Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gamepc met budget €1500-1700

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Aerindi
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 03-05 20:16
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor gamen en office programma's.
Ik ben een FPS gamer die baat heeft bij hoge stabiele framerate. Zelf heb ik nog een 1080p 120hz scherm. In de toekomst wil ik deze vervangen door een 1440p 144hz oid.
FPS games zoals PUBG, Cod BO4 en andere AAA titels die de komende jaren uitkomen.
Bij excel gebruik ik zwaardere bestanden met macro's ed.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn pricerange zit tussen de 1500 en 1700 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Acer GD245HQl 1080p op 120hz via DVI
Standaard toetsenbord en Zowie AM muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, GPU, Mobo, RAM, voeding die niet te veel en niet te weinig W heeft, opslag voor OS en games + opslag voor documentatie en fotomateriaal, een case zonder te veel poespas

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Aangezien ik een gamer ben leun ik sneller naar Intel. Deze is echter prijs/kwaliteit gezien erg ongelukkig tegenwoordig. Ik gebruik al jaren AMD en heb geen problemen om daar te blijven. Voor GPU geef ik meer de voorkeur aan Nvidia. Dit gaat puur om ervaringen in het verleden waar AMD mij vaker in de steek heeft gelaten.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een "normale" kast is prima. Verder zou een stillere computer prettig zijn

Ga je overklokken?
Eerder gedaan en sta er zeker voor open. Dit hoeft niet vanaf dag 1.

Wat verwacht je van ons?
Mijn ICT kennis is niet meer up to date en twijfel daardoor aan veel dingen:

• Als eerste is compatibiliteit. Werken de componenten goed samen
• Opslag, NVME, is dat noodzakelijk bij het gamen of is het de nieuwe toekomst?
• Case, is dit wel een handige case qua bouwen of zijn er gebruikers die ervaring hebben met andere cases die ze aanraden.
• CPU: R5 of R7 serie van AMD? Is de meerprijs voor de R7 het wel waard?
• GPU: De 2xxx serie van Nvidia komt langzamerhand uit. Toch heb ik het gevoel dat de 1080ti prijs/kwaliteit interessanter is dan een 2070.

Hieronder is mijn lijst. Het is nog steeds een work in progress...
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 214,50€ 214,50
1Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming€ 141,05€ 141,05
1Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G€ 649,-€ 649,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 60,50€ 60,50
1Phanteks Eclipse P300 Zwart/Rood€ 57,-€ 57,-
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 139,-€ 139,-
1EVGA SuperNOVA 650 G3€ 99,10€ 99,10
1Samsung 860 EVO 500GB€ 87,96€ 87,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.448,11

Alle reacties

• sonnemans
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 29-01 12:28
Beste Aerindi,

Ik denk dat je een super systeem inelkaar gezet hebt! Ik heb zelf vrijwel exact het zelfde systeem bedacht voor een vriend van mij. Wat betreft je CPU, ik zou idd voor de R5 gaan. Volgend jaar komt 7nm ryzen op de markt, en wat ik mij net na het kijken van de 9th gen intel bedacht is dat deze gewoon in dit moederbord gaan en dan werken! De laatste leaks over deze chips zouden die cpus zelfs een stukje boven Intel kunnen zetten. Dus nu een AM4 computer bouwen lijks wat dat betreft een goed idee.

Het enige wat ik nog kan zeggen is dat de specifieke GPU model momenteel volgens mij uitverkocht is. Dus je zult daar misschien toch 100 euro meer kunnen gaan uitgeven als je pech hebt.

als je later nog wilt gaan overclocken zal je daar nog wel een koeler voor moeten kopen. Verder lijkt het me een super build!

• NexussJR
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 22-06 19:11
Hi Aerindi,

Ik zelf ben ook bezig met het kopen van een nieuwe computer. Kom op een soort gelijk lijstje uit als dat van jou. Voeding, kast, RAM en videokaart zijn anders.

Mij werden 2 moederbords geadviseerd. De MSI B450 Tomahawk had ik gevonden in een ander topic en de X470 waren de meningen verschillend over.

Ik zelf twijfel nog over de GPU, 2070 voor de nieuwe technologie of een 1080/1070 (Ti of niet) om het systeem wat eerder te kunnen bestellen.

Ik ga zeker dit topic in de gaten houden, mocht je nog wat meer informatie zoeken kan je ook even komen buurten in die van mij! Geen idee hoe ik topics link maar hij staat wat verder naar beneden (Nieuwe game PC +/-€2000).

Succes met de keuze en ik hoor graag van je waar je voor gaat met onderbouwing zodat ik misschien zelf ook tot nieuwe conclusies kom!

• Willemhubers
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20-06 00:19
Volgensmij is dat geheugen niet compatibel met je moederbord.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True