Generieke zigbee power switch verbind niet met hue bridge

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmund_Freud
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-04 08:52

Sigmund_Freud

Ignorance is bliss

Topicstarter
Ik heb een Philips Hue set welke naar behoren werkt.

Als uitbreiding heb ik een generieke OnOff Zigbee switch gekocht welke is in een kleine verbindingsdoos wil bouwen voor de bestaande tuinverlichting.

Ik krijg de Zigbee power switch echter niet verbonden met de Hue bridge.

Het gaat om het onderstaande model:

https://www.ebay.com/itm/Zigbee-OnOff-Remote-Controller-Single-Channel-Smart-Switch-For-Alexa-SmartThings/273422032985

Deze is compatible met o.a.:
  • Samsung SmartThings
  • OSRAM Lightify
  • Alexa
Ik had dus goede hoop dat hett zou werken.

Ik kan deOnOff Zigbee switch wel in pair mode krijgen, ik zie het rode LED knipperen. Ik kan hem alleen niet via the Hue app koppelen.

Verschillende volgordes geprobeerd. Dus eerst app laten zoeken en dan Zigbee switch er in en andersom. Knop drukken op Hue biridge helpt ook niet.

Raak een beetje zonder ideeen nu.

Heeft iemand ervaring met deze OnOff switch van ebay?

Weet iemand een kosten gunstig alternatief welke wel werkt waar gewoon stroom kabels in en en uit kunnen om in te bouwen in een verbindingsdoos?

Hue forum ook geprobeerd maar kan daar niets posten omdat de catcha tool er daar al een tijdje uit ligt.

Thx

Ignorance is bliss

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:51

job

Hoe groot is de afstand tussen switch en de hub (of hue lamp)? Als de apparaten elkaar niet bereiken is toevoeging aan de hub niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmund_Freud

Sigmund_Freud

Ignorance is bliss

Topicstarter
job schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 15:28:
Hoe groot is de afstand tussen switch en de hub (of hue lamp)? Als de apparaten elkaar niet bereiken is toevoeging aan de hub niet mogelijk.
Ik heb net op een meter of 1.5 nog geprobeerd. Dat kan het eigenlijk niet zijn.

Net nog een Ikea lamp (tradfri) gekoppeld aan de bridge. Dit ging wel goed. Gebruik altijd dit filmpje: https://youtu.be/iC99TBP0Tz8

Puntje van zorg is natuurlijk ook dat zo'n generiek kastje niet als 'lamp' moet worden toegevoegd maar als 'accessoire'. Maar ja welke kies je dan; een hue tap switch, hue dimmer switch, een hue motion switch? Past eigenlijk allemaal niet.

Ignorance is bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Toch wel als lamp toevoegen. Volledig gedimt is uit, alles daarboven is aan.

edit: als switch toevoegen is onlogisch. Een switch koppel je na toevoegen aan een zigbee lamp. Aan welke lamp wil je die switch koppelen dan?? Of bekijk het zo.. ook een hue lamp heeft een (dimmer)switch in zich.

[ Voor 66% gewijzigd door job op 20-10-2018 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Ik vermoed dat het kastje wat je gekocht hebt alleen het Zigbee Home Automation (ZHA) protocol spreekt. De Hue Bridge ondersteunt alleen Zigbee Light Link (ZLL). Gaat dus niet werken verwacht ik.

Het is beiden Zigbee, maar net een ander 'dialect' zeg maar ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 20-10-2018 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sigmund_Freud

Sigmund_Freud

Ignorance is bliss

Topicstarter
foutje

[ Voor 96% gewijzigd door Sigmund_Freud op 20-10-2018 16:57 ]

Ignorance is bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmund_Freud

Sigmund_Freud

Ignorance is bliss

Topicstarter
job schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:06:
Toch wel als lamp toevoegen. Volledig gedimt is uit, alles daarboven is aan.

edit: als switch toevoegen is onlogisch. Een switch koppel je na toevoegen aan een zigbee lamp. Aan welke lamp wil je die switch koppelen dan?? Of bekijk het zo.. ook een hue lamp heeft een (dimmer)switch in zich.
Als lamp en accessoire geprobeerd... beide lukt niet.

Ignorance is bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmund_Freud

Sigmund_Freud

Ignorance is bliss

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:28:
Ik vermoed dat het kastje wat je gekocht hebt alleen het Zigbee Home Automation (ZHA) protocol spreekt. De Hue Bridge ondersteunt alleen Zigbee Light Link. Gaat dus niet werken verwacht ik.

Het is beiden Zigbee, maar net een ander 'dialect' zeg maar ;)
Hier zit zeker wat in. Echter volgens de website van de verkoper is deze switch compatibel met de Osram Smart systeem.

Osram lightify smart systeem schijnt dus wel te werken met Philips Hue als ik deze webiste mag geloven:
https://www.beaumotica.nl/tips/osram-lightify/osram-lightify-aan-uit-plug-aanmelden-op-de-philips-hue-bridge

Maar goed als Osram verschillende 'dialecten' gebruikt dan gaat deze vlieger niet op.

Ignorance is bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmund_Freud

Sigmund_Freud

Ignorance is bliss

Topicstarter
Misschien maar gewoon op zoek naar een compatible alternatief.

Ignorance is bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ik heb even zitten googlelen maar alle switches waar expliciet hue bij genoemd staat zijn zo'n 30 euro op amazon. Voor dat bedrag kan je ook een smart+ plug van osram kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmund_Freud

Sigmund_Freud

Ignorance is bliss

Topicstarter
job schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:15:
Ik heb even zitten googlelen maar alle switches waar expliciet hue bij genoemd staat zijn zo'n 30 euro op amazon. Voor dat bedrag kan je ook een smart+ plug van osram kopen.
Tja inderdaad dan misschien maar een OSRAM smart plug kopen zoals:

https://www.reichelt.nl/smart-plug-osr-5036239-p209058.html

En deze uit elkaar schroeven om de juiste form factor te krijgen..

Ignorance is bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Sigmund_Freud schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:01:
[...]

Hier zit zeker wat in. Echter volgens de website van de verkoper is deze switch compatibel met de Osram Smart systeem.

Osram lightify smart systeem schijnt dus wel te werken met Philips Hue als ik deze webiste mag geloven:
https://www.beaumotica.nl/tips/osram-lightify/osram-lightify-aan-uit-plug-aanmelden-op-de-philips-hue-bridge

Maar goed als Osram verschillende 'dialecten' gebruikt dan gaat deze vlieger niet op.
Osram ondersteunt zowel het Light Link als HA profile. De meeste generieke Zigbee apparatuur op de markt(zoals waarschijnlijk jouw switch) spreekt alleen HA.

[ Voor 3% gewijzigd door EddoH op 20-10-2018 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmund_Freud

Sigmund_Freud

Ignorance is bliss

Topicstarter
EddoH schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:42:
[...]

Osram ondersteunt zowel het Light Link als HA profile. De meeste generieke Zigbee apparatuur op de markt(zoals waarschijnlijk jouw switch) spreekt alleen HA.
Bedankt, nu snap ik het. Was op het verkeerde been gezet door de compatablity met Osram. Daarom verwacht verwacht dit deze ook zou werken.

Ignorance is bliss

Pagina: 1