DV500 analoge capture

Pagina: 1
Acties:

• FMFREAK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05-2023
Ik heb een probleempje met en Miro DV500 kaart. Ik wil graag een analoog signaal via een tulp of S-Video gaan opnemen. Nu heb ik al gezocht hier op tweakers, maar kan mijn probleem nergens vinden. In de handleiding staat namelijk dat dat via DVTools->DV controller (ofzoiets) moet kunnen. Als ik dit echter opstart krijg ik een foutmelding dat de DV-camera niet goed geinstalleerd is. Dit zou best kunnen, aangezien ik die er helemaal niet aan heb hangen, ik heb een vcr :P
Nu moet je ook via Premiere kunnen capturen, maar daar krijg ik alleen maar een zwart scherm. Als ik dan op ESC druk gebeurt er eerst een hele tijd niks en dan krijg ik ook weer een foutmelding. Software opnieuw installeren helpt niet. Ik gebruik overigens Windows ME. Iemand een oplossing

Soms zit het mee, vaak zit het tegen

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:57
Precies, je moet via de Pinnacle Software kiezen voor "Pinnacle Systems DV500 Control". Je kunt dan de video input en output zelf kiezen. Je hebt deze waarschijnlijk op DV staan en dan geeft Premiere inderdaad bij het opstarten dat er geen DV (1394) device aanhangt.
Als je tevens de software correct geinstalleerd hebt moet je in Premiere de "Instant Video RT" box zien. Klik hierop met je rechtermuisknop en selecteer settings. Ook hier kun je dan weer de output selecteren.

Succes!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• FMFREAK
Dat kan, maar kun je daar niet alleen kiezen tussen S-Video en Composite. Ik heb het namelijk al met alle twee geprobeerd, maar het werkte niet....

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:57
Welke foutmelding krijg je precies? En welke aansluitingen gebruik je op de breakoutbox (je hebt namelijk de bovenste nodig). Als je met tulpstekkers wilt capturen heb je inderdaad de composite nodig.

Misschien dat je ook je "probleem" kan posten op het forum van Pinnacle zelf: http://webboard.pinnaclesys.com/read_forums.asp?WebboardID=4&SectionID=12

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

ik heb eigenlijk alleen problemen als er instellingen zoals fps niet goed staan. Wat is de foutmelding precies?

• FMFREAK
In Premiere krijg ik niet echt een foutmelding. Alleen het capture venster blijft zwart. En volgens mij captured hij ook niks.....
Volgens de handleiding zou het ook moeten kunnen via DVTools, maar daar krijg ik dus de foutmelding dat er geen DVapparaat is aangesloten en dat ik de connections moet controleren. Dus dat capturen via DVTools, kan ik denk ik wel vergeten. :?

Pagina: 1