Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Annekiwi
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 20-10-2018
Mijn vraag
Waarom loopt mijn pc steeds vast en wat kan ik er aan doen?
Context:
Sinds een aantal maanden loopt mijn pc op willekeurige momenten vast, of krijg een blue screen met als melding "Memory_management" of "kernel data inpage error". Meestal kan ik in eerste instantie de windows taakbalk niet meer gebruiken en vervolgens bevriest alles. In het begin was het maar af en toe, tegenwoordig kan ik het wel tot 6 keer in een uur hebben.

Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD ryzen 5 1500X quad core processor
Asus Prime B350M-A moederbord
8,00GB RAM-geheugen (kingston)
64-bit systeem
120GB SSD schijf (hier staat windows 10 op geïnstalleerd)
500GB harde schijf

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd in de windowslogboeken te zoeken naar de foutmelding, maar ik zie eigenlijk alleen de meldingen van foutief afsluiten van de pc.

Ik heb geprobeerd via de eigenschappen van de C: de 'controleer nu' functie te gebruiken via het tabblad extra. Dit zorgt voor het onmiddelijk vast lopen van de pc.

Verder heb ik tal van standaard reparatie lijstjes geplukt van het internet, maar die mochten allemaal niet baten.

Eeuwige dank als iemand mij kan verlossen van onmogelijk irritant probleem.

Groetjes,
Anne

Alle reacties

• MrMonkE
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:40

MrMonkE

★☆Bananarama fan☆★

Soms is er gewoon iets stuk dat heel soms opspeelt en dat niet te repareren is.
Test je geheugen eens met MemTest64 of een soortgelijke tool.

"Identicon"? More like "Obfuscaton".

• Annekiwi
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 20-10-2018
Bedankt voor de snelle reactie. :)
De MemTest64 zegt in ieder geval dat er geen errors zijn met mijn memory. :)

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:05

MsG

Forumzwerver

Knap dat je dat in 20 minuten hebt kunnen vaststellen. Laat een losse USB of cd met memtest eens een nachtje draaien en kijk dan eens verder :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@Annekiwi welke voeding gebruik je ? (merk en type en hoe lang )
Wat heb je allemaal voor tooltjes in gebruik, al; met 1 module getest of heb je maar 1 RAM module ?

[Voor 43% gewijzigd door Hackus op 20-10-2018 12:07]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True