Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

DD-WRT/OpenWRT router verbinden met camping netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Piet400
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23-06 19:48
Ik wil een TP-Link router zo instellen dat hij verbinding maakt met een camping netwerk. zodat alle apparatuur kan verbinden met de TP-Link router en wordt doorgestuurd naar het internet.

Als proef opstelling heb ik hem thuis geconfigureerd waarbij ik de wireless mode op Client heb staan en het SSID heb opgegeven waarmee hij moet verbinden en het wachtwoord.

Dit werkt uitstekend. zodra hij is opgestart komt het nieuwe SSID in de lucht, meld ik me daarop aan en heb ik een internet verbinding omdat hij netjes is aangemeld op mijn thuis (wifi) netwerk.

Op de camping wordt er met voucher codes gewerkt. Als ik verbinding maak met het wifi netwerk wordt er om een voucher code gevraagd. Ik krijg het niet voorelkaar dat mijn TP-Link router met DD-WRT dit verzoek doorzet zodat ik
er om een voucher code wordt gevraagd als ik met mijn TP-Link router verbind.

Wat zou ik kunnen doen om successvol mijn TP-Link router met het camping netwerk te verbinden zodat ik een voucher code in kan vullen en toegang krijg tot internet ?

Is het beter om andere software te draaien ? of moet ik andere instellingen gebruiken ? zo ja, welke ?

Alle reacties

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 11:28
Ik denk niet dat het de bedoeling van de camping is als je dit doet...

• Rolfie
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 07:34
Misschien even met de camping contact opnemen hoe je deze het beste kan configureren?

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Denk dat de automatische redirect niet goed werkt.... Als je de complete url (evt met ip ipv hostname) hebt kan je er waarschijnlijk gewoon bij

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, HP EliteDesk G4 705 :7

• Luchtbakker
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 10:08
Waarom niet gewoon in repeater mode zetten? Ben je van alles af.

• TommyboyNL
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
michelsoe12 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:18:
Waarom niet gewoon in repeater mode zetten? Ben je van alles af.
Omdat hij dan niet met 1 voucher meerdere devices tegelijk aan kan melden.

• laurens0619
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11:25
Kijk of je router dns rebind protection heeft en zet deze uit

CISSP! Drop your encryption keys!

• RadioAir
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 08:24
TommyboyNL schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:05:
[...]

Omdat hij dan niet met 1 voucher meerdere devices tegelijk aan kan melden.
Juist wel. Wat jij bedoelt is client bridge of repeater bridge in DD-WRT, daarbij werkt dat inderdaad niet. Helaas wordt de term repeater nogal eens verkeerd gebruikt ;-)

In repeater mode krijgt de TP-Link een IP van het camping netwerk. Het MAC-adres van de router wordt vrijgeschakeld met de voucher, waardoor alle apparaten die als client met de TP-link verbinden ook op internet kunnen.

Let wel op: Niet alle camping wifi netwerken gaan hier even goed mee om. Het is verstandig om het MAC-adres van een van de toestellen die aan de router hangt te klonen en ook om de router af en toe even een uurtje (als je weg bent bijvoorbeeld) uit te zetten. Op La Clusure bijvoorbeeld knalt ie je na 24 uur van het netwerk af als je verbonden blijft en is het MAC-adres geblokkeerd.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True