Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Surround-geluid aanduiding in televisie van Sony (55XE9005)

Pagina: 1
Acties:

• Meister Sachs
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 14-06 08:20
Hoi allemaal,

Wellicht weten jullie een oplossing voor het volgende 'probleem'. Ik heb een 4k-tv van Sony, 55XE9005 met daarop aangesloten een xbox one x. De HDMI-kabel van de xbox loopt naar de HDMI-port 3 (tevens een ARC port). De xbox heb ik daarnaast met een optical cable aangesloten op de optical audio-poort van een Sony-receiver (STR-DH550). De reden waarom ik dit gedaan heb, i.p.v. een rechtstreekse aansluiting middels ARC-poorten, omdat ik begrepen had dat mijn receiver niet voldoende 4k-signalen ondersteunt (geen 4k 60Hz enz.). Afijn, in de xbox zelf heb ik in audio output Optical audio uiteraard op Bitstream out staan en Bitstream format op Dolby Digital (meer dan dat ondersteunt optical audio immers niet).

Zodra ik een spel opstart, laat de televisie altijd kort in de linkerbovenhoek zien wat de resolutie is en wat het audiotype is. Bovendien moet de tv op zo'n moment ook de HDR activeren. Eerder liet de tv altijd het volgende zien voor een paar tellen: HDMI 3 / ARC met daaronder Dolby Digital 3840x2160p. Nu echter staat er Stereo 3840x2160. Ik weet ook niet wat er veranderd zou zijn in mijn setup dat dit mogelijk zou kunnen veroorzaken. Het gekke is dat als ik ingame ben of in het menu van een game er gewoon sprake is van surround sound.De receiver geeft ook netjes Dolby Digital aan, met aanduiding CH 3 / 2.1. De televisie zelf heb ik ook zo ingesteld dat de home cinema-set gebruikt moet worden en niet de TV-speakers. Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True