Toon posts:

Dell XPS 15 9570 maximaal 60hz met externe monitor?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mvbriemen
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 06-07-2021
Hallo allemaal,

Ik probeer mij Acer GD245HQ monitor met 120hz te koppelen aan mijn XPS 15 9570. Helaas lukt het mij niet om hem hoger dan 60hz te zetten. Het lijkt erop dat de monitor gekoppeld wordt aan de Intel UHD Graphics 630 in plaats van de Geforce GTX 1050ti die in de laptop zit. Daarom lukt het niet om in NVidia Control Panel de monitor op 120hz te zetten. En ook als ik het probeer aan te passen bij de beeldschermeigenschappen in Win10, kan ik ook maximaal 60hz selecteren. Ik gebruik alleen de externe monitor en de laptop monitor is uitgeschakeld (laptop dichtgeklapt en gekozen voor "alleen tweede scherm" bij Projecten)

Ik gebruik deze kabel: https://www.coolblue.nl/p...dapter-kabel-1-meter.html
DVi-D naar USB-C direct in het TB3 port van mijn laptop.

En dat is tegelijk mijn tweede probleem. Ik heb namelijk eigenlijk dat TB3 port nodig om alle apparaten die ik wil gebruiken aan te sluiten, nml mijn muis, toetsenbord, headset en ethernet kabel. De XPS heeft nml maar 2 "normale" USB porten. En als ik een eenvoudige USB hub gebruik flipt mn muis (Razer Deathadder Elite) in combinatie met mn andere apparaten en krijg ik continu disconnects.

Ik heb geprobeerd mijn monitor, ethernet, toetsenbord aan te sluiten met deze USB-C hub: (https://www.mediamarkt.nl...k-hdmi-grijs-1567851.html
Maar dat lukt al helemaal niet als ik mn monitor via dat USB-C port wil connecten. Het scherm wordt dan niet herkend.

What to dooo??

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Dell XPS 15 9570
Acer GD245HQ (120hz) monitor

Alle reacties

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:25
Ik gebruik deze kabel: https://www.coolblue.nl/p...dapter-kabel-1-meter.html
DVi-D naar USB-C direct in het TB3 port van mijn laptop.
Je bent nu een single lane DVI-adapter aan het gebruiken. Je monitor heeft een dual-lane nodig om meer dan 60hz te kunnen. Daar kun je niet een passieve adapter voor gebruiken, maar heb je een actieve nodig, die van Displayport (over USB-C) naar Dual lane DVI gaat.

DVI is gewoon legacy, veel te lang gebruikt door monitorfabrikanten. Er was al lang Displayport, maar dat was iets duurder.

Aangezien Thunderbolt aan de andere kant van het spectrum zit qua techniek, is denk ik de enige manier een Thunderbolt naar Displayport-kabel en daar een actieve Displayport naar DVI-dual lane op aansluiten.
Ik heb geprobeerd mijn monitor, ethernet, toetsenbord aan te sluiten met deze USB-C hub: (https://www.mediamarkt.nl...k-hdmi-grijs-1567851.html
Maar dat lukt al helemaal niet als ik mn monitor via dat USB-C port wil connecten. Het scherm wordt dan niet herkend.
Je hebt een USB-C-poort die ook allerlei andere signalen kan uitsturen, zoals DVI en Displapyport. Maar als je die aan een gewone USB-C hub hangt, dan krijg je gewoon usb-signaal.

Je hebt dus een Thunderbolt dock nodig die vele malen duurder is dan jouw hubje.

• mvbriemen
Dank je!
Je bent nu een single lane DVI-adapter aan het gebruiken. Je monitor heeft een dual-lane nodig om meer dan 60hz te kunnen. Daar kun je niet een passieve adapter voor gebruiken, maar heb je een actieve nodig, die van Displayport (over USB-C) naar Dual lane DVI gaat.
Ok, dus ik heb een andere kabel nodig. Ik had al zoiets gelezen, maar kwam er niet achter of die Coolblue kabel dual-lane is. Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met een actieve adapter. Moet de koppeling tussen mij monitor en laptop altijd gepowered zijn? Of lukt het met een dual-lane DVI-D (van monitor) naar USB-C (in TB3 port van laptop) kabel? Zoiets als dit: https://www.allekabels.nl...0fWQXHEAQYAiABEgJBtvD_BwE
Je hebt een USB-C-poort die ook allerlei andere signalen kan uitsturen, zoals DVI en Displapyport. Maar als je die aan een gewone USB-C hub hangt, dan krijg je gewoon usb-signaal.

Je hebt dus een Thunderbolt dock nodig die vele malen duurder is dan jouw hubje.
Wat betreft een thunderbolt hub. Daar was ik ook al bang voor. Maar ik heb gelezen dat de TB16 dock van dell ook maar max 60hz is. Wat zou een goede dock zijn? En dan nog.. die is dan wel aangesloten via het TB3-port op de Intel 630 kaart. Niet direct op de 1050ti. Levert dat niet alsnog problemen op?

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-05 23:25
mvbriemen schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:08:
Dank je!

[...]

Ok, dus ik heb een andere kabel nodig. Ik had al zoiets gelezen, maar kwam er niet achter of die Coolblue kabel dual-lane is. Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met een actieve adapter. Moet de koppeling tussen mij monitor en laptop altijd gepowered zijn? Of lukt het met een dual-lane DVI-D (van monitor) naar USB-C (in TB3 port van laptop) kabel? Zoiets als dit: https://www.allekabels.nl...0fWQXHEAQYAiABEgJBtvD_BwE

[...]

Wat betreft een thunderbolt hub. Daar was ik ook al bang voor. Maar ik heb gelezen dat de TB16 dock van dell ook maar max 60hz is. Wat zou een goede dock zijn? En dan nog.. die is dan wel aangesloten via het TB3-port op de Intel 630 kaart. Niet direct op de 1050ti. Levert dat niet alsnog problemen op?
De 1050ti kan alleen gebruikt worden om te renderen, hij is niet aangesloten op een specifieke poort. Display zal dus naar mijn inzien altijd via de intel graphics of een dock gaan.

B550 | R5 3600 | RX6800XT | Formd T1

• mvbriemen
aminam schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:24:
[...]

De 1050ti kan alleen gebruikt worden om te renderen, hij is niet aangesloten op een specifieke poort. Display zal dus naar mijn inzien altijd via de intel graphics of een dock gaan.
Bedoel je daarmee dat je ook denkt dat er een 60hz cap op zit? En wat bedoel je via een dock? Want die dock zit dan alsnog OOK op de Intel kaart aangesloten. Of zie je een andere optie?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:25
mvbriemen schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:08:
Dank je!

[...]

[...]

Qua specs ziet die kabel er goed uit, maar het is iets dat nog nauwelijks getest is, dus of het werkt?

Er wordt bij de TB16 over 60 hz gesproken omdat dat de standaard is. Er komt ook gewoon Displayport-signaal uit. Als je minimaal Display port 1.2 hebt (wat de dock dus heeft), dan heb je 4k@60 hz, de bandbreedte is dan ook voldoende voor 1440p@144.

De 1050Ti stuurt zijn signaal naar de frame-buffer van de Intel. Hierdoor kun je gebruik maken van Optimus en werkt hij alleen als dat performance-technisch handig is. Hij heeft zelf geen eigen poorten.

Het is mogelijk om de data van de Ti over Thunderbolt te laten sturen, maar of dat in dit geval ook zo werkt?

De pest aan Thunderbolt en USB-C is dat er heel veel kan, maar dat de mogelijkheden bijna allemaal optioneel zijn. Aangezien dit vaak niet gedocumenteerd staat is het heel lastig te kijken wat de mogelijkheden nu echt zijn.

Ik zou met de huidige kabel kijken of dat bij gamen het signaal van je Ti is en als dat zo is, de andere kabel bestellen om te kijken of je het nu ook op 144hz kunt krijgen.

Het is allemaal nogal "onbekend terrein".
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee