niet aan de orde. Draag dan ook vaak de camera los om mijn nek onder mijn oksel in mn zij. en de lens in een pouch rest in een voor of zijvak. (als ik de camera weg berg zit ie "onbeschermd" in een vak.)

Dus: ik zoek een sling of rugzak of van mij part een borstpack(kan ik een kleine rugzak volledig gebruiken voor persoonlijke spullen(dus ook kids spul). Waarbij ik optioneel kan kiezen om mee tenemen:
waterbottle/eten/wind-regenjack/trui, statief, reserve lens(zen) grootste 12-60mm f2.8-4.0 (moet mogelijk zijn om later 100-300mm of 50-200mm toe te voegen) filters, reserve batterijen , schoonmaak setje, misschien kleine flitser.
komt er eigenlijk op neer dat ik meer liters gebruik voor niet cameragear en flexibel wil zijn in grote.

De samsonite is nu ook de opbergtas waar alles in zit.
Slingshot trekt mij aan vanwege de zijwaardse opening die met wandelen erg makkelijk is. maar misschien is een heuptas met gewone rugtas wel makkelijker. (ik gebruik nu de trekking als "heuptas" als ik veel mee neem zodat ik snel bij mn tweede lens kan of mn camera weg berg..)
Lowepro Inverse 200 AW Black leek me ook een alternatief maar ik weet niet hoe dit loopt in de zomer als het warm is.

iemand ideeën?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Camera tassen met 'side access' vind ik persoonlijk ook handig. Maar dan liever geen slingshot van Lowepro, zo'n rugtas heeft maar 1 schouderband. Dan vind ik Lowepro's Fastpack serie toch fijner, die hebben 2 schouderbanden en dat draagt stukken comfortabeler.
Ik heb een Mini Trekker, Orion Trekker, had een Slingshot 200, en heb nu ook een Fastpack 200. (Die wordt nu niet meer gemaakt volgens mij). De Lowepro Fastpack 250 AW is vergelijkbaar, maar die is nieuwer qua styling, dieper en heeft ruimte voor een laptop. De Fastpack heeft ruimte voor je apparatuur, er zit een vak aan de buitenkant voor een drinkfles, je statief kan ook mee (hangend aan de flap of in het drinkflesvak), en in het bovenste gedeelte is er ruimte voor een vest, eten, zonnebril, enz.

Verder zijn er nog andere merken waar je eventueel naar kan kijken. De Thule TPDP-101 Perspektiv Daypack vind ik ook mooi.
Manfrotto heeft de Tri-backpack serie, ik had de Tri-backpack L maar heb deze verkocht omdat die toch te groot voor mij was.
De Sirui Weekender ziet er van buiten mooi uit, maar het camera compartiment kan alleen maar via het gat aan de zijkant geopend worden (bij andere merken kun je meestal het gehele camera compartiment open ritsen). Dat vind ik lastig bij het lenzen wisselen, want bij elke wissel moet je het gehele cameravak uit de rugtas schuiven.
Verder weet ik niet zo goed of andere merken ook side-access rugtassen hebben. National Geographic niet, Crumpler niet.. misschien Thinktank wel ..Succes in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
@guillaumemay
Bedankt voor je ideeën, ik hoor meer dat slings voor je houding en schouder minder goed zijn en dat een twee hengsels conventionele rugtas veel beter is.
Wat ik erg fijn aan een slingshot vind is dat het makkelijk even op je borst te dragen is bij situaties (drukte en mensenmassa's) dat je liever kan zien wie er aan je tas probeerd te zitten. Een rugzak zit dan net even wat ongemakkelijker on je kin.
ik heb naar die fastback 250 en thule en tripack gekeken (youtube) en ze zijn interessant genoeg om life te bekijken in een winkel.
Wat ik jammer vind is dat je niet het camera gedeelte in volume kan wisselen. Ze zouden toch de scheiding tussen je camera en boven kant (persoonlijke spullen vak.) vrij makkelijke kunnen laten zakken als je minder ruimte nodig hebt. Gewoon de lens deviders aan de bovenzijde weg halen klaar. (kan natuurlijk nog steeds gevuld worden met andere dingen.)
Wat betreft die Sirui, ik zie wat je bedoelt.

Moet maar eens naar een echte fotowinkel gaan die wat uitgebreidere collectie heeft. (met mijn huidige setup van twee tassen, camera heuptas en rugzak met familymeuk er overheen) kijken of ik alles in zo'n fastback/tripack kan krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door copykat op 21-10-2018 00:27 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06 12:43
Een tas is een héél persoonlijk iets.
Ik zelf vind een messenger bag het fijnst. Kun je makkelijk bij zonder hem af te doen en je kunt gaan zitten zonder dat hij af moet.

Maar ja, dan kun je zeggen dat een rugzak weer meer inhoud heeft en dat een belasting op één schouder niet evenwichtig is.
En zo kun je door blijven gaan. Mijn oplossing is dat mijn tas bepaalt wat ik mee kan nemen. Daarmee accepteer ik dus dat ik niet mijn volledige lenzenverzameling meedraag. Ik kan maximaal 1 extra lens meenemen. Dat scheelt weer lenzen wisselen dus dat heeft ook voordelen.

Dit bijvoorbeeld, of dit.

[ Voor 49% gewijzigd door Tarquin op 22-10-2018 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-06 18:41

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

copykat schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 00:21:
@guillaumemay
Bedankt voor je ideeën, ik hoor meer dat slings voor je houding en schouder minder goed zijn en dat een twee hengsels conventionele rugtas veel beter is.
Wat ik erg fijn aan een slingshot vind is dat het makkelijk even op je borst te dragen is bij situaties (drukte en mensenmassa's) dat je liever kan zien wie er aan je tas probeerd te zitten. Een rugzak zit dan net even wat ongemakkelijker on je kin.
ik heb naar die fastback 250 en thule en tripack gekeken (youtube) en ze zijn interessant genoeg om life te bekijken in een winkel.
Wat ik jammer vind is dat je niet het camera gedeelte in volume kan wisselen. Ze zouden toch de scheiding tussen je camera en boven kant (persoonlijke spullen vak.) vrij makkelijke kunnen laten zakken als je minder ruimte nodig hebt. Gewoon de lens deviders aan de bovenzijde weg halen klaar. (kan natuurlijk nog steeds gevuld worden met andere dingen.)
Wat betreft die Sirui, ik zie wat je bedoelt.

Moet maar eens naar een echte fotowinkel gaan die wat uitgebreidere collectie heeft. (met mijn huidige setup van twee tassen, camera heuptas en rugzak met familymeuk er overheen) kijken of ik alles in zo'n fastback/tripack kan krijgen.
Als dat de reden is waarom je een sling makkelijk vind zou je in plaats daarvan moeten kijken naar tassen met de opening op de rug. Kunnen ze vriemelen wat ze willen maar nooit bij je camera.

Ik heb verschillende grootte slings gehad en nooit waren ze zo comfortabel als een goede rugtas. Ook het naar voren draaien is onhandig want er is vaak toch te weinig ruimte om je camera te pakken of lenzen te wisselen. Ik pak sneller mijn camera uit mijn rugtas. Goed dat is dan een DSLR, misschien dat het voor kleinere mirrorless modellen minder uit maakt.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
copykat schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 00:21:
@guillaumemay
...
Ik heb even wat verder gezocht en volgens mij kan de Peak Design Everyday backpack dit. Wel een tas in een duurder sergment.

Verder vond ik de Wandrd PRVKE 21L ook heel mooi en functioneel eruit zien. Alleen is ook die tas erg stevig geprijsd.

Een messenger bag is in sommige situaties ook fijn. Ik heb een Crumpler Ben's Pizza XL en een National Geographic w2161. Fijn voor als ik alleen m'n camera apparatuur + evt. laptop moet meenemen. Maar jij zoekt een tas waarbij je ook nog persoonlijke spullen (fles, jas, eten, enz) mee kan nemen. Zulke hele grote messenger bags bestaan wel, maar ik zou er persoonlijk niet mee gezien willen worden.(veel te bulky, dan is een rugtas praktischer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Thanks allemaal,

Bedankt voor de adviezen, ik denk dat ik door de bomen het bos niet meer zie op internet en maar eens wat winkelpanden ga aflopen en als ik dan de perfecte bag vind dan mag die best meer dan 100,- euro kosten.
Eigenlijk vreemd dat er geen rugzakken zijn die 30% camera room en 70% algemene ruimte beschikbaar zijn zonder in de 300 euro te lopen.
Het is allemaal op FF-dslr bedacht en dus veel te groot voor m43 en wat lensjes, waardoor de bagageruimte achter blijft.

Het word nog lastig: turnstyles? rugzakken? snuittas?rest los in rugzak?
Maar eens D3 bekijken. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 23:11
Rugzak: Lowepro Passport Duo niets voor je?
Slingtas:Mindshift Photocross 10?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Universal Creations schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:00:
Rugzak: Lowepro Passport Duo niets voor je?
Hmm, interresant, hoe kom je in dat onderste vak als de rugzak er op zit?

Die MindShift PhotoCross 10 of 13 had ik ook al een paar keer voorbij zien komen. moet ik nog in 3D bevoelen.

Edit: Deze Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KmZy9Z9Wc1IoF1Och07rmqUq/full.jpg leek me ook wel handig als carrier maar als ik door klik is die specifieke versie niet zichtbaar. (gewoon als heuptas voorop) normale rugzak achterop klaar. 8)

[ Voor 53% gewijzigd door copykat op 23-10-2018 10:14 . Reden: link werkte niet zoals ik dacht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
copykat schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:08:
[...]

Hmm, interresant, hoe kom je in dat onderste vak als de rugzak er op zit?
Als ik eraan denk, zal ik er morgen even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valerossi0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06-2024
Toevallig vrijdag mn bestelde camera rugzak binnengekregen.
Hier ook een gevalletje van... er kan niet alles in. Maar een camera met spullen. Laptop en 2 tablets plus nog wat random kleine dingen is geen probleem. Ritssluitingen zijn geweldig soepel, en de tas is spatwaterdicht.
Camera gedeelte alleen vanaf rug bereikbaar. Geen peak design, maar zeker zo mooi en lekker Cheap.

https://www.ebay.de/itm/K...f5cd77:g:62wAAOSwP4FaM217

Ps: ik gebruik ook vaak een klein heuptasje van case Logic waar Mn g80 met 14-140 precies in past

[ Voor 8% gewijzigd door Valerossi0 op 23-10-2018 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:24
Als je 30% foto en 70% overig wilt kun je je ook afvragen of je niet beter een gewone rugzak kunt nemen en dan een goede pouch voor de aanvullende lens.

Ik gebruik zelf naast mijn gewone fototas een Lowepro photo hatchback voor uitstapjes. Niet zo lomp als veel andere multifunctionele cameratassen en ook minder herkenbaar als cameratas. In de praktijk zit de camera alleen onderweg van en naar de bestemming in het cameravak. Ter plekke hangt ie aan een schouderband. Behoorlijke verspilling van ruimte dus. Als ik naast mijn camera veel mee wil nemen komt het dan ook voor dat ik ter plekke gekomen de boel even herschik: de camera eruit en niet-vloeibare zaken erin.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-06 18:41

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

klaaas schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 00:46:
Als je 30% foto en 70% overig wilt kun je je ook afvragen of je niet beter een gewone rugzak kunt nemen en dan een goede pouch voor de aanvullende lens.

Ik gebruik zelf naast mijn gewone fototas een Lowepro photo hatchback voor uitstapjes. Niet zo lomp als veel andere multifunctionele cameratassen en ook minder herkenbaar als cameratas. In de praktijk zit de camera alleen onderweg van en naar de bestemming in het cameravak. Ter plekke hangt ie aan een schouderband. Behoorlijke verspilling van ruimte dus. Als ik naast mijn camera veel mee wil nemen komt het dan ook voor dat ik ter plekke gekomen de boel even herschik: de camera eruit en niet-vloeibare zaken erin.
Precies, dat kan ook goed. Pak een normale tas en stop daar een ICU in, bijv. van F-Stop:
pricewatch: F-Stop Micro Tiny ICU
pricewatch: F-Stop Small Shallow ICU

Wellicht dat er wel meer fabrikanten zijn die ze maken :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:24
Psies. Kleine aanvulling: vloeibare zaken gaan bij mij altijd in een niet pletbare fles in zo'n mesh pocket aan de buitenkant. Better safe than sorry.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 20:19

iew

What the...?!

Hallo,

Misschien is dit wat voor je https://www.degreef-partn...-heuptas.html#prettyPhoto
Ik heb deze zelf ook, is niet heel groot maar kan redelijk veel in. (foto apparatuur) er zit ook een elastisch netje aan beide zijkanten voor een drinkfles en je kan em als heuptas aan de voor of achterkant dragen.
En dan een klein rugzakje voor je bammetje en zo ?

Filmpje: YouTube: What's in my camera bag? (Lowepro Inverse 200 AW Black)

Als je wilt kun je deze wel een keer van me lenen, ik weet alleen niet hoever je hier vandaan woont. (Ik woon tussen Den helder en Schagen)

Mmmm ik zag net dat je die tas als noemde in je post, in de zomer is deze tas geen probleem hoor met warmte, maar ja dat is ook wel een persoonlijk iets denk ik.
Het fijne is wel dat je em als heuptas aan de voorkant kan dragen en dan je rugzak op je rug ivm gewichtsverdeling, ook kan je dan makkelijk bij je camera/gear aan de voorkant.

Ik gebruik em dan ook wel als een soort van statief omdat je je ellebogen er op kan laten rusten wanneer hij aan de voorkant word gedragen.

[ Voor 37% gewijzigd door iew op 23-10-2018 01:45 ]

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
li 200aw heb ik ook gezien lijkt me wat lomp om je heupen. moet het zelf even testen inderdaad.

Die ik nu boven als foto heb gepost is vermoedelijk prima om de camera met lens en 1 reservelens met schoonmaak spul batterij in een normale rugzak te douwen en op locatie om je heup te doen zodat je niet telkens je rugtas hoeft af te doen.
Dan hou ik maar voorlopig die Samsonite als opbergtas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Universal Creations schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 22:31:
[...]

Als ik eraan denk, zal ik er morgen even naar kijken.
De "rugzak" aan de bovenkant is gewoon stof wat volledig in de "deksel" van het onderste deel opgevouwen wordt. Je kunt de rits aan de voorkant gewoon open maken en dan je camera spullen pakken. De bovenkant is gewoon een stevige zak:

Video (Thais of zo...)

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Shop89 กระเป๋ากล้อง Lowepro Passport Duo

[ Voor 22% gewijzigd door Universal Creations op 23-10-2018 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
@Universal Creations
Thanks, als ik deze video bekijk komt het woord flimsy boven.
Als heup tas lijkt me de balans naar voren minder stabiel. De heupband is redelijk smal.
De "rugzak" als nood zal het wel werken maar een dag een volle bovenkant met die schouderbanden lijkt pijnlijk.
Maar dat concludeer ik op basis van dit filmpje. :-)

ik kwam deze tegen.
ziet er uit als klein cameravak en een vrij bovenvak.
filmpje is veel belovend

mijn Russisch is niet zo goed maar hij laat het goed zien.

voordelen:
onder 100 euro
niet te groot voor dagjes weg.
water afstotend en een regenzak onderin.
ziet er niet meteen uit als CAMERA-rugzak maar meer als een luxere wandelrugzak. (zolang je niet een statief achterop gebonden hebt uiteraard. :+ )
En als slingbag om te bouwen jeeey.

word hier wel enthousiast van.

[ Voor 60% gewijzigd door copykat op 23-10-2018 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Update
Het is de Culman ultralight Sports Daypack 300 zwart geworden.
erg fijne rugzak. gebruik hem nu enige tijd.
Ik heb gewoon standaard alle apparatuur in de rugzak zitten en ik pak hem op slinger hem over mn schouder en klaar voor gebruik.
m43 formaat, ruimte voor 3 lenzen ,2 los en 1 op de body, lader, extra accu, lens schoonmaak spullen of flitser. extra sdmemorycards.
waterfles, .
Dat "helmvak" is ideaal voor je trui of zomerjas.

bovenvak is groot genoeg voor wat eten en je mobiel en zo.
Als je echt veel wilt meeslepen is hij te klein maar voor 90% van de tijd top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Ik vervoer mijn camera op 3 manieren.
- Met mooi weer en voor een paar uurtjes vaak los aan de schouderband met 1 objectief erop.
- Op een dagje uit naar bv de dierentuin of stedentrip in een Tenba DNA 8. Plaats voor de camera 3 objectieven en wat ander spul.
- Op een langere trip bv dag of meer wandelen in Schotland of Noorwegen waar ook nog wat meer mee moet in een Thule Perspektiv Daypack.

Maar ik zie dat je al een keuze gemaakt hebt :) Veel plezier er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Het makkelijke met deze is dat het echt goed geschikt is voor m43 formaat.
Meeste backpacks voor systeem camera's hebben in verhouding een te groot gedeelte gereserveerd voor de cameraspullen. Deze is minder dan 50% cameraspul.
Ander voordeel is het schreeuwt niet CAMERASPULLEN.

Ik pak nu de rugzak en ik weet dat ik alles mee heb, geen statief, gooi wat eten drinken er in en hop weg.

Die thule ziet er ook mooi uit, en ik moet zeggen dat de tenba misschien ook wel handig is met wandelen.
Maar voor nu heb ik een ideale combi tussen persoonlijke ruimte en veilige plek voor de gear. 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:50

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Hier ook Tenba 8 voor city trips en gewone dagjes uit. Super mooie tas waar alle m43 spullen in passen voor dagje casual/street fotografie. En dat Quiet Velcro/klittenband is er handig in sommige situaties waar je geen geluid wilt maken.

Maar als ik meer mee wil (40-150mm PRO past bv wel in die Tenba maar dan is ie wel zo goed als vol) heb ik een ThinkTank messenger (de 30 of zo. Stuk groter dan mijn Tenba maar ook heerlijke tas).

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-06 16:41
Ik heb zo'n slingbag achtige van LowePro. Heb ik al een tijdje, type geen idee. Ik vind hem erg praktisch, doordat je hem makkelijk naar voren haalt om er iets in te stoppen of uit te halen. Ook kan je, als het tasdeel voor je zit, je ellebogen er op laten rusten voor stabilistatie.

Nadeel is dat je goed op moet letten dan alle ritsen goed dicht zijn, omdat de orientatie van de tas dus veranderd; maar daar hebben meer van dat soort tassen last van.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Pagina: 1