Toon posts:

CPU vraag mbt compleet systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pc_Gametime
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-10-2018
Mijn complete systeem begint redelijk vorm te krijgen. Het zal o.a. een RTX 2080(ti) bevatten wat de prijs opschroeft. Mijn grootste vraagpunten blijven alleen de CPU. Ik kijk ondertussen naar de onderstaande opties. Het systeem zal met name voor games gebruikt gaan worden, en daarnaast wat kantoorwerk op zijn tijd maar dit is vooral word, excel, powerpoint en Oxygen XML editor gedoe; niet bepaald zwaar dus. Ik heb het geld voor alle systemen overigens, al is het een beetje spelen met de moederborden en snelheden geheugen.

AMD Ryzen 7 2700X - Goed all round voor een leuke prijs
Intel i5 8600K - Erg goed voor games (minimaal beter dan Ryzen), all round iets minder

Intel i5-9600K - Beetje de middenmoot m.b.t. "oudere" CPUs en de nieuwste op de markt. Goede, voor zover bekende, benchmarks voor games.
Intel i7-9700K - Duurste optie, voor zover ik kan zien goed in alle benchmarks; beter dan Ryzen in games. Op het hele systeem gezien is het prijsverschil met bijv. een Ryzen een 5-10% max. Dus prijs maakt uit, maar niet dermate veel in vergelijking.

Eén groot nadeel van de 9th Gen imo is wel dat er nog geen reviews zijn van de moederborden dus hier is het moeilijk een goede prijs/prestatie combi te vinden op dit moment.

Welke van de 4 raden jullie aan?

[Voor 4% gewijzigd door Pc_Gametime op 20-10-2018 09:36]

Alle reacties

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Je hebt de standaard vragen verwijderd. Als je daar antwoord op geeft is het makkelijker om een reactie te geven.
Mede ook, ga je overclocken. Want dat scheelt wellicht in de keuze qua moederborden.

• Pc_Gametime
Arunia schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 09:38:
Je hebt de standaard vragen verwijderd. Als je daar antwoord op geeft is het makkelijker om een reactie te geven.
Mede ook, ga je overclocken. Want dat scheelt wellicht in de keuze qua moederborden.
Dit ben ik niet direct van plan, maar de optie openhouden is voor mij wel een pré.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Volgens mij zijn zowel de i7 als i5 8xxx en 9xxx allemaal 6 core. Ben bij de echt high end er een beetje uit.
Zou zelf voor een hoofdzakelijk game systeem en als je het geld hebt gaan voor een i7 (geen gegronde reden overigens. Ikzelf heb een i7 3770k en zou waarschijnlijk af kunnen met een i5, maar als het kan, why not.
Echter zou ik op dit moment waarschijnlijk als het veel verschilt gaan voor de 8xxx variant. Als het weinig scheelt voor de 9xxx.
Voor gamen zal er weinig echt verschil zitten tussen de i5 en i7.

Als ik zo even snel gekeken heb, is de i5 9600k of de 8600k beste bang voor je buck. Beide hexa core en scheelt hooguit 300Mhz met elkaar.
De 9700k i7 is een octa core, maar echt gebruik wordt er niet van gemaakt in games. Daarnaast is die bijna 200 euro duurder dan de i5 9600k. Ik zou dat het niet waard vinden.

[Voor 23% gewijzigd door Arunia op 20-10-2018 10:21]

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Op welke resolutie ga je gamen?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:59
Nog veel belangrijker dan de resolutie, hoeveel Hz en fps?
Intel is op het moment zo belachelijk duur dat ze sowieso geen optie zijn imo.
Voor 60 Hz zou ik persoonlijk een 2600 (X) nemen en die eventueel vervangen wanneer de volgende generatie er is.
De 2700X is natuurlijk ook een optie als je liever niet over een tijdje upgradet.

Indien je toch Intel wilt, geen i5 nemen, die zijn eigenlijk al achterhaald met slechts 6 threads.
Oude i7 met 6c/12t of nieuwe i7-i9 met 8 cores lijkt me dan beter, maar nogmaals, belachelijk overpriced.

https://tweakers.net/pric...;1236455;1166767;1166761/

• Pc_Gametime
mstx schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 10:27:
Op welke resolutie ga je gamen?
Het plan is 1440p en dan met een monitor die 144Hz aankan. Bij voorkeur dus ook een zo hoog mogelijke fps natuurlijk.

Als ik naar de bovenstaande link kijk lijken de 8th gen toch wat boeiender qua price-performance op dit moment, of zie ik dit verkeerd?.

[Voor 33% gewijzigd door Pc_Gametime op 20-10-2018 12:42]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Pc_Gametime maak eff een wenslijst met wat je wilt en geef je eisen aan wat je ermee wilt in TS. Nu wordt het een onoverzichtelijk **otje. Leden gaan vragen dit en dat, terwijl je dat ook in TS kunt vermelden.
Ryzen7 2700X kost momenteel €330,- tov Intel wat je zelf hebt gevonden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:43
Welke games gaan ermee gespeeld worden???

Een Intel is op dit moment erg duur,plus de vraag,wanneer zijn ze leverbaar,want dat is compleet onduidelijk omdat Intel niet kan leveren op die moment.

Je kan jezelf namelijk enorm veel geld besparen om een 1080ti in combinatie met bv een 2700x te nemen.
Een 2080ti is leuk,maar prijs/prestatie verhouding is natuurlijk compleet zoek, ook een 2080 is te duur,een heel stuk duurder als een 1080ti maar niet veel beter.

Je hebt dan zo veel geld over om over een jaar of zo een andere kaart te kopen die nog weer veel sneller is en hopelijk vooral ook goedkoper :)

En een 1080ti is echt geen langzame kaart :)

[Voor 98% gewijzigd door freaky35 op 20-10-2018 13:10]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:59
Pc_Gametime schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:38:
[...]

Het plan is 1440p en dan met een monitor die 144Hz aankan. Bij voorkeur dus ook een zo hoog mogelijke fps natuurlijk.

Als ik naar de bovenstaande link kijk lijken de 8th gen toch wat boeiender qua price-performance op dit moment, of zie ik dit verkeerd?.
Voor 144Hz zijn de huidige Intels inderdaad wat beter, je betaalt er alleen 150 euro teveel meer voor.
Als geld niet het grootste probleem is zou ik persoonlijk voor een i7-8700k/8086k gaan.
Die laatste is in 95% van de tests zelfs sneller dan de 9700k (los van een eventuele overklok).

Wellicht dat de prijzen van de 9 serie wat lager uitvallen wanneer ze daadwerkelijk beschikbaar zijn, maar ik denk dat het zal tegenvallen.

• Gustinos
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17-05 09:11
Om eerlijk te zijn zou ik toch een 2700x halen. Het prijsverschil met bijv een 9900k is zoveel dat tenzij je een loterij hebt gewonnen, ik geen reden zie om per se intel te nemen. Overigens zouden beide cpu's goed genoeg moeten zijn voor een rtx 2080(ti)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee