Toon posts:

Probleem: Win 10 en Netgear NV+: No such interface supported

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-03 09:21

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een Netgear Readynas NV+ met dat erop die ik wil gebruiken. Op mijn oude Win 7 computer geen enkel probleem voorheen, maar nu ik hem aan de praat wil krijgen onder win 10 lukt het niet.
Ik krijg de melding: No such interface supported, als ik in netwerk de NAS/mappen wil openen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10, NAS FW: 4.1.16 ( nieuwste versie )
RAIDar

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb via RAIDar toegang tot de NAS en heb de nieuwste firmware er zonder problemen op gezet. Kan door de Admin pagina's van de NAS heen en alles werkt prima als voorheen.

Alleen als ik in de NAS wil om mappen te openen krijg ik de melding: No such interface supported En kan ik nergens in.
Ik heb vele fora afgesnuffeld en zie veel van deze problemen. Iemand had een oplossing gevonden voor zijn specifiek geval te weten:
In the case of Windows 10 Home, Local Security Policy does not exist; therefore make the change in the registry (use regedit).

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\control\LSA
Add:
LMCompatibilityLevel
Value Type: REG_DWORD – Number (32 bit, hexadecimal)
Valid Range 0-5
Default: 0, Set to 1 (Use NTLMv2 session security if negotiated)
Description: This parameter specifies the type of authentication to be used.
Nu kan ik wel in deze map komen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\control\LSA
Alleen daar stopt mijn kennis van Regedit. Ik weet niet hoe ik dit kan toepassen of moet doen om het te proberen ;(

Zijn er mensen die dit probleem kennen en hebben opgelost, of aan een simpele ziel kunnen uitleggen hoe ik dit werken zou kunnen krijgen, weet niet meer wat ik moet doen 8)7

Making an ass of myself since the 70's

Beste antwoord (via Shaggy op 20-10-2018 17:57)

• MAX3400
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is dit niet andersom; omdat Windows 10 SMB1 heeft uitgezet, werkt je authenticatie niet meer naar de NAS?

Zowel registry als SMB-aanpassingen zijn op machine-niveau dus als je niet 100% zeker weet wat wat doet, zou ik sneller aanraden om te bekijken of je NAS SMB2 of SMB3 kan praten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als je in die map bent dan klik je rechts en voeg je een DWORD toe, die geef je dan de naam LMCompatibilityLevel en dan dubbelklik je erop en dan zet je de waarde op 1.
En dan even opnieuw opstarten denk ik.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Is dit niet andersom; omdat Windows 10 SMB1 heeft uitgezet, werkt je authenticatie niet meer naar de NAS?

Zowel registry als SMB-aanpassingen zijn op machine-niveau dus als je niet 100% zeker weet wat wat doet, zou ik sneller aanraden om te bekijken of je NAS SMB2 of SMB3 kan praten.

• Shaggy
  • Laatst online: 25-03 09:21

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Ik ben daar naar op zoek gegaan en de SMB1 aangezet en nu werkt het wel :)

Snap niet wat het is of doet, maar het werkt iig weer.

Mijn dank is groot _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Making an ass of myself since the 70's

• MAX3400

MAX3400

shaggy8675 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:58:
Ik ben daar naar op zoek gegaan en de SMB1 aangezet en nu werkt het wel :)

Snap niet wat het is of doet, maar het werkt iig weer.
Mooi dat het weer werkt.

Ik zou je wel even adviseren om toch op zoek te gaan naar meet informatie omtrent SMB1; er is zomaar kans dat Microsoft het "binnen afzienbare tijd" weer automatisch uitzet op Windows of mogelijk zelfs in een volgende/grote kernel-update eruit haalt.

Onder andere https://support.microsoft...-and-smbv3-in-windows-and en https://blogs.technet.mic...16/09/16/stop-using-smb1/ geven meer info "waarom" .

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee