Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• DropjesLover
  • Registratie: november 2004
  • Nu online
Hoi,

Wegens slechte wifi dekking en behoefte aan wat extra bekabelde poortjes op de studeerkamer wil ik het volgende realiseren:

De Ziggo Technicolor modem/router in de meterkast (met daar de NAS, RPi en netwerkkabel naar de tv-hoek); IP adres 192.168.178.1
De RPi met Domoticz en Pi-Hole IP adres 192.168.178.3
Een oude TP-link WDR3600 op de studeerkamer voor 2 pc's en voor betere wifi-dekking; standaard ip adres 192.168.0.1

Bij zowel de Technicolor als de TP-link heb ik de DHCP uitgeschakeld, dit is immers de RPi / Pi-hole. Beiden verwijzen ook naar de RPi als DNS adres.

Echter, ik krijg de TP-link niet in het zelfde netwerk gehangen als de Technicolor, omdat de TP-link een WAN IP adres (192.168.178.xxx) krijgt in de zelfde range als dat het LAN is :/
Handmatig het zelfde WAN IP adres invullen en de TP-link een adres geven in de juiste range, levert op dat alles nog steeds geen internet heeft en ik ook niet meer in de TP-link kan komen (reset nodig...).

Hoe configureer ik het nu wel correct?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Beste antwoord (via DropjesLover op 20-10-2018 20:06)

• shure-fan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16-06 20:08
Dhcp op de technicolor aanzetten,

Dns laten verwijzen naar je pi-hole,

Op de tplink: dhcp uitzetten, lan ipadres instellen op 192.168.178.4, subnet overnemen van technicolor (normaal gesproken 255.255.255.0) gateway 192.168.178.1

Dan de lankabel vanaf je TC in een switchpoort stoppen ipv wan poort

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16-06 20:08

Op de tplink: dhcp uitzetten, lan ipadres instellen op 192.168.178.4, subnet overnemen van technicolor (normaal gesproken 255.255.255.0) gateway 192.168.178.1

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• valkenier
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14-06 13:52
Ha, daar istie weer: de wekelijkse vraag om een router te gebruiken, terwijl je eigenlijk een accesspoint wilt. Stel de TP-link in als access point i.p.v. router mode. Info daarover is hier op tweakers wel te vinden.

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 10:28
En stop de kabel dus niet in WAN poort maar in de LAN poort. Dan ben je er al.

• DropjesLover
  • Registratie: november 2004
  • Nu online
shure-fan schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 07:08:

Dat werkte, gewoon de kabel in de tp-link.
Alleen, nu kom ik niet meer achter het ip-adres van de tp-link om daar een statisch ip-adres aan toe te kennen :/
Gelukkig hoeft dat ook niet perse (alles werkt nu immers), maar het zou wel netter zijn.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True