Macbook Pro 2015 Retina geeft zwart beeld bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justdoit
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:03
Beste mensen,

Ik heb onlangs mijn Macbook Pro laten vallen terwijl deze in een (best wel stevige) laptoptas zat. Toen ik thuiskwam toonde mijn MBP een volledig scherm met rode pixels die als het ware dansten over het scherm. Na afsluiten (erg dom) startte hij niet meer op. Volledig zwart scherm maar de backlight werkte wel.

Aansluiten via HDMI aan een extern scherm hielp in eerste instantie ook niet. Toen ik een paar keer de CMD - OPTION + P & R toetsencombi uitvoerde kreeg ik ineens beeld.

Nu is het zo dat het een week goed is gegaan en verder geen problemen gehad, echter gebeurde het gisteren en vandaag weer. Zelfde toetsencombi een paar keer indrukken bij opstarten fixt het probleem en daarna is er niets meer aan de hand.

Wat zou dit kunnen zijn? :? :-(

Overigens gebeurde dit vanmiddag ook:
https://prnt.sc/l8305c
https://prnt.sc/l830ej

Thanks in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekBenaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:51
Wat zie je op een externe monitor als het scherm van de macbook hetzelfde laat zien als op de laatste printscreen?

Als dat hetzelfde beeld is dan is het waarschijnlijk de videokaart. Zo niet dan kan er iets mis zijn met het interne display van de macbook of een los contact van de displaykabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justdoit
KoekBenaan schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:42:
Wat zie je op een externe monitor als het scherm van de macbook hetzelfde laat zien als op de laatste printscreen?

Als dat hetzelfde beeld is dan is het waarschijnlijk de videokaart. Zo niet dan kan er iets mis zijn met het interne display van de macbook of een los contact van de displaykabel.
Ik vermoed dat het toch een losse displaykabel is. Drukte net heel hard op de rechterzijkant van m'n macbook want het beeld viel weer weg en toen had ik ineens beeld. Is zoiets zelf te fixen door 'm open te schroeven? Anders breng ik 'm morgen ff langs een reparatieboer... Op een extern scherm totaal geen problemen.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekBenaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:51
Geen idee hoe handig je bent maar opzich hoeft alleen de onderkant van de macbook eraf. Dan zie je de displaykabel in de rechter bovenhoek. Maar het los contact kan natuurlijk ook in het scherm zitten. Daar kun je volgens mij niet bij, dus dan moet je een nieuw scherm kopen.

Zie YouTube: How to replace screen on Retina MacBook Pro 15" Entire assembly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justdoit
KoekBenaan schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 09:34:
Geen idee hoe handig je bent maar opzich hoeft alleen de onderkant van de macbook eraf. Dan zie je de displaykabel in de rechter bovenhoek. Maar het los contact kan natuurlijk ook in het scherm zitten. Daar kun je volgens mij niet bij, dus dan moet je een nieuw scherm kopen.

Zie YouTube: How to replace screen on Retina MacBook Pro 15" Entire assembly
Thanks! maar dan laat ik er liever maar even naar kijken. Momenteel werkt hij nog/weer maar het begint erg vervelend te worden.