Toon posts:

nieuwe setup met bose acoustimass 10 met meer bass?

Pagina: 1
Acties:

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-04 22:00
Ik heb al 20 jaar een harman kardon avr4000 en acoustimass 10 set met dubbele speakers.

Wij hebben deze set voor gewone radio luisteren in de woonkamer en voornamelijk voor film kijken in gebruik.
Voor vooral dat laatste klinkt het goed.

Nu gaan we verhuizen en gezien de hk 4000 niet helemaal meer lekker is (ruist veel over de speakers), wil ik deze vervangen voor +- denon x2400h zodat streamen, bluetooth etc geintregeerd is.

Nu wil ik alleen meer bass bij de films.... en liefst bose set uitbreiden met 2e hands bose subwoover.
Dan ziet het er hetzelfde uit gezien je ze ziet staan.

Ik denk eraan om een 2e acoustimass 10 of 5 series bass modulle te kopen en deze extra aan te sluiten.
Dan heb ik dus 2x een subwoover.

Aansluiting is wel altijd apart bij bose.
Alle draden gaat naar subw en vanuit daar naar de speakers.
de subw haalt dus zijn bass uit een of meerdere bedradingen denk de frontspeakers en geeft zo zijn bass.

Kan ik dan een extra acoustimass 5 3 series neer zetten of 10 met alleen de sub op een van de front speakers?

Dus bijvoorbeeld speaker rechts voor gaat naar acoustimass 10 + rest van de speaker draden en speaker rechts gaat ook naar de acoustimass 5 modulle, of deze apart aansluiten op subwoover uitgang die de denon x2400h ook 2 stuks heeft?

Dit omdat de gebruiks aanwijzing van bose normaal niks aansluit op subwoofer uitgangen maar alles aftapt van de normale speaker draden.

[Voor 3% gewijzigd door r.marijnissen op 20-10-2018 16:47]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:14

SeatRider

Hips don't lie

Ik zou zelf een mooie losse subwoofer aansluiten, en de woofer van Bose niet meer gebruiken. De satellieten kun je desgewenst ook rechtstreeks op de receiver aansluiten, gewoon instellen dat het "kleine" speakers zijn.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• r.marijnissen
En behouden zoals het nu is maar gewoon een andere sub inpluggen op subwoover uitgamng als extra?

Dan heb je meer bass als slechts een vervangende sub toch.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Je delay's en volume verschillen kloppen dan niet meer onderling tussen de subwoofers, dat valt ook niet recht te trekken door de aparte constructie, en manier van aansluiten van de subwoofer van de Bose luidspreker set. Het beste kan je de Bose verkopen en bijvoorbeeld voor de Kef eitjes gaan, wanneer je bij satellietluidsprekers wilt blijven.

http://nl.kef.com/e305

[Voor 6% gewijzigd door Lip op 20-10-2018 22:26]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• r.marijnissen
k

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee