Toon posts:

Domein in quarantaine terwijl contract nog loopt (Strato)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ariek
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik krijg net een telefoontje van een vriend
Die heeft een domein bij strato staan.

Nu loopt het contract op 23 oktober af. en het contract is 24-10 -2017 geactiveerd.
Gisteren krijgt hij in 1 keer een email dat het domein in quarantaine staat. dan praten we dus over de 19de

Dus een grote wtf aan zijn kant.
Weet iemand hoe dit kan en hoe dit opgelost kan worden. uit quarantaine halen kost 90 euro. niet goedkoop

zie ook (klik op link voor grotere versie)

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Je hebt het domein opgezegt? Of is er een verhuizing aangevraagt?

Heb je al contact gehad met de klantenservice van strato waarom dit is gebeurd?

[Voor 15% gewijzigd door HKLM_ op 20-10-2018 14:45]

๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€ -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- ๐Ÿš€

• Ariek
  • Niet online
HKLM_ schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:39:
Je hebt het domein opgezegt? Of is er een verhuizing aangevraagt?

Heb je al contact gehad met de klantenservice van strato waarom dit is gebeurd?
Ja dat klopt. Het domein staat als opgezegd. Maar dat is weken geleden gedaan. Het idee was om dit weekend de verhuizing in te zetten naar een andere hoster. Op nog een domein is dezelfde procedure toegepast en deze is nog beschikbaar. Dat maakt het zo raar.

ook geeft strato hier overduidelijk aan dat hij tot 23 oktober het recht heeft de beindiging te herroepen.
Herroeping zou een optie zijn, maar het domein is al quarantaine in.
Het is weekend en daarom geeft Strato gewoon niet thuis.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Zal wel een foutje zijn vanuit strato... dat ze in het weekend niet eens een servicedesk hebben zegt genoeg over deze toko.

๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿš€ -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- ๐Ÿš€

• nuc8
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-01-2019

nuc8

End the net!

Als ik het goed begrijp kun je een domein in quarantaine gewoon verhuizen naar een andere provider, mits de "registrant" dezelfde is. Dat lijkt me een goedkopere optie.

• Ariek
  • Niet online
nuc8 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 15:34:
Als ik het goed begrijp kun je een domein in quarantaine gewoon verhuizen naar een andere provider, mits de "registrant" dezelfde is. Dat lijkt me een goedkopere optie.
Nee dat kan niet. In quarantaine is in quarantaine. Maar dit lijkt bij strato er wel op

Maar er zijn wel meer rare dingen daar
Eppcodes worden binnen 1 dag verzonden. Man, dat kan makkelijk binnen een uurtje of sneller
Wijziging van gegevens domein. Gaat dus op papier. Ja echt op papier

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:12
Ariek schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:01:
[...]

Nee dat kan niet. In quarantaine is in quarantaine.
Een andere registrar kan hem prima uit quarantaine halen en verhuizen hoor. Zolang jij de houder van het domein maar bent.

https://www.sidn.nl/a/nl-...m-opheffen-ongedaan-maken

• Ariek
  • Niet online
eric.1 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:08:
[...]

Een andere registrar kan hem prima uit quarantaine halen en verhuizen hoor. Zolang jij de houder van het domein maar bent.

https://www.sidn.nl/a/nl-...m-opheffen-ongedaan-maken
Ja je hebt gelijk. Maar je kan hem niet in quarantaine verhuizen. Dat was het antwoord. Tuurlijk kan je hem eruit halen en dan verhuizen. Maar niet als die er nog inzit.

Ik snap wel dat de beantwoorder dat bedoeld, en het antwoord wordt gewaardeerd, maar ik wil voor de toekomst de vragenstellers ook voor zjn.
Niet dat over 2 weken iemand een vraag stelt. Volgens dit topic kan ik een domein in quarantaine verhuizen. Hoe doe ik dat. Als een domein in quarantaine staat kan die niet verhuist worden. Hij kan eruit worden gehaald en dan pas worden verhuist

[Voor 28% gewijzigd door Ariek op 20-10-2018 16:13]

• nuc8
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-01-2019

nuc8

End the net!

Op die SIDN pagina staat toch echt dat de nieuwe registrar de opheffing ongedaan kan maken. Effectief dus een verhuizing.

Never mind. Ik zie dat als ik probeer te verhuizen de nieuwe registrar ook gewoon een absurde 100 euro rekent.

[Voor 39% gewijzigd door nuc8 op 20-10-2018 16:28]

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 22:32

TFHfony

Professional Weirdo

Maandag als de wiedeweerga Strato bellen zodat ze de quarantine we weer afhalen.

Ik was recentelijk ook op zoek naar hosting en had ook bij Strato geรฏnformeerd, maar ik kon daar alleen hosten als ik ook mijn domeinen naar hen verhuisde, maar daar had ik geen zin in. Ik heb het beheer van mijn domeinen gewoon nog bij directnic zitten en mijn hosting elders.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-07-2022
Misschien een heel domme vraag, maar als ik een domein verhuis zeg ik 'em nooit eerst op. Ik vraag gewoon de transfercode op zonder opzegging. Misschien loop ik dan 1 of 2 euro mis omdat het domein in een maand op twee plaatsen geregistreerd is, maar ik geloof dat heel NL nu 5.95 EUR voor een nl domein betaalt, dus over die centen zou ik niet moeilijk doen.

En @nuc8 : Het SIDN rekent die hoge tarieven, die worden doorberekend door de registrars.

En je krijgt er dus nu een raar spelletje achteraan als de verhuizing niet heel vlot gaat. Want de verhuizing gaat dinsdag weer mis, omdat het domein dan terecht is opgeheven.... (En wederom in quarantaine gaat, maar dan terecht)

• Ariek
  • Niet online
TomsDiner schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 00:00:
Misschien een heel domme vraag, maar als ik een domein verhuis zeg ik 'em nooit eerst op. Ik vraag gewoon de transfercode op zonder opzegging. Misschien loop ik dan 1 of 2 euro mis omdat het domein in een maand op twee plaatsen geregistreerd is, maar ik geloof dat heel NL nu 5.95 EUR voor een nl domein betaalt, dus over die centen zou ik niet moeilijk doen.
Zeker geen domme vraag. Alleen het antwoord is vreemder. Je krijgt alleen na opzegging de epp code
Dus eerst een opzegging aanvragen en dan heb je de keuze de authorisatiecode toe te zenden

• Ariek
  • Niet online
Even een afsluitend bericht.
Na een snel contact (5 minuten) met strato hebben zij alles terugedraaid. Domein wordt op hun kosten uit quarantaine gehaald en alle bijkomende kosten (hosting,etc) worden dit jaar niet op mij verhaald.

Is wel netjes opgelost vind ik zelf

Daarnaast is het antwoord van SIDN ver ondermaats. Deze mensen moeten echt over hun eigen bestaansrecht gaan nadenken.

Jij hebt aangeven ten onrechte in Q te zijn gezet. Aangezien wij de reden niet weten (heb ik ze uitgelegd) moet je maar contact opnemen met strato. Oftewel kastje muur idee.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee