Toon posts:

Ik heb een gigabyte aorus gtx 1080 gaming box gekocht alleen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Niels19919
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 24-04-2019
mag weg

[Voor 96% gewijzigd door Niels19919 op 22-10-2018 19:19]

Beste antwoord (via Niels19919 op 22-10-2018 19:19)

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Niels,

lang verhaal kort: Retourneer die externe GPU en koop een interne, normale, PCI-Express GPU voor je desktop.

Vele malen goedkoper en universeel. Sneller, want minder connecties ertussen.

En nee, het is niet gek dat ze TB3 videokaarten maken "terwijl de meeste laptops het niet hebben".
Het is gemaakt voor de laptops die het WEL hebben.

Alle reacties

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:20
Waarom heb je niet eerst gekeken of je laptop een Thunderbolt 3 aansluiting had? Welke laptop heb je?

Het kan volgensmij alleen via ThunderBolt 3.

(Thunderbolt 3 is ook nodig om een snel genoegen communicatie te hebben met de GPU, zonder latancy/lag dus)

[Voor 47% gewijzigd door iCore op 20-10-2018 12:31]

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen dus ook niet.

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-03 16:57
https://www.gigabyte.com/Graphics-Card/GV-N1080IXEB-8GD#kf

als je daar iets naar beneden scrolled zie je dat thunderbolt 3.0 specifiek daarvoor gemaakt is qua snelheid

• Niels19919
iCore schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:27:
Waarom heb je niet eerst gekeken of je laptop een Thunderbolt 3 aansluiting had? Welke laptop heb je?

Het kan volgensmij alleen via ThunderBolt 3.

(Thunderbolt 3 is ook nodig om een snel genoegen communicatie te hebben met de GPU, zonder latancy/lag dus)
MSI GP72M 7REX-Leopard Pro december 2017

• Niels19919
Minaaj schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:51:
https://www.gigabyte.com/Graphics-Card/GV-N1080IXEB-8GD#kf

als je daar iets naar beneden scrolled zie je dat thunderbolt 3.0 specifiek daarvoor gemaakt is qua snelheid
hij ziet hem wel via c usb dat is wel raar toch?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Niels19919 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:58:
[...]

hij ziet hem wel via c usb dat is wel raar toch?
Nee, want USB-C is even snel als TB1 en "kan" op sommige apparaten dus ook zo werken. Herkenning van iets is eenvoudig en dat werkt dus.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Niels19919
MAX3400 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:06:
[...]

Nee, want USB-C is even snel als TB1 en "kan" op sommige apparaten dus ook zo werken. Herkenning van iets is eenvoudig en dat werkt dus.
maar ik kan hem niet installeren waarom gaat dat dan niet?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Via USB C kom je dus bandbreedte tekort en gaat het dus niet werken. Kun je dus beter de gaming box retourneren.
Niels19919 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:08:
maar ik kan hem niet installeren waarom gaat dat dan niet?
Omdat de laptop niet voldoet aan de eisen? Daarom een tip; controleer vooraf of het kan werken ja of nee, dan bespaar je jezelf een hoop tijd en geld.

[Voor 59% gewijzigd door CH4OS op 20-10-2018 13:12]

• Niels19919
CH4OS schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:09:
Via USB C kom je dus bandbreedte tekort en gaat het dus niet werken. Kun je dus beter de gamin box retourneren.
Thunderbolt 3 is 40Gbps usb c is 10Gbps waarom zou het dan niet werken?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Die som kan je zelf wel maken, hoop ik? En lees de eerste zin totdat je hem begrijpt, duidelijker kan ik het niet maken.

[Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 20-10-2018 13:13]

• MAX3400

MAX3400

Niels19919 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:12:
[...]

Thunderbolt 3 is 40Gbps usb c is 10Gbps waarom zou het dan niet werken?
Je gaat toch ook niet met je snorfiets de snelweg op? Of, andersom, met je Ferrari vol gas op het fietspad?

Het past niet, het kan niet, het werkt niet optimaal.

• Niels19919
MAX3400 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:19:
[...]

Je gaat toch ook niet met je snorfiets de snelweg op? Of, andersom, met je Ferrari vol gas op het fietspad?

Het past niet, het kan niet, het werkt niet optimaal.
dus ze maken thunderbolt 3 apparaten als ze weten dat veel laptop geen thunderbolt 3 hebben? beetje raar

• MAX3400

MAX3400

Niels19919 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:52:
[...]

dus ze maken thunderbolt 3 apparaten als ze weten dat veel laptop geen thunderbolt 3 hebben? beetje raar
Onzin. Er zijn zat machines die TB3 hebben en dat zijn zowel desktops als laptops.

Ik zou de schuld bij jezelf leggen; niet lezen wat jouw laptop heeft/kan en niet lezen wat je koopt. Kom je ook klagen als je een SAS disk koopt en alleen een M.2 interface in je laptop hebt? Of een gasfornuis koopt als je alleen inductie-pannen hebt?

/edit: 265 laptops met TB3 verkrijgbaar in PW

[Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 20-10-2018 14:57]

• Niels19919
MAX3400 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:55:
[...]

Onzin. Er zijn zat machines die TB3 hebben en dat zijn zowel desktops als laptops.

Ik zou de schuld bij jezelf leggen; niet lezen wat jouw laptop heeft/kan en niet lezen wat je koopt. Kom je ook klagen als je een SAS disk koopt en alleen een M.2 interface in je laptop hebt? Of een gasfornuis koopt als je alleen inductie-pannen hebt?

