hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Bij deze kit http://www.sitecom.nl/showproduct.asp?PID=66 zitten 10/100 MBit netwerkkaarten maar slechts een 8 poorts 10 MBit hubje om de prijs te drukken zegt sitecom.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
En dat vertraagd de hele boel neem ik dan aan?
Hoe bezwaarlijk is dat?
Het gaat mij overigens vooral om het internetten op meer PC's. Bestanden delen ook nog wel, maar niet voor printen e.d. Daarvoor heb ik switchboxen.
Belangrijkste is internet.
Hoe bezwaarlijk is dat?
Het gaat mij overigens vooral om het internetten op meer PC's. Bestanden delen ook nog wel, maar niet voor printen e.d. Daarvoor heb ik switchboxen.
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
voor alleen internet is 10MB snel genoeg. De traagste factor is de lijn naar buiten. kabel/adsl is veel trager dan die "10 MB".
Maar als het netwerk er eenmaal ligt wil je waarschijnlijk graag spellen onderling spelen en bestanden kopieren/mp3's spelen van elkaar schijf enz. 100MB netwerk kost niet zoveel meer. doen dus!
Maar als het netwerk er eenmaal ligt wil je waarschijnlijk graag spellen onderling spelen en bestanden kopieren/mp3's spelen van elkaar schijf enz. 100MB netwerk kost niet zoveel meer. doen dus!
|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
Euhm, vertragen is relatief. 10Mb is redelijk standaard, 100Mb is gewoon lekker snelOp vrijdag 20 juli 2001 14:45 schreef kazz1980 het volgende:
En dat vertraagd de hele boel neem ik dan aan?
Hangt er vanaf waar je het voor wil geruiken...Hoe bezwaarlijk is dat?
In dat geval niet. Om je internetverbinding te delen is 10Mb meer dan genoeg, die komt daar echt niet bovenuit.Het gaat mij overigens vooral om het internetten op meer PC's. Bestanden delen ook nog wel, maar niet voor printen e.d. Daarvoor heb ik switchboxen.
Ook voor printen en filesharing doet 10 Mb het prima, voor dingen als Gamen en als je echt hevig veel files heen en weer wilt schoppen in een flink tempo wordt het interressant om een 100Mb netwerkje neer te leggen.