Vraag

• grindal81
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-04 19:59
Ik ben op zoek naar een ups om korte onderbrekingen op te vangen.
Het is niet de bedoeling om bv nog een uur verder te werken op de toestellen.
Auto shut-down is dus wel een minimum.

Ik heb momenteel een opstelling van volgende componenten die ik wens te beveiligen door de UPS.
-iMac 27" (2016)
- NAS Synology DS415play
- Externe USB HD aangesloten op de iMac en afzonderlijk nog een netvoeding 230V
- eventueel mag ook het netwerk switch mee aangesloten worden (netgear 8P switch)

Doel is dat de nas aangestuurd wordt door de ups om zichzelf bv na 10min uit te schakelen.
Op zijn beurt moet dan de nas ook de iMac automatisch uitschakelen.

Budget +/- 100€
Voorkeur Merk APC / Schneider

welk type / model raden jullie aan?

Alle reacties

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:12
Misschien een paar punten die handig zijn;
Weet je het verbruik van de apparaten?
Heb je gekeken naar het mechanisme wat de UPS ondersteund om een extern apparaat aan te sturen om af te sluiten
Heb je gekeken naar de aansluitingen op de UPS? Een normale stekker of anders?

De eerste vraag zou een indicatie moeten zijn hoe zwaar de UPS moet zijn om 10 minuten te kunnen draaien zonder voortijdig zonder stroom te zitten
De tweede is dat er vaak maar 1 USB uitgang op de UPS zit en je dus met het dilemma zit hoe de andere apparaten het signaal krijgen (gebruik je een USB splitter of ga je via software een netwerk call sturen)
Afhankelijk welk model heeft niet ieder model een normale stekker (shuko) aansluiting maar eerder een verleng aansluiting.
Bovenstaande heeft dus impact op de kosten die je wilt/gaat maken en helpen je te zoeken naar een betere range producten.

• grindal81
vermogen zal rond de 300W liggen
(iMac full power = 230W / nas 40w / switch 20w)
voorkeur is shuko stopcontact, maar mag ook C13 / C14 stekkers zijn, hier zijn wel oplossingen voor te vinden...

wat ik al gevonden heb ik dat de APC ups geconnecteerd kan worden via USB naar de nas.
De nas zal dan als "server" dienen om bv de iMac proper af te schakelen via het netwerk.

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:12
Puur alleen op basis van je aangegeven vermogen is geen die voldoet in dit lijstje:
https://www.alternate.nl/...er_-1=10000#listingResult

• grindal81
tis een APC geworden van 950VA... zal wel volstaan ...

BX950U_FR

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 15:28

PcDealer

HP ftw \o/

grindal81 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 21:30:
tis een APC geworden van 950VA... zal wel volstaan ...

BX950U_FR
Dan zou je de -GR moeten hebben. Volstaat het?

Ik ben in de markt voor een pricewatch: APC Back-UPS BX700U-GR dus met Schuko en usb om mijn Synology nas netjes af te sluiten omdat de magnetron regelmatig de alamat laat klappen. Modem, firewall en ap komen er ook aan.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• grindal81
volstaat zeker!, heb dus wel het FR model (belgie) gekozen... dus met pen-aarde

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 15:28

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb hem uiteindelijk gekocht en op de pricewatch: Synology DiskStation DS216se aangesloten. Werd meteen herkend.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee