Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Mag een grondkabel onder de vlonder zonder te graven?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• heidinger
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22-11-2018
Ik ga een elektra kabel door mijn tuin aanleggen.
Deze moet ik 60cm diep leggen, maar het eerste deel vanaf het huis is onder een houten vlonder.
Moet ik daar ook graven? of mag ik de kabel zonder graven onder de vlonder door leggen?

Thanks!

Alle reacties

• REDSD
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 06-06 15:54
Ik zou persoonlijk niet weten waarom niet, maar ik zou hem wel in een leiding (PVC buis bijvoorbeeld) leggen.

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
Volgens mij geeft NEN aan dat kabels ook minder diep mogen, mits ze beschermd zijn mechanische beschadigingen. Met andere woorden, een juiste buis zou al voldoende moeten zijn?
'Kabels buiten gebouwen moeten op een sleufdiepte van ten minste 0,5 m zijn gelegd. Deze bepaling geldt niet indien aanvullende maatregelen tegen mechanische beschadiging zijn getroffen.'
522.8.10.2

[Voor 3% gewijzigd door Fly-guy op 20-10-2018 14:05]

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23:35

Nomad

a.k.a. Martijn

Het gaat er om dat jij niet met je schep er zo in kan steken per ongeluk. Maar een harde mantel of buis eromheen is voldoende om dat tegen te gaan. Wij hebben ook een harde PVC buis (40mm) van voor naar achterin de tuin om kabels achterin te krijgen naar het tuinhuis.

Zakelijke fotografie: portretten en marketing

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True