/edit: 265 laptops met TB3 verkrijgbaar in PW
ik heb ook een pc zou daar wel een Thunderbolt 3 interfacekaart/-adapter in kunnen?

• MAX3400

MAX3400

Niels19919 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:31:
[...]

ik heb ook een pc zou daar wel een Thunderbolt 3 interfacekaart/-adapter in kunnen?
Ja dat kan. En toen? Want op de site van Gigabyte staat: Laptop PC/Desktop PC with Thunderbolt™ 3 port and support external GPU

Niet elke TB3-kaart snapt direct dat er eeen externe GPU aan hangt. En waarom wil je een externe videokaart? Een interne (dus direct op je moederbord geprikt) heeft minder overhead qua protocollen en zal dus "sneller" zijn, als je dat al meetbaar kan maken.

• Niels19919
MAX3400 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:33:
[...]

Ja dat kan. En toen? Want op de site van Gigabyte staat: Laptop PC/Desktop PC with Thunderbolt™ 3 port and support external GPU

Niet elke TB3-kaart snapt direct dat er eeen externe GPU aan hangt. En waarom wil je een externe videokaart? Een interne (dus direct op je moederbord geprikt) heeft minder overhead qua protocollen en zal dus "sneller" zijn, als je dat al meetbaar kan maken.
zou dit werken https://www.megekko.nl/pr...-3-interfacekaart-adapter

• MAX3400

MAX3400

Waarom?

Ik heb een vermoeden dat je beter de externe GPU kan terugsturen en je geld terugvragen onder WKOA; en dan eens goed gaan nadenken en lezen wat een goede / betere oplossing is om een GPU ergens aan of in te zetten. Sorry, maar je vraagstelling laat gewoon direct zien dat je mijn vorige reply niet eens hebt gelezen of serieus onderzocht (of snapt).

• Niels19919
om ik een GPU heb in de pc en die niet genoeg is

• MAX3400

MAX3400

Niels19919 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:39:
om ik een GPU heb in de pc en die niet genoeg is
Zo werkt het niet op GoT. In Componenten Aankoopadvies en Videokaarten & Beeldschermen kan je duizenden topics vinden hoe anderen ook op zoek gaan naar een nieuwe GPU en daar voldoende info geven op basis van een volledige systeemlijst, metingen "waarom" de bestaande onderdelen niet "genoeg" zijn en zich hebben ingelezen in reviews, benchmarks en andere zaken die handig zijn om een nieuwe GPU te kopen.

Ik denk dat we er wel uit zijn dat die externe GPU geen goed idee is. Tenminste, ik vind dat. Vooralsnog zie ik geen duidelijke argumenten dat jij hebt uitgezocht dat het wel een goed idee is.

Ik wil zeker meedenken over een andere / betere GPU voor een machine maar je topic is nu erg warrig. Je koopt een "random device", dat past niet aan de laptop, snapt niet (direct) waarom, wil het "random device" nu aan een "random PC" hangen, snapt (niet direct) waarom dat ook niet gaat werken.

Wat hebben we nodig?
- budget
- complete systeemlijst
- expliciet naam, type en leeftijd van PSU
- metingen waarom jij denkt dat de huidige GPU niet genoeg is.

• Niels19919
MAX3400 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:46:
[...]

Zo werkt het niet op GoT. In Componenten Aankoopadvies en Videokaarten & Beeldschermen kan je duizenden topics vinden hoe anderen ook op zoek gaan naar een nieuwe GPU en daar voldoende info geven op basis van een volledige systeemlijst, metingen "waarom" de bestaande onderdelen niet "genoeg" zijn en zich hebben ingelezen in reviews, benchmarks en andere zaken die handig zijn om een nieuwe GPU te kopen.

Ik denk dat we er wel uit zijn dat die externe GPU geen goed idee is. Tenminste, ik vind dat. Vooralsnog zie ik geen duidelijke argumenten dat jij hebt uitgezocht dat het wel een goed idee is.

Ik wil zeker meedenken over een andere / betere GPU voor een machine maar je topic is nu erg warrig. Je koopt een "random device", dat past niet aan de laptop, snapt niet (direct) waarom, wil het "random device" nu aan een "random PC" hangen, snapt (niet direct) waarom dat ook niet gaat werken.

Wat hebben we nodig?
- budget
- complete systeemlijst
- expliciet naam, type en leeftijd van PSU
- metingen waarom jij denkt dat de huidige GPU niet genoeg is.

[Voor 14% gewijzigd door Niels19919 op 22-10-2018 19:18]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Waarom dan niet gewoon een 1080 kopen voor je PC? Ben je meteen klaar.
(aparte keuze van 1x 16GB ipv 2x 8GB)

[Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 22-10-2018 13:16]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• MAX3400

MAX3400

En metingen dan? Want zoals je nu je systeem post, kan het zowel je HDD zijn alsmede je single-channel geheugen waardoor "het niet meer voldoet".

En ondersteunt je moederbord externe GPU's over TB3?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Niels,

lang verhaal kort: Retourneer die externe GPU en koop een interne, normale, PCI-Express GPU voor je desktop.

Vele malen goedkoper en universeel. Sneller, want minder connecties ertussen.

En nee, het is niet gek dat ze TB3 videokaarten maken "terwijl de meeste laptops het niet hebben".
Het is gemaakt voor de laptops die het WEL hebben.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee