Toon posts:

Advies goedkope (<€300) smart tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-06 17:21
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Smart TV. Mag klein, is voor een studentenkamer

Wat is je budget?
Zo goedkoop mogelijk, hoop onder de €300,- te blijven

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zowel Nederland 1,2,3 kijken (zonder kabel), en wat Youtube, Netflix etc. kijken

Wat heb je zelf al gevonden?
In mijn studentenkamer heb ik geen TV-abonnement. Op internet heb ik gelezen dat je zonder abonnement via DVB-T Nederland 1, 2 en 3 kan kijken. Mijn voorkeur heeft een TV waar ook een netwerkkabel in kan, zodat het internet niet hoeft te bufferen over de WiFi.
De TV die ik bijvoorbeeld heb gevonden is de Philips 32PFS5803,

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft iemand nog ander goede opties, of wellicht tips over Nederland 1,2,3 ontvangen zonder Coax kabel? Ik woon in een flat waarin het mobiele netwerk niet altijd goed is, wellicht speelt dit probleem ook bij het ontvangen van TV? Mijn voorkeur heeft om de TV ergens te kunnen zien. Of om heb bij een winkel als Coolblue te kopen zodat ik deze desnoods kan terugsturen mocht hij niet werken.

[Voor 23% gewijzigd door Maarten2212 op 19-10-2018 21:06. Reden: te vroeg geplaatst]

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:48
Met een Google Chromecast en de NPO app op een smartphone kun je NPO 1, 2 & 3 kijken, alsook Youtube en Netflix met hun apps. Wel heb je dan een internet over Wifi nodig (en een Netfkix abbonement :) ) De Philips TV die je gevonden hebt werkt hiermee wel.

[Voor 10% gewijzigd door martyw op 19-10-2018 22:06]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
als je via DVB-T wil moet vast zorgen dat die DVB-T2 ism HEVC kan... (x265) de meeste toestellen doen wel DVB-T2 maar dan slechts met X264

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• Maarten2212
martyw schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:59:
Met een Google Chromecast en de NPO app op een smartphone kun je NPO 1, 2 & 3 kijken, alsook Youtube en Netflix. Wel heb je dan een internet over Wifi nodig (en een Netfkix abbonement :) )
Bedankt voor je reactie! Die optie heb ik ook bedacht ja. Maar merk bij de NPO app nog regelmatig dat hij bijvoorbeeld moet bufferen. Het lijkt me ook gemakkelijk om de mogelijkheid te hebben om de tv te bedienen zonder mobiele telefoon. Zonder telefoon kan ik anders echt helemaal niks met de tv, als je geen NPO kan kijken en niet op het internet kan.
SMSfreakie schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 22:03:
als je via DVB-T wil moet vast zorgen dat die DVB-T2 ism HEVC kan... (x265) de meeste toestellen doen wel DVB-T2 maar dan slechts met X264
Is er ook een andere optie dan om NPO te ontvangen zonder coax en zonder iets als een Chromecast, buiten DVB-T? Ik had wel gezien dat de meeste TV's die ik zag DVB-T2 hebben. De Philips heeft ook x265 zie ik in de specificaties staan.

• SMSfreakie
  • Niet online
misschien via de NPO App als je TV dat ondersteund.. nadeel van zo`n smart TV is als ze besluiten de app niet meer te ondersteunen zit je met de gebakken appels

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• martyw
Je zou ook een pricewatch: Raspberry pi met Openelec/libreelec of een Android mediaspeler kunnen overwegen.

[Voor 7% gewijzigd door martyw op 19-10-2018 22:56]

• Maarten2212
SMSfreakie schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 22:10:
misschien via de NPO App als je TV dat ondersteund.. nadeel van zo`n smart TV is als ze besluiten de app niet meer te ondersteunen zit je met de gebakken appels
Dat is inderdaad wel een risico. Zag op de site van NPO staan dat de Philips smart tv's van 2018 niet ondersteund worden. Er staat ook niet dat ze binnenkort beschikbaar komen. Samsung, Panasonic en LG worden wel ondersteund. Dit lijkt mij wel een beetje vreemd als ze geen nieuwe Philips tv's meer ondersteunen.
martyw schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 22:49:
Je zou ook een pricewatch: Raspberry pi met Openelec/libreelec of een Android mediaspeler kunnen overwegen.
Heb ook gekeken naar een Android mediaspeler. Maar het prijsverschil tussen een TV met en zonder smart functie is niet heel erg groot in deze price range. Zeker als je de aanschafkosten van een Android mediaspeler meeneemt.
Wel heb je natuurlijk een veel groter aanbod qua applicaties. De Xiaomi Mi Box ziet er bijvoorbeeld wel goed uit, maar mist helaas een netwerkkabelaansluiting.

• martyw
Wat is de levensduur die je verwacht, veel oudere smart TV's worden niet meer bijgewerkt blijkt uit een onderzoek wat vorig jaar uitgevoerd is

[Voor 15% gewijzigd door martyw op 20-10-2018 13:46. Reden: Verduidelijkt]

• Maarten2212
martyw schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:45:
Wat is de levensduur die je verwacht, veel oudere smart TV's worden niet meer bijgewerkt blijkt uit een onderzoek wat vorig jaar uitgevoerd is
Ik hoop wel dat de TV enkele jaren mee kan. Omdat ik student ben zal ik op den duur ook een grotere tv kopen. Indien de smart functie na enkele jaren niet meer wordt ondersteund, kan ik altijd de keuze maken om zo'n Android mediaplayer te kopen.

• SMSfreakie
  • Niet online
ik heb er wel eens aangedacht om ipv een TV gewoon een monitor te halen..
alle signalen worden toch al via de receiver geleid. en komen vanaf losse devices

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee