Mijn vraag
Waarom loopt mijn pc steeds vast en wat kan ik er aan doen?
Context:
Sinds een aantal maanden loopt mijn pc op willekeurige momenten vast, of krijg een blue screen met als melding "Memory_management" of "kernel data inpage error". Meestal kan ik in eerste instantie de windows taakbalk niet meer gebruiken en vervolgens bevriest alles. In het begin was het maar af en toe, tegenwoordig kan ik het wel tot 6 keer in een uur hebben.
Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD ryzen 5 1500X quad core processor
Asus Prime B350M-A moederbord
8,00GB RAM-geheugen (kingston)
64-bit systeem
120GB SSD schijf (hier staat windows 10 op geïnstalleerd)
500GB harde schijf
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd in de windowslogboeken te zoeken naar de foutmelding, maar ik zie eigenlijk alleen de meldingen van foutief afsluiten van de pc.
Ik heb geprobeerd via de eigenschappen van de C: de 'controleer nu' functie te gebruiken via het tabblad extra. Dit zorgt voor het onmiddelijk vast lopen van de pc.
Verder heb ik tal van standaard reparatie lijstjes geplukt van het internet, maar die mochten allemaal niet baten.
Eeuwige dank als iemand mij kan verlossen van onmogelijk irritant probleem.
Groetjes,
Anne
Waarom loopt mijn pc steeds vast en wat kan ik er aan doen?
Context:
Sinds een aantal maanden loopt mijn pc op willekeurige momenten vast, of krijg een blue screen met als melding "Memory_management" of "kernel data inpage error". Meestal kan ik in eerste instantie de windows taakbalk niet meer gebruiken en vervolgens bevriest alles. In het begin was het maar af en toe, tegenwoordig kan ik het wel tot 6 keer in een uur hebben.
Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD ryzen 5 1500X quad core processor
Asus Prime B350M-A moederbord
8,00GB RAM-geheugen (kingston)
64-bit systeem
120GB SSD schijf (hier staat windows 10 op geïnstalleerd)
500GB harde schijf
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd in de windowslogboeken te zoeken naar de foutmelding, maar ik zie eigenlijk alleen de meldingen van foutief afsluiten van de pc.
Ik heb geprobeerd via de eigenschappen van de C: de 'controleer nu' functie te gebruiken via het tabblad extra. Dit zorgt voor het onmiddelijk vast lopen van de pc.
Verder heb ik tal van standaard reparatie lijstjes geplukt van het internet, maar die mochten allemaal niet baten.
Eeuwige dank als iemand mij kan verlossen van onmogelijk irritant probleem.
Groetjes,
Anne