Toon posts:

Beginnend gamer advies videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou jongens, ik zie zo onderhand door de videokaartbomen het gamersbos niet meer:

Aangezien ik een Geforce te duur vind, heb ik gezocht naar goedkopere alternatieven:
Mijn configuratie is:
Abit bp6, 128 mb ram, dual celly400@552, viper 550
Games: Unreal, UTournament, Quake 2 en 3.

Ik weet niet waar ik tussen moet kiezen:
- STB Voodoo III 3000 AGP OEM
- Guillemot Cougar 32MB TNT2 M64
- ASUS V3800 TNT-2, 32Mb SGRAM
- Diamond Viper 770 32Mb AGP
- Creative Ultra Gamer retail 32Mb TNT2
- Diamond Stealth III S540 32 mb
- Diamond Viper II 32Mb

Voodoo of TNT, waarom geen ViperII of Stealth...?

Vooral naar de Viper II met Savage chipset ben ik zeer benieuwd, iemand hier ervaring mee in vergelijking met Voodoo en TNT ?

Heel graag advies.. want ik weet niet meer wat nou een goeie aankoop is en wat niet...
Bij voorbaat dank...

Verwijderd

Waarom probeer je niet toch om aan een 2ehandse GeForce SDR of mogelijk DDR te komen?

Dat is die kleine meerprijs wel waard.

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb zelf een hoop problemen met Voodoo 3 gehad, vind het persoonlijk geen aanrader.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik zou geen viper 2 nemen , want die heeft volgens mij nog steeds brakke drivers en is vrijwel niet sneller dan TNT2.

Verder heeft de stealth III aardig beeld maar is niet vooruit te branden (in combinatie met P3-500/128).

V3/TNT2 is kwestie van voorkeur denk ik. Als je voor de TNT2 gaat neem dan NOOIT een vanta of M64. Deze zijn namelijk vrijwel net zo snel als de TNT die je nu hebt.

Kortom: ga voor een V3-3k of TNT2/pro/ultra

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 00:32

Shuriken

Life is all about priorities

Ik zal even snel mijn ervaringen met onderstaande kaarten geven:

- STB Voodoo III 3000 AGP OEM
Opzich wel goede kaart. Alleen met een aantal spellen wat problemen. Kan niet in 32-bits kleuren 3D weergeven
- Guillemot Cougar 32MB TNT2 M64
Is een gecastreerde versie van de TNT2. Is qua snelheid te langzaam. Budget keuze...
- ASUS V3800 TNT-2, 32Mb SGRAM
- Diamond Viper 770 32Mb AGP
- Creative Ultra Gamer retail 32Mb TNT2
Deze doe ik allemaal in een. Al deze kaarten zijn gebaseerd op de TNT2. Daarvan is de Ultra Gamer het snelst, omdat ie op een hogere snelheid draait.
- Diamond Stealth III S540 32 mb
Een kaart gebaseerd op de S3 Savage4. Geeft problemen in combinatie met bepaalde hardware. Drivers zijn nog steeds niet je van het.
- Diamond Viper II 32Mb
De snelste van het stel. Als een concurrent van de Geforce een aardige kaart voor een redelijke prijs. Kaart is echter wel gebaseerd op een S3 Chipset. Ik weet zelf niet hoe goed de drivers voor deze kaart zijn. S3 heeft een niet zo super goede driver support.

Ik zou zelf twijfelen tussen de Creative Ultra en de Viper II. Bij de Creative Ultra weet je wat je hebt. Stabiele drivers met zeer weinig bugs. Viper II is misschien een iets grotere gok. Maar je hebt wel meer snelheid.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

okey, ik HEB dus de VIPER 2! (S3 savage 2000 chipset) ik heb hem gekocht omdat ik ook RAZEND benieuwd was naar S3 Metal in Unreal tournament!
en ehh, omdat ik hem voor 150,- gulden kon krijgen...hehe, maar dat is een ander verhaal. hehe..

MAAR:

zie in mijn eigen POSTING ( Viper II savage2000) wat mijn problemen zijn (en hoe ik ze al gisteravond opgelost hebt)

als je dat effe wilt lezen....

okey ik ben ook niet vanplan om die Viper 2 weg te doen (eigenwijs) ik geloof in diamond..en ik geloof ook dat er binnenkort hele goeie drivers uitkomen! (t&l!, s3) weeet niet...

de snelheid is bij mij redelijk hoor!..ik heb celly 500@566 128mb ram..128 wordt binnenkort 192...!! (yeah)

ik haal in UT:
1024X768 32BIT kleur
detail levels HIGH,
S3 Metal details, alles staat op TRUE
zo'n 30/40 FPS

(als er heeeel veel beweging is, door veel spelers tegelijk in beeld (online) wordt ie nog lager...maar dit verwijt ik aan me PROCESSOR en de SLECHTE drivers)

IN QUAKE III moet ie NOG BETER ZIJN! heb dat nog niet geprobeert...

overigens, de openGL ondersteuning zuigt behoorlijk, wel super mooi beeldkwaliteit (T&L) maar lage frames. en veel geswap tussendoor...(denk ook toch door celly proc.) (128kb L2 cache is weinig, wel on-die!)

• Chemist
Toch even kritiek; je L2 wordt niet gebruikt bij gamen. De 'lage' snelheden zijn puur en alleen een MHz kwestie.

Verwijderd

bullshit...heb je weleens gespeelt zonder je L2 cache aan? moe je eens doen voor de gein..

scheelt je zeker 10/15 fps...

oja, heb je op t.net gezien over die nieuwe cyrix processor? 667mhz?!!!! nou volgens benchmarks is dat ding echt wel prut in quake III normal (640*480 TNT2 ultra 30fps..)

• Chemist
En jij denkt dat die cyrix puur slecht scoort door het gebrek aan L2?
Volgens mij spelen er nog wel meer dingen een rol hoor (optimalisatie FPU, type pipline etc etc.)

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
ben ik met evert eens. scheelt dus ff echt wel die L2 cache aan/uit in spellen. scheelt 100-150 mhz. maarre die t&l das alleen om het sneller te laten gaan (CPU wordt minder belast) heeft niks te maken met beeldkwaliteit. maar die t&l engine is hardware en software motig nogal verneukt. bij viper2 heb je ook vaak last bij non-UT/q3 spellen. viper2 is niet erg veel sneller dan de tnt2 ultra.

Ik zou dus de tnt2 nemen. goeie drivers draait elk spel mee. die van creative is 325,- koopje dus

maar je kan ook wachten tot de geforcjes wat goedkoper zijn doe ik ook. ik heb nu ook een viper 550

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:02
Misschien is een Guillemot Prophet SE wel wat voor je, een GeForce met SDR geheugen, hij is wel langzamer als zijn grote SDR en DDR broers, maar ook een stuk goedkoper.
Ik heb zelf een TNT2 Ultra, zeer goeie kaart, alleen is er nu beter te koop.

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1