Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Project Cars 2 VR vs Assetto Corsa VR

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bloedvat
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 17:27
Sinds kort ben ik in het bezit van een krachtige (i7-8700 icm een 1080ti) pc en een Oculus Rift. Ik gebruik het tot nu toe uitsluitend voor DCS: F/A-18C in vr.

T.z.t.. wil ik ook eens een race "sim" gaan oppakken met een, nog op de kop te tikken, 2e hands g27.
Ik twijfel echter nog erg tussen Project Cars 2 en Assetto Corsa. PC2 heeft net wat interessantere tracks imo, maar AC heeft weer een wat ruimer wagenpark (complete edition, of hoe die dan ook heet). Prijs van die twee is ongeveer gelijk. Welke zouden jullie mij aanraden? Vooral kijkend naar vr beleving/beeldkwaliteit/performance.

Edit: oh ja, en welke van de twee heeft betere AI? (Aangezien ik hoogstwaarschijnlijk alleen offline ga racen)

(iRacing had ik overigens laten afvallen omdat ik de wagens wat minder interessant vind)

[Voor 7% gewijzigd door Bloedvat op 20-10-2018 08:34. Reden: Nog een vraagje vergeten]

Alle reacties

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 16:43
AC heeft duidelijk de betere AI, want dat is één van de zwakste punten van PC2. iRacing valt sowieso voor je af, omdat deze geen racing tegen AI heeft. AC heeft verder ook veel betere physics dan PC2 en ondersteunt ook mods, waarmee je nog een flink aantal auto’s en tracks kunt toevoegen (gratis of paid).
Qua VR ondersteuning/beleving zijn ze vergelijkbaar, maar hier heeft PC2 dan misschien net dat streepje voor, omdat deze ook dynamisch weer en dag/nacht transities ondersteunt en in de regen rijden in VR geeft misschien net wat extra dimensie.

Maar je hebt ook nog een paar andere alternatieven. rFactor 2 bijvoorbeeld, van het Nederlandse Studio 397. Deze heeft ook een flink aantal auto’s en tracks (standaard wel minder dan PC2 of AC), maar ondersteunt ook mods (gratis en paid). Verder heeft deze game wel dynamisch weer en dag/nacht transities. En persoonlijk vind ik... de beste physics. Alleen de UI komt nogal verouderd en rommelig over, maar die wordt binnen nu en enkele maanden vervangen door een nieuwe UI. Verder kun je sinds kort ook een demo versie van dit spel downloaden, dus kun je het spel ook even uitproberen.

Nog een alternatief is Raceroom Racing Experience. Die kun je ook gratis uitproberen met een aantal auto’s en één track.

Op dit moment is er ook een Early Access van Assetto Corsa Competizione (ACC). Deze game beperkt zich echter wel tot de auto’s (GT3’s) en tracks van het Blancpain GT kampioenschap. Deze game gaat ook dynamisch weer en dag/nacht transities ondersteunen. In de versie die ze net gereleased hebben zit nu ook VR ondersteuning, maar die is nog verre van optimaal. Maar ja, dit spel is dan ook nog volop in ontwikkeling.

• Bloedvat
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 17:27
Bedankt PatrickC voor de uitgebreide reactie.

Als ik je verhaal zo lees, dan denk ik dat AC de betere keuze gaat zijn voor mij. Vooral de ai vind ik net wat belangrijker dan een mooi regen effect (wat zeker ook gaaf is in vr).

ACC lijkt me wat eentonig aangezien ik ook wel graag in klassiekers rij zoals de 330p4, F40, GT40. Daarnaast zijn open cockpit wagens fantastisch in vr en die ontbreken natuurlijk in ACC.

V.w.b. rFactor: ja die bedoelde ik ook i.p.v. iRacing... ik had me vergist 8)7

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 16:43
rFactor 2 heeft anders ook een flink aantal klassiekers, met name als het om formule auto’s (open wheel) gaat. Recentelijk heeft Studio 397 nog de Brabham BT44B, March 761 en 3 McLarens (MP23, MP4/8 en MP4/13) uitgebracht, allemaal gratis. En qua tracks nog een up-to-date versie van Zandvoort.

Wat betreft AC kan ik je de mods van RSS (Race Sim Studios) wel aanbevelen. Dit zijn echter wel paid mods.

[Voor 15% gewijzigd door PatrickC op 20-10-2018 10:38]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True