Mijn complete systeem begint redelijk vorm te krijgen. Het zal o.a. een RTX 2080(ti) bevatten wat de prijs opschroeft. Mijn grootste vraagpunten blijven alleen de CPU. Ik kijk ondertussen naar de onderstaande opties. Het systeem zal met name voor games gebruikt gaan worden, en daarnaast wat kantoorwerk op zijn tijd maar dit is vooral word, excel, powerpoint en Oxygen XML editor gedoe; niet bepaald zwaar dus. Ik heb het geld voor alle systemen overigens, al is het een beetje spelen met de moederborden en snelheden geheugen.
AMD Ryzen 7 2700X - Goed all round voor een leuke prijs
Intel i5 8600K - Erg goed voor games (minimaal beter dan Ryzen), all round iets minder
Intel i5-9600K - Beetje de middenmoot m.b.t. "oudere" CPUs en de nieuwste op de markt. Goede, voor zover bekende, benchmarks voor games.
Intel i7-9700K - Duurste optie, voor zover ik kan zien goed in alle benchmarks; beter dan Ryzen in games. Op het hele systeem gezien is het prijsverschil met bijv. een Ryzen een 5-10% max. Dus prijs maakt uit, maar niet dermate veel in vergelijking.
Eén groot nadeel van de 9th Gen imo is wel dat er nog geen reviews zijn van de moederborden dus hier is het moeilijk een goede prijs/prestatie combi te vinden op dit moment.
Welke van de 4 raden jullie aan?
AMD Ryzen 7 2700X - Goed all round voor een leuke prijs
Intel i5 8600K - Erg goed voor games (minimaal beter dan Ryzen), all round iets minder
Intel i5-9600K - Beetje de middenmoot m.b.t. "oudere" CPUs en de nieuwste op de markt. Goede, voor zover bekende, benchmarks voor games.
Intel i7-9700K - Duurste optie, voor zover ik kan zien goed in alle benchmarks; beter dan Ryzen in games. Op het hele systeem gezien is het prijsverschil met bijv. een Ryzen een 5-10% max. Dus prijs maakt uit, maar niet dermate veel in vergelijking.
Eén groot nadeel van de 9th Gen imo is wel dat er nog geen reviews zijn van de moederborden dus hier is het moeilijk een goede prijs/prestatie combi te vinden op dit moment.
Welke van de 4 raden jullie aan?
[Voor 4% gewijzigd door Pc_Gametime op 20-10-2018 09:36]