Hey allen, ik ben toe aan een (gedeeltelijk) nieuwe PC en had wat vragen over de build die ik samen heb gesteld! Voor nu houd ik mijn oude GPU, maar deze zal in de toekomst worden vervangen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat vooral gebruikt worden om te gamen (1080p 144hz scherm op dit moment). Ook encodeer ik veel videos met x264, vandaar ook mijn keuze voor een Ryzen systeem
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit te kijken naar een systeem zonder videokaart van maximaal 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja:
2x
pricewatch: Seagate Desktop HDD, 2TB
en
pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X
Ook is alle randapparatuur al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behuizing, moederbord, CPU, geheugen, ssd, voeding
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Ik vertel mezelf altijd dat ik dit ga doen maar het komt er echter nooit van. Deze keer ga ik er dus van uit dat ik het systeem niet zal overclocken. Ook las ik dat dit bij de R7 2700x niet echt nodig is.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten wat jullie van de volgende build vinden:
Hierbij had ik de volgende vragen:
-Is een 650 watt voeding overkill? Ik zit er aan te denken in de toekomst een 1080ti / 2080 toe te voegen als vervanging van de r9 290
-Is een b450 moederbord voldoende? Of ben ik beter af met bijvoorbeeld een pricewatch: Asus PRIME X470-PRO
wat zou hierbij precies het verschil in prestaties zijn? (als dat er überhaupt is) SLI en de beter audiochip hecht ik niet veel waarde aan.
-Ook lees ik dat ryzen veel profijt heeft van snel geheugen, is het huidige setje dan ''snel genoeg'' of levert een setje met de samsung b-die veel prestaties op? Bijvoorbeeld de pricewatch: G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX
Alvast bedankt voor het advies. Bij vragen zal ik het topic natuurlijk aanvullen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat vooral gebruikt worden om te gamen (1080p 144hz scherm op dit moment). Ook encodeer ik veel videos met x264, vandaar ook mijn keuze voor een Ryzen systeem
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit te kijken naar een systeem zonder videokaart van maximaal 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja:
2x
pricewatch: Seagate Desktop HDD, 2TB
en
pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X
Ook is alle randapparatuur al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behuizing, moederbord, CPU, geheugen, ssd, voeding
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Ik vertel mezelf altijd dat ik dit ga doen maar het komt er echter nooit van. Deze keer ga ik er dus van uit dat ik het systeem niet zal overclocken. Ook las ik dat dit bij de R7 2700x niet echt nodig is.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten wat jullie van de volgende build vinden:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 315,88 | € 315,88 |
1 | MSI B450 Tomahawk | € 107,55 | € 107,55 |
1 | Fractal Design Define R6 Tempered Glass Black | € 116,- | € 116,- |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 148,50 | € 148,50 |
1 | Corsair RM650x (2018) | € 95,90 | € 95,90 |
1 | Crucial MX500 m.2 500GB | € 85,- | € 85,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 868,83 |
Hierbij had ik de volgende vragen:
-Is een 650 watt voeding overkill? Ik zit er aan te denken in de toekomst een 1080ti / 2080 toe te voegen als vervanging van de r9 290
-Is een b450 moederbord voldoende? Of ben ik beter af met bijvoorbeeld een pricewatch: Asus PRIME X470-PRO
wat zou hierbij precies het verschil in prestaties zijn? (als dat er überhaupt is) SLI en de beter audiochip hecht ik niet veel waarde aan.
-Ook lees ik dat ryzen veel profijt heeft van snel geheugen, is het huidige setje dan ''snel genoeg'' of levert een setje met de samsung b-die veel prestaties op? Bijvoorbeeld de pricewatch: G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX
Alvast bedankt voor het advies. Bij vragen zal ik het topic natuurlijk aanvullen!