Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Splitsingsakte van het registergoed

Pagina: 1
Acties:

• Mirjam1980
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 19-10-2018
Hoi,

Ik heb mijn huis verkocht onder voorbehoud. Nu vraagt de notaris om een kopie van de splitsingakte van het registergoed.Wie weet waar ik die kan vinden? Ik moet ook een kopie van het eigendomsbewijs inleveren,is dat niet hetzelfde.Bedoel staat dat er niet in.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 22:38
Ik zou beginnen met die vragen te stellen aan de notaris.

The devil is in the details.

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21-02-2020
Wat is een spitsingakte?

Leuk, daar hebben we nou topicreports voor.

[Voor 53% gewijzigd door Señor Sjon op 20-10-2018 20:32]

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 22:38
Reinier verwijst naar de foutieve spelling in de titel, vindt 'ie blijkbaar leuk.

The devil is in the details.

• Blazer Coke
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13-11-2018
Heb je een makelaar?
Dan zou die dat moeten regelen.

Het eigendomsbewijs zou je zelf moeten hebben overigens.
Het eigendomsbewijs en de splitsingsakte zouden ook bij het kadaster geregistreerd moeten staan.
Wellicht heeft je VVE ze ook.

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11:11

Sport_Life

Solvitur ambulando

Splitsingsakte heeft de vve administrateur.

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21-02-2020
Hahn schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 00:03:
[...]

Reinier verwijst naar de foutieve spelling in de titel, vindt 'ie blijkbaar leuk.
Eh, ja, dat was wel flauw. Sorry.

• HONDOW
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 23-03 20:50
Een splitsingsakte kan eventueel (tegen betaling) worden gedownload bij het Kadaster.

• cryptapix
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 09:49
HONDOW schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 09:08:
Een splitsingsakte kan eventueel (tegen betaling) worden gedownload bij het Kadaster.
Dat kan de notaris zelf ook wel ;) Denk eerder dat de notaris een originele akte wil ontvangen.

• wisselwerking
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 12:06
Mirjam1980 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 23:39:
Hoi,

Ik heb mijn huis verkocht onder voorbehoud. Nu vraagt de notaris om een kopie van de splitsingakte van het registergoed.Wie weet waar ik die kan vinden? Ik moet ook een kopie van het eigendomsbewijs inleveren,is dat niet hetzelfde.Bedoel staat dat er niet in.
Als het goed is heb je die gekregen toen jij het huis kocht, maar aangezien dat niet het geval is kun je bij de notaris aangeven dat je die niet hebt. Dan kan de notaris deze aanvragen. Vraag dan wel even na of hij daar kosten voor rekent. Soms kun je het beter zelf doen.
cryptapix schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 09:51:
[...]

Dat kan de notaris zelf ook wel ;) Denk eerder dat de notaris een originele akte wil ontvangen.
De originele akte zit bij de notaris in de kluis die de splitsingsakte gepasseerd heeft (of in een centraal archief (afhankelijk hoe lang het geleden is)). Die wordt echt niet opgestuurd hoor. Je krijgt keurig een afschrift.

[Voor 25% gewijzigd door wisselwerking op 20-10-2018 16:56]

Wisselwerking | Flickr | 500px | Strava

• cryptapix
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 09:49
wisselwerking schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:54:

[...]

De originele akte zit bij de notaris in de kluis die de splitsingsakte gepasseerd heeft (of in een centraal archief (afhankelijk hoe lang het geleden is)). Die wordt echt niet opgestuurd hoor. Je krijgt keurig een afschrift.
Fijnproever ;) Klopt, dat exemplaar blijft bij de notaris. Ik bedoelde het afschrift dat je krijgt.

• nokiaan958GB
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
A ja, een notaris die niet weet hoe je een splitsingsactie uit het kadaster kunt trekken. Het moet niet gekker worden :(
Het enige exemplaar waar de notaris 100% zeker van weet dat er niet mee geknoeit is, vindt hij in het kadaster.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True