Scherm gaat zwart tijdens gamen, maar programma's gaan door

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1129245

Topicstarter
Hoi hoi,

Ik heb een redelijk nieuwe pc. Deze pc heb ik al een keer terug gestuurd voor reparatie, omdat er een defecte GPU in zat, maar nu lijkt het er op dat ik weer problemen heb met deze pc (niet dezelfde als voorheen). Tijdens het gamen gaat soms het scherm op zwart, ik hoor het geluid hakkelen en dan vervolgens gaan de programma's wel door, maar mijn display blijft zwart. Wat ook merkwaardig is, is dat de ventilatoren plotseling als een tierelier gaan draaien (Ik dacht eerst dat het misschien aan het oververhitten was, maar zouden dan de ventilatoren niet over tijd meer moeten gaan draaien, en niet plotseling uit het niets?)

Als dit gebeurt start ik meestal de pc gewoon op en lijkt er helemaal niets fout te zijn gegaan. De laatste aantal keer geven de logboeken echter een foutmelding weer.
De eerste zegt:
Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 1060 van bron Application Popup niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.

Als de gebeurtenis van een andere computer afkomstig is, moest de weergave-informatie bij de gebeurtenis zijn opgeslagen.

De volgende informatie is in de gebeurtenis opgenomen:

\??\C:\WINDOWS\SysWow64\drivers\SECDRV.SYS

De berichtbron is aanwezig, maar het bericht is niet gevonden in de berichttabel

De tweede foutmelding zegt:
De SecDrv-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Het laden van het stuurprogramma wordt geblokkeerd

Het ligt er ook niet aan welke spellen ik speel. Ik kan zeer intensieve spellen zoals Just Cause 3 op maximum Graphics settings spelen waarbij hij heel soms crasht. Of een veel simpeler spel zoals Portal op de laagste Graphics settings spelen en alsnog evenveel van deze crashes krijgen.

Ik heb het internet al wel afgezocht naar gevallen zoals de mijne, maar ik kom eigenlijk bijna niets tegen wat hetzelfde is als wat ik hier heb.

Als jullie nog vragen hebben naar welke hard- of software ik gebruik, vraag het dan even, want ik zou niet weten wat hier nou relevant bij zou zijn (Ik dacht eerst misschien mijn GPU (Nvidia GeForce GTX 1060 3GB), maar de foutmeldingen wijzen daar niet op).

De eerste foutmelding zegt dat ik misschien de SecDrv-service moet herinstalleren, maar ik wacht daar voor nu maar mee en wil graag eerst advies van mensen die hier meer van afweten dan ik.

Hartstikke bedankt voor het lezen en hopelijk weet één van jullie wat mij te doen staat als ik dit probleem op wil lossen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:56
Wat zijn de exacte specs van het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1129245

Topicstarter
Ik heb gewoon deze info gekopieerd uit mijn systeeminformatie aangezien tweakers moeilijk doet met plaatjes posten:

Naam van besturingssysteem Microsoft Windows 10 Home

Versie 10.0.17134 Build 17134

Andere beschrijving van besturingssysteem Niet beschikbaar

Leverancier van besturingssysteem Microsoft Corporation

Systeemnaam DESKTOP-6KDTHPE

Systeemfabrikant PEAQ

Systeemmodel PEAQ PDT P32S4-I5N3/C566

Systeemtype x64-based PC

Systeem-SKU ML-110000 10021970

Processor Intel(R) Core(TM) i5-7400 CPU @ 3.00GHz, 3000 MHz, 4 core('s), 4 logische processor(s)

BIOS-versie/datum American Megatrends Inc. 110EMPQX.203, 21-2-2017

SMBIOS-versie 3.0

Versie van ingesloten controller 255.255

BIOS-modus UEFI

Fabrikant BaseBoard PEAQ

Als je nog meer wilt weten, zeg het dan even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Welke voeding heb je?
Ik denk dat daar je probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:56
Anoniem: 1129245 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 15:24:
Deze pc heb ik al een keer terug gestuurd voor reparatie, omdat er een defecte GPU in zat,
Welke gpu, de Intel HD? Een andere zie ik niet terug in je lijst namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
@Uszka volgens de specsheet een 1060, pricewatch: Peaq PDT P32S4-I5N3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:29
Ik zou alle drivers (en Windows zelf) eens een update geven, of allicht even controleren of er een update beschikbaar is.

(http://nl.mypeaq.com/nl/service/ vermoedelijk)

[ Voor 5% gewijzigd door eric.1 op 21-10-2018 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
M!chel schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 12:10:
Welke voeding heb je?
Ik denk dat daar je probleem zit.
Nogmaals, kijk even naar wat voor voeding je hebt. Waarschijnlijk rommel.
Vervang die voor een goede voeding en je probleem is zeer waarschijnlijk verholpen.

Lees dit topic even door, zelfde verhaal (zwart beeld en fans die 100% gaan draaien): https://forums.evga.com/G...n-up-to-100-m2698115.aspx
Pagina: 